کد خبر : 46563
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398- 21: 11

پیکر پاک شهید گمنام در آغوش گرم سوگواران فاطمی شفت

پیکر پاک شهید گمنام در آغوش گرم سوگواران فاطمی شفت

پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام پس از استقبال مردم شهرهای ماسال و فومن مورد استقبال گرم رهروان شهدا در شفت قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان شامگاه امروز شفتی‌ها پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس را در حسینیه هیئت رهروان شهدای این شهر در آغوش گرفتند.

رهروانی‌ها در حالی از دو روز گذشته خود را برای میزبانی از این شهید جوان گمنام آماده کرده‌اند که در ایام فاطمیه عزادار مادر شهدای گمنام نیز هستند و ورود این شهید بر حزن عزاداران فاطمی افزوده است.

حال و هوای امشب و فاطمیه امسال شفت، بسیار با تمام شب‌ها و ایام سال متفاوت است و عطر خوش عجین شده شهید گمنام با بوی یاس فاطمی در تمام شفت آکنده شده و سیل مشتاقان را همچون مغناطیس به دل شهر کشانده است.

در بین خیل جمعیت نوجوانان و جوانانی رهروان شهدا، امشب عده‌ای با چشمان اشک‌آلود، ذکر تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله و نام مادرشان صدیقه کبری گرفته‌اند و شفاعت در دنیا و آخرت را از آل الله مسئلت می‌کنند.

علاوه بر استقلال گرم و بی‌نظیر عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان از پیکر پاک این شهید گمنام، در گوشه‌ای دیگر از این مراسم گروهی از هیئتی‌ها با دمام زنی و کرنی‌ نوازی اقامه عزا کرده و شهر را در ماتم و سوگ فاطمی بردند.

عشق و محبت بی‌حدواندازه مردم شفت به‌ویژه نوجوانان و جوانان به شهید و شهادت مصداق عینی آیه «أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ» است و به گفته حجت‌الاسلام پوریوسفی حضور در مجلس شهدا بدون حب آل الله و ولایت امکان‌پذیر نخواهد بود.

پیکر پاک این شهید ۲۲ ساله که امشب میهمان مردمان غرب گیلان بوده، از منطقه عملیاتی والفجر ۱ «فکه» تفحص شده و قرار است پس از حضور در مراسم‌های پیش‌بینی‌شده فردا و چهارشنبه رشت در دانشگاه شهید چمران این شهر به خاک سپرده شود.

شهر شفت پنج شهید گمنام دارد که در حسینیه‌ای با همین نام در سال ۸۱ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیا به خاک سپرده‌شده و سال‌ها به مأمن امنی برای انقلابیون و مردمان سرزمین امامزادگان ابراهیم و اسحاق علیه‌السلام شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار