کد خبر : 83345
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401- 51: 17

پیش‌بینی برداشت ۱۹۵ کیلوگرم طلای سرخ از باغات گیلان

پیش‌بینی برداشت ۱۹۵ کیلوگرم طلای سرخ از باغات گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ باغدار گیلانی امسال ۱۹۵ کیلوگرم زعفران در استان برداشت کنند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر در گفت و گویی با اشاره به اینکه گیاه زعفران برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شده است، اظهار کرد: اقلیم استان گیلان در برخی مناطق به گونه ای که زعفران بسیار خوبی در آن تولید می شود.

 

وی افزود: از تولید زعفران درآمد خوبی نصیب کشاورزان می شود و خوشبختانه تعداد متقاضیان برای تولید زعفران در گیلان رو به افزایش است و پرداختن به تولید این محصول ارگانیک موجب ارتقای درآمد مطلوب کشاورزان استان می شود.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اخیرا تحصیلکرده های بخش کشاورزی برای توسعه کشت و تولید زعفران در استان رغبت بیشتری دارند و این امر می تواند به سرعت افزایش تولید این محصول کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ باغدار گیلانی امسال ۱۹۵ کیلو گرم زعفران از باغات استان برداشت کنند.

 

پارسافر با بیان اینکه زعفران تولید شده در مزارع استان کاملا ارگانیک بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است افزود: این مقدار زعفران ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: گیلان ۳۹ هکتار باغ زعفران دارد که شهرستان سیاهکل با ۲۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی شهرهای سیاهکل، رودبار، املش، رضوانشهر، فومن، تالش و صومعه سرا هم زعفران کشت می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر زعفران تولید شده گیلان به دلیل کیفیت بالای آن هر گرم ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 

وی کشت این محصول را فرصتی برای ایجاد اشتغال و درآمد دانست و گفت: زعفران از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه و آب بری؛ تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

 

پارسافر تصریح کرد: زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار