کد خبر : 9674
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395- 56: 9

پیام تاریخی رهبر انقلاب در یادواره ۳۳ شهید زن گیلان بازخوانی می‌شود

پیام تاریخی رهبر انقلاب در یادواره ۳۳ شهید زن گیلان بازخوانی می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره ۷ هزار شهید زن کشور در یادواره ۳۳ شهید زن گیلان بازخوانی می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، لعیا علی‌نژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نخستین کنگره ۷ هزار شهید زن کشور در یادواره ۳۳ شهید زن گیلان در رشت بازخوانی می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره ۷ هزار شهید زن کشور در ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۱ در تهران برگزار شد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به این کنگره ملی با اشاره به ظهور زنان با روحیه کربلایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر ضرورت نشان دادن جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان به دنیا تأکید کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان خاطرنشان کرد: این پیام در یادواره ۳۳ شهید زن استان گیلان و جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و روز قشر بسیج جامعه زنان در راستای معرفی الگوی جدید از زن مسلمان ایرانی به ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی خوانده می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه این یادواره ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه در سالن شهدای ناجا در میدان انتظام رشت برگزار می‌شود گفت: سخنرانی مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور و مداحی صادق آهنگران از دیگر برنامه های این مراسم است.

وی یاد و نام ۷ هزار شهید زن کشور را گرامی داشت و افزود: این یادواره با محوریت شهدای شاخص زن، شهید رقیه رضایی لایی از قزوین شهید قربانگاه آل سعود در سال ۶۶ به عنوان شهیده شاخص کشوری و شهید مینا باقرپور از رودسر از شهدای دوران انقلاب اسلامی و شهیده شاخص استان گیلان برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان معرفی الگوهای برجسته به زنان و دختران جامعه را از اهداف انتخاب شهدای شاخص زن در هر سال دانست و افزود: زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، حفظ ارزش‌‌های انقلاب و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از جمله اهداف برگزاری یادواره شهدا است.

به گزارش گیلانستان ، در بخشی از پیام مقام معظم رهبری به نخستین کنگره ۷ هزار شهید زن کشور آمده است: “زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد”./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار