کد خبر : 8440
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395- 17: 9

پیچیدگی عملیات آزادسازی «نبل» و «الزهرا» از عملیات کربلای ۵ بیشتر بود

پیچیدگی عملیات آزادسازی «نبل» و «الزهرا» از عملیات کربلای ۵ بیشتر بود

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶سپاه قدس گیلان گفت: وظیفه داریم در هر منطقه‌ از جهان صدای مظلومی به‌گوش برسد به ندای آن لبیک بگوییم.

به گزارش گیلانستان، مراسم سالروز عملیات شکست حصر «نبل» و «الزهرا» در سوریه امشب با حضور رزمندگان آزادسازی این دو شهر و خانواده شهیدان حامد کوچک‌زاده، جهانگیر جعفری‌نیا و محمد اتابه در مسجد فاطمه الزهرا (س) رشت برگزار شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان در مراسم مذکور با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دست‌پرورده شهدا و فرماندهان دفاع مقدس هستیم و تمام موفقیت‌های کسب شده مرهون توجه شهدا است.

سردار محمدعلی حق‌بین به دست‌نوشته‌های خود قبل از عملیات آزادسازی «نبل» و الزهرا» در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: در شب ۱۲ بهمن‌ماه سال گذشته عملیات آزادسازی را آغاز کردیم و به‌زودی کتاب این عملیات منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۶ بهمن‌ماه سال ۹۴ وارد شهرهای «نبل» و «الزهرا» در سوریه شدیم، تصریح کرد: مردم دو شهر مذکور از رزمندگان استقبال کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان، تلاش دشمن را محدود کردن نیروها در داخل کشور خواند و بیان کرد: لشکر قدس با بهره‌گیری از تمام تخصص‌ها از آمادگی لازم برخوردار است و هر زمان اراده کنیم به‌سرعت می‌توانیم آن را ساماندهی کنیم.

حق‌بین، عملیات آزادسازی «نبل» و «الزهرا» را دارای پیچیدگی‌های ویژه‌ای عنوان کرد و گفت: پیچیدگی عملیات مذکور از عملیات کربلای۵ بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی «نبل» و «الزهرا» عملیات بسیار خطرناکی بود، خاطرنشان کرد: پیروزی ما در عملیات مذکور کمتر از ۵۰ درصد پیش‌بینی شده بود در صورتی که فرماندهان نظامی عملیات دارای کمتر از ۹۰ درصد موفقیت را انجام نمی‌دهند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان، شهادت رزمندگان طبق برآوردها در عملیات آزادسازی «نبل» و «الزهرا» را قطعی عنوان کرد و یادآور شد: «نبل» و «الزهرا» به‌راحتی آزاد نشد و موفقیت در این عملیات با خواست خداوند انجام شده است.

حق‌بین با بیان اینکه قبل از عملیات رزمندگان گیلانی برای آزادسازی «نبل» و «الزهرا» هفت عملیات ناموفق دیگر انجام شده بود، اظهار کرد: اراده خداوند بر این بود مردم شهرهای مذکور ار محاصره نجات پیدا کنند و این امر توسط رزمندگان گیلانی اتفاق افتاده است.

وی در پایان متذکر شد: وظیفه داریم در هر منطقه از جهان صدای مظلومی به گوش برسد به ندای آن لبیک بگوییم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار