کد خبر : 72076
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400- 55: 6

مدیر کل کمیته امداد گیلان:

پیگیر رفع مشکلات خانواده شفتی هستیم

پیگیر رفع مشکلات خانواده شفتی هستیم

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه پیگیر رفع مشکلات خانواده شفتی هستیم، گفت: عدم صدور پروانه برای ساخت مسکن در حال حاضر مهم ترین مشکل است.

به گزارش گیلانستان، در پی انتشار گزارش «روایت رنج نامه «مریم» دخترک گیلانی / زندگی ۳ نسل از یک خانواده در جنگل‌های شفت» در تاریخ ۸ آبان ماه امسال و به تصویر کشیدن زندگی سخت یک خانواده شفتی در دل جنگل‌های چنان رودخان شهرستان شفت مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در مقام پاسخگوی برآمده و از اقدامات انجام شده و مشکلات موجود با خبرنگار گفتگو کرد.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه شهرستان شفت جز محروم‌ترین شهرستان‌های کشور است، اظهار کرد: مردم این شهرستان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند و رفع این مشکلات، کار و تلاش بیش از پیش همه مسئولان استانی را می‌طلبد.

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان به وضعیت زندگی خانواده میرزایی اشاره و با بیان اینکه این نهاد اقداماتی از سال گذشته تا کنون برای ساماندهی به وضعیت این خانواده انجام داده است، افزود: یکی از اعضای خانواده به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان است اما سایر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و از مستمری و خدمات این نهاد بهره مند هستند.

پیگیر رفع مشکلات خانواده شفتی هستیم

آمادگی امداد و خیران برای ساخت خانه

وی با بیان اینکه طی بازدید به عمل آمده در اواخر سال گذشته، پیگیری‌های لازم برای احداث مسکن برای این خانواده انجام شد، گفت: مقرر شد با توجه به ممنوعیت ساخت به دلیل عدم امکان صدور پروانه ساخت و نبود مسیر مناسب عبور و مرور در مکان فعلی سکونت این خانواده، یک واحد مسکونی برای آنها در مکانی غیر از محل سکونت فعلی احداث شود که عدم تمایل خانواده به تغییر مکان، موجب توقف موضوع شد.

اهرابی ادامه داد: با رایزنی‌های کمیته امداد و خیرین پس از اعلام آمادگی نسبی از سوی خانواده به منظور نقل مکان، و همچنین پیگیری‌های دهیاری چنار و بخشداری احمدسرگوراب و مشارکت خیرین منطقه، قطعه زمینی در مسیر جاده اصلی به منظور ساخت منزل به این خانواده اختصاص یافت که قسمتی از کارهای ابتدایی ساخت بنا نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه علی رغم پیگیری‌ها و مکاتبات کمیته امداد، تاکنون مجوزی از سوی نهادهای ذیربط به منظور ساخت این واحد مسکونی صادر نشده است، تصریح کرد: در صورت صدور پروانه ساخت، کمیته امداد آمادگی دارد با تأمین اعتباراتی از منابع این نهاد، کمک خیران و تسهیلات مربوطه نسبت به ساخت مسکن و تجهیز لوازم منزل اقدام کند.

پیگیر رفع مشکلات خانواده شفتی هستیم

دختر خانواده تمایلی به ادامه تحصیل ندارد

اهرابی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان شفت با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته، نسبت به دریافت قول مساعدت از سوی نهادها و خیران به منظور ساخت مسکن اقدام کرده است، اضافه کرد: در این مدت کمک‌های موردی از سوی کمیته امداد به این خانواده به صورت مستقیم و یا از طریق خیران انجام شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده و همکاری آموزش و پرورش امکانات لازم برای تحصیل «مریم» فرزند این خانواده فراهم شده است، ادامه داد: مشاور تحصیلی نیز در منزل آنها حضور یافته اما متأسفانه این دختر علاقه‌ای به ادامه تحصیل ندارند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان یاد آور شد: هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان شفت برای فراهم آوری امکانات بهداشتی و رفاهی، مکاتبه با اداره برق برای تأمین برق و نصب تیرک از دیگر اقدامات و پیگیری‌های کمیته امداد استان گیلان در ابتدای امسال بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات این خانواده را حل کند و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها است، ادامه داد: پس از انتشار این گزارش نمایندگان کمیته امداد، بهزیستی و سپاه شهرستان شفت در محل زندگی این خانواده حاضر و پیگیر مشکلات آنها شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار