کد خبر : 70964
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

پیگیری‌‌ مجلس برای تعیین تکلیف بیمه ۲ میلیون کارگر بیکار/ طرح پیشنهادی ‌دولت ارائه شد

پیگیری‌‌ مجلس برای تعیین تکلیف بیمه ۲ میلیون کارگر بیکار/ طرح پیشنهادی ‌دولت ارائه شد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: براساس طرح پیشنهادی سازمان تأمین اجتماعی باید حق بیمه کارگران بیکار شده به واسطه کرونا تا پایان سال ۹۹ پرداخت شود.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی‌فر درباره پیگیری‌‌ مجلس برای تعیین تکلیف بیمه ۲ میلیون کارگر بیکار در کشور اظهار داشت: مجلس برای تعیین تکلیف کارگرانی که به واسطه کرونا بیکار شدند به دولت پیشین تذکر داده بود.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین موضوع بیمه کارگران بیکار شده از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است چرا که به‌دنبال بیکار شدن این کارگران بیمه آن‌ها نیز قطع شده و سیاست دولت باید حل این مشکل باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در این راستا سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری برنامه‌‌ای را تدوین کرده و برای حل مشکلات بیمه کارگران بیکار شده طرح پیشنهادی را به دولت ارائه داد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این طرح پیشنهادی باید بیمه کارگران بیکار شده از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تا پایان سال ۹۹ توسط سازمان‌ تأمین اجتماعی پرداخت شود.

بهروزی‌فر عنوان داشت: همچنین احیای شهرک‌های صنعتی و کارخانجات راکد که به واسطه کرونا یا دلایل دیگر نظیر مشکلات اقتصادی تعطیل شده‌اند نیز می‌تواند به نوعی سبب تعیین تکلیف این چند میلیون کارگر بیکار شده شود.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این راهکار از جمله مواردی بود که برای حل مشکل بیمه کارگران ارائه شده گفت: چنانچه تاکنون اقدامی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکل بیمه کارگران انجام نشده باید پیگیری شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در پاسخ به وضعیت آسفالت راه روستایی سیاهمزگی به خرمکش اظهار داشت: بخشی از راه روستایی سیاهمزگی آسفالت شده اما به دلیل وضعیت آب و هوایی و بارش‌ باران اکنون عملیات متوقف شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پایدار شدن وضعیت جوی عملیات آسفالت آغاز می‌شود و این آسفالت تا خرمکش ادامه می‌یابد؛ ترمیم و بهسازی راه روستایی مزگده هم در برنامه پیمانکار است.

وی با اشاره به وجود حدود ۶ دستگاه آسفالت در شهرستان شفت و اجرای عملیات آسفالت راه‌ها در سطح شهرستان افزود: از آن‌جایی که انجام آسفالت در بارندگی موجب از بین رفتن آن پس از مدت کوتاهی می‌شود لذا در این زمینه در فومن و شفت نظارت دقیقی وجود دارد.

بهروزی‌فر با بیان اینکه برای آسفالت راه روستایی گنجار، چُماچا، مژدهه، جیرده و ملاسرا نیز اعتبارات دیده شده گفت: پس از انعقاد موافقت‌نامه و مشخص شدن پیمانکار پروژه آسفالت و بهسازی این بخش از راه روستایی شهرستان شفت نیز  عملیاتی‌ خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار