کد خبر : 88829
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

پیش بینی حضور ۵۷۰۰ گیلانی در اردوهای راهیان نور امسال

پیش بینی حضور ۵۷۰۰ گیلانی در اردوهای راهیان نور امسال

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان، با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور از ابتدای امسال، افزود: پیش بینی می شود تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۰۰ نفر از اردوهای راهیان نور گیلان استقبال کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام صدیق با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار گیلانی اعم از دانش آموزان و دانشجوان و اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، این حرکت فرهنگی با وقفه مواجه شد، اما تنها در سال ۹۸ حدود ۹۰۰۰ نفر در قالب اردوی راهیان نور در مناطق غرب و جنوب کشور حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور از ابتدای امسال، افزود: پیش بینی می شود تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۰۰ نفر از اردوهای راهیان نور گیلان استقبال کنند.

 

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، همچنین از اعزام ۵۲ اتوبوس در قالب کاروان راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان خبر داد و اضافه کرد: این زائران در طرح غربالگری شهید سلیمانی به کادر بهداشت و درمان کمک کردند.

 

حجت الاسلام صدیق، از پیش بینی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی و محلات و اقشار تا پایان اسفند ماه خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ایان نوروز با ماه مبارک رمضان، اردوگاه های راهیان نور، آماده پذیرش زائران از دوم لغایت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ هستند.

 

وی با بیان اینکه خانواده ها نیز می توانند با خودروهای شخصی در مناطق جنوب و غرب کشور حضور پیدا کنند، ادامه داد: این خانواده ها می توانند با مراجعه به پایگاه های مقاومت بسیج محلات و دریافت معرفی نامه، به مدت دو شبانه روز از امکانات اسکان و تغذیه اردوگاه گیلان به صورت رایگان استفاده کنند.

 

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری راهیان نور مجازی در ایام کرونا، عنوان کرد: ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان و ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان از اردوهای راهیان نور مجازی استفاده کردند.

 

وی اتوبوس های اعزامی راهیان نور را مورد تایید پلیس راه و سپاه قدس گیلان دانست و بیان کرد: در طول مسیر و یادمان ها نیز مسائل امنیتی تدبیر شده و هر کاروان آمبولانس و پزشک و پزشک یار به همراه دارد.

 

حجت الاسلام صدیق، راهیان نور را فرصت جهاد تبیین دانست و یادآور شد: هر کاروان یک راوی و یک روحانی دارد که به خاطره گویی از رزمندگان و تشریح عملیات های دوران دفاع مقدس و تبیین مسائل دینی و اقامه نماز جماعت می پردازند.

 

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در ستاد مرکزی راهیان نور، خاطرنشان کرد: امسال ۱۷ هزار اثر از گیلان شامل عکس و کلیپ و دلنوشته و شعر و نقاشی به این جشنواره ارسال شده و دو برگزیده نیز داشتیم.

 

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان، با اشاره به راه اندازی اردوگاه راهیان نور گیلان، تاکید کرد: خوشبختانه گیلان اردوگاه مستقل دارد که با ۸۰۰ تخت و ۱۰۰ سکوی نصب چادر آماده پذیرش زائران راهیان نور است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار