کد خبر : 57602
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399- 49: 15

با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد؛

پویش «سفینه النجاه» در استان گیلان راه اندازی می شود

پویش «سفینه النجاه» در استان گیلان راه اندازی می شود

رئیس ستاد دیه استان گیلان از اجرای پویش «سفینه النجاه» با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: ۴۵۰ زندانی چشم به راه کمک های مردمی هستند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا یزدانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حال ۴۵۰ زندانی جرایم غیر عمد ناتوان از پرداخت دیه در زندان‌های استان گیلان هستند، گفت: این تعداد زندانی چشم به راه کمک و مشارکت مردم و خیران برای آزادی از زندانی و بازگشت به آغوش خانواده‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه در همین راستا پویش «سفینه النجاه» برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان از پرداخت دیه راه اندازی شده است، افزود: با توجه به عدم برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی به واسطه شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود این پویش راه اندازی شد تا زائران سال‌های گذشته در زمینه آزادی زندانیان مشارکت داشته باشند.

یزدانی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۷۰ هزار زائر گیلانی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا حضور داشتند، تصریح کرد: اگر این تعداد زائر یک سوم هزینه‌های سال گذشته را به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهند همه ۴۵۰ زندانی آزاد خواهند شد.

وی در ادامه به روش‌های کمک به این پویش نیز اشاره کرد و گفت: خیران و زائران گیلانی اربعین حسینی می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۴۸۸۱۴۲ یا شماره حساب ۰۸۸۰۲۱۳۰۹۶ بانک تجارت شعبه مرکزی رشت واریز کنند.

رئیس ستاد دیه استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۱۱ زندانی جرایم غیر عمد ناتوان از پرداخت دیه با کمک و مشارکت خیران و مردم در این استان آزاد شدند، ادامه داد: میزان بدهی این تعداد زندانی ۱۷۵ میلیارد تومان بود که نیمی از این کمک را ستاد دیه کشور و مابقی از محل بخشش شاکیان، کمک خیران، وام‌ها و کمک‌های بلاعوض تأمین شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار