کد خبر : 58576
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399- 58: 18

منظورتان از استکبار جهانی کدام کشور است؟!

پیام‌های معنادار استاندار و فرماندار به مناسبت ۱۳ آبان و دریغ از محکومیت جنایات آمریکا!

پیام‌های معنادار استاندار و فرماندار به مناسبت ۱۳ آبان و دریغ از محکومیت جنایات آمریکا!

نکته حائز اهمیت و مشترک در هر دو پیام، عدم محکومیت جنایات امریکا و اکتفا کردن به عبارت “استکبار جهانی” بوده است!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، ارسلان زارع استاندار گیلان و همچنین علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت پیامهای جداگانه ای به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان صادر نمودند.

نکته حائز اهمیت و مشترک در هر دو پیام، عدم محکومیت جنایات امریکا و اکتفا کردن به عبارت “استکبار جهانی” بوده است! و اینجا این سوال در ذهن مطرح می شود که منظورتان از استکبار جهانی کدام کشور است؟!

متن پیام استاندار گیلان: (لینک)

نبی مکرم اسلام (ص) رحمه للعالمین و بهره‌مند از خزانه بیکران لطف باری‌تعالی است؛ همو که به تصریح قرآنی《به [برکت] رحمت الهى با آنان نرمخو [و پرمهر] شدی؛ فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُم (سوره مبارکه آل عمران – آیه شریفه ۱۵۹) پیامبر اعظم معلم بشریت است؛ علم، عقل و اخلاق را احیاء و با معجزه کتاب آسمانی قرآن، پایه‌های فرهنگ را در جامعه مستحکم ساخت. آنچه پیام حضرت ختمی مرتبت را جهانی و جاودانه کرده؛ بیان آن با سعه‌صدر، بردباری، نرم‌خویی و در واقع خطاب قرار دادن فطرت انسان‌هاست و آن رسول گرامی نیز به این موضوع اشاره نموده؛ « أَمَرَنِی رَبِّی بِمُدَارَاهِ النَّاسِ کَمَا أَمَرَنِی بِتَبْلِیغِ الرِّسَالَهِ: پرورگارم مرا به مدارا با مردم فرمان داد، همان گونه که مرا به تبلیغ رسالت فرمان داد.»

سبک رفتاری پیغمبر اکرم در سیره امام جعفر صادق (ع) که جامع علم و عمل است، هویداست و آن؛ اهمیت‌بخشی به کرامت انسانی، اهتمام به بالندگی عقل و ترویج خردورزی است. رشد اخلاق انسانی یکی از مهمترین جلوه‌های سلوک خاتم النبیین است و بر این مبنا ، چه پرمعناست که ایام ولادت آن حضرت، با “وحدت” عجین شده است. ملت های مسلمان امسال هفته وحدت را در حالی گرامی داشتند که در مواجهه با سخنان موهن رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از بازنشر اسائه ادب به ساحت منزه پیامبر اسلام ، یکدل و یکصدا، تحرکات اسلام‌ستیزانه را محکوم کردند. و امروز نیز در سالروز مبارزه با استکبار جهانی؛ با صدایی رسا و شیوا اعلام می کنند چراغ هدایت‌گر پیامبر نور و رحمت، هرگز به خاموشی نمی‌گراید و همچنان پرتلالو است و مردم هوشیار ایران اسلامی نیز بسان افزون بر چهار دهه گذشته؛ مقابل سیاست‌های استکباری، برای اعتلای ایران عزیز ایستادگی و پایمردی می کنند.

استاندار گیلان

ارسلان زارع

متن پیام فرماندار شهرستان رشت: (لینک)

بسم الله الرحمن الرحیم
تقارن ۱۳ آبان سالروز حماسه استکبارستیزی ملت ایران با میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) تداعی بخش وحدت و همدلی ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی علیه استکبار جهانی بعنوان نماد کفر در عصر حاضر است.
اکنون که با وجود شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری مراسم ۱۳ آبان ماه چون سالیان گذشته فراهم نیست، همه با وحدت، همدلی و انسجام بیش از پیش، انزجار و خشم فروخورده خود را بر سر استکبار جهانی که حتی در این شرایط کرونایی از تحریم دارو و درمان فروگذار نبوده، فرود می آوریم.
اینجانب، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلّم و امام جعفر صادق علیه السلام،  یوم‌الله ۱۳ آبان و روزملی مبارزه با استکبار جهانی را به همه دانش‌آموزان عزیز و مردم شریف شهرستان رشت تبریک عرض نموده و بار دیگر همراه ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، با آرمان های والای انقلاب اسلامی، پیمان دوباره می بندیم.
علی فتح اللهی _ فرماندار شهرستان رشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار