کد خبر : 27770
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397- 54: 17

پیگیری مشکلات مردم وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی است

پیگیری مشکلات مردم وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی است

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان گفت: پیگیری مشکلات مردم وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی و توقع مردم از آنان است.

به گزارش گیلانستان، علیرضا خاکپور ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا شغل خبرنگاری را به‌عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور پذیرفته‌اند اظهار داشت: فعالیت در حوزه رسانه و شغل خبرنگاری جایگاهی ویژه دارد.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه در ایران این جایگاه به‌درستی تبیین نشده و شغل خبرنگاری جز موارد خاص و محدود به شغلی فصلی تبدیل شده است گفت: بسیاری از خبرنگاران در این عرصه، با تلاش، فعالیت زیاد و سختی‌های موجود به‌دنبال تهیه خبر هستند.

خاکپور با بیان اینکه اصحاب رسانه برای فعالیت در این عرصه با چالش‌های زیادی مواجه هستند افزود: بخشی از این فشار‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی به اصحاب رسانه تحمیل می‌شود زیرا در برخی مواقع دیدگاه دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها به‌عنوان روابط عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه این شغل با تمامی چالش‌ها به دلیل عدم تامین مالی فعالان این عرصه به شغل‌های فصلی تبدیل شده است گفت: متولیان رسیدگی به مشکلات و چالش‌های اصحاب رسانه سالی یک بار و در روز خبرنگار وعده‌هایی را در حوزه بیمه و مشکلات صنفی این قشر می‌دهند.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان اظهار داشت: پیگیری و صحبت در خصوص این مسائل تنها در ایام مذکور اتفاق می‌افتد و پس از گذشت آن روز تا سال آینده و روز خبرنگار به فراموشی سپرده می‌شود.

خاکپور با بیان اینکه نقش رسانه بیان زخم‌ها، مشکلات و مباحث برطرف نشده جامعه به‌منظور تحقق اهداف انقلاب و رسیدن به نقطه مطلوب است تاکید کرد: پیگیری مشکلات جامعه، وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی و توقع مردم از آنان است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جامعه باید به‌منظور برطرف شدن از سوی اصحاب رسانه مطرح شود تا مسئولان به سمت برطرف کردن آن مشکلات ترغیب شوندگفت: جایگاه خبرنگاران باید به عنوان آمران به‌معروف و نهی از منکر در جامعه دیده شود.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه متاسفانه ایده‌آل کاری برخی از اصحاب رسانه بر این است که پس از گذشت مدت زمانی از فعالیت در این حرفه در اداره یا روابط عمومی نهاد یا دستگاهی جذب شوند افزود: جایگاه خبرنگاران در جامعه کنونی جایگاهی ویژه و اثرگذار است.

دبیر کمیسیون اقتصاد رسانه سازمان بسیج رسانه گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت استان گیلان در حوزه‌های مختلفی چون اشتغال مطلوب نیست اظهار داشت: استان گیلان از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه است.

محمد رسول سماکچی با بیان اینکه آمار اشتغال در استان گیلان منفی است و اعداد و ارقام موجود در عملکرد تامین اجتماعی بیانگر این امر است تصریح کرد: رکود موجود در کشور به‌درستی به دست دولت حل می‌شود اما متاسفانه اقدامات خوبی در این حوزه  اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یک بدهکار بزرگ است و تمامی عرصه‌های مختلف کشور تحت الشعاع این بدهی قرار گرفته است بیان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در حال حاضر با بدهکاری بسیار زیادی مواجه است و به شرکت‌های پخش دارو پول پرداخت نمی‌کند.

دبیر کمیسیون اقتصاد رسانه سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دولت در حوزه ارز دولتی در چند ماه اخیر بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سود کرده است اعلام کرد: این امر به این دلیل است که نرخ ارز در بودجه، ۳ هزار تومانی نوشته شده بود.

سماکچی با تاکید بر اینکه متاسفانه دشمنان از این موضوع سوءاستفاده گسترده‌ای کرده‌اند خاطرنشان کرد: دولت از فروش سکه سود کلانی به‌دست آورده در شرایطی که برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام درستی انجام نمی‌دهد.

عضو هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه عملکرد رسانه‌های استان به سمت تولید اخبار پیش رفته است تاکید کرد: پرورش نیروهای حرفه‌ای و رسانه در تراز انقلاب در استان گیلان به طور ویژه دنبال می‌شود.

ابراهیم افشاری با بیان اینکه این اقدام به دور از جناح‌بندی و تنها در راستای توانمندسازی اصحاب رسانه در گیلان دنبال می‌شود تصریح کرد: خطبه‌های نمازجمعه بزرگترین مکان برای سوژه‌یابی رسانه‌ای در راستای پیگیری مشکلات و مطالبات مردم است و این امر در شهرستان‌ها نیز دنبال می‌شود.

دبیر کمیسیون نهاد‌ها و سازمان‌های مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری رشت تنها یک ارگان خدماتی و عمرانی نیست افزود: در سال‌های اخیر این نهاد به سمت خدمات اجتماعی پیش رفته است.

فاطمه قدیمی با اشاره به اینکه تصویری که امروز از استان گیلان و شهر رشت در رسانه‌ها منعکس می‌شود نتیجه زحمات خبرنگاران و مسئولان است خاطرنشان کرد: همدلی، همسویی و همکاری در ارائه گزارش عملکرد مطلوب و واقعی در کنار انتقاد سازنده موجب ارائه چهره مطلوب از استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی صحیح، درست، مثبت و ارتقای جایگاه دیپلماسی عمومی کشور در جهان از وظایف دست‌اندرکاران رسانه است تاکید کرد: امید است با همکاری‌های مطلوب در حوزه مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان اتفاقات مبارکی برای کشور و استان به ارمغان آوریم.

دبیر کمیسیون نهاد‌ها و سازمان‌های مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان  با بیان اینکه امروز دهکده جهانی در قالب گوشی‌های هوشمند خلاصه شده است گفت: این امر میزان خطا در این اطلاع‌رسانی را بیشتر کرده و بر‌خی از این خطاها عمدی و برخی سهوی صورت می‌گیرد.

قدیمی خاطرنشان کرد: اگر قرار است از ابزارهای اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب به درستی استفاده کنیم باید ارتباطات منسجمی مابین وظایف دستگاه اجرایی و خروجی آن توسط رسانه‌ها تببین شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار