کد خبر : 12221
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1396- 13: 19

چادر خلاف حقوق شهروندی است!/ افشای جزئیاتی جدید از یک طرح عجیب در استانداری گیلان! + سند

چادر خلاف حقوق شهروندی است!/ افشای جزئیاتی جدید از یک طرح عجیب در استانداری گیلان! + سند

در متن نامه ای خطاب به معاونین استانداری گیلان آمده است: الزام پوشش چادر برای بانوان در استانداری گیلان و فرمانداری ها به عنوان یک دستگاه تابعه از وزارت کشور خلاف مقررات و از مصادیق عدم رعایت حقوق شهروندی بانوان کارمند محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، خبری با عنوان “استارت بی بندوباری فرهنگی در استانداری گیلان/ تلاش آقای معاون برای لغو محدودیت حجاب بانوان” روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شد که گویا این خبر نه تنها به مذاق معاونین استانداری خوش نیامد بلکه منجر به واکنش های متعددی نیز شد.
ما جرا از این قرار بود که عده ای با نزدیک بودن به ایام انتخابات قصد بهره برداری سیاسی از مقوله حجاب و عفاف را داشتند که این امر موجب اعتراض شدید کارکنان زن استانداری گیلان قرار گرفت که در همین راستا چند تن از این بانوان با تماسهای مکرر با مدیرمسئول گیلانستان خواستار پیگری موضوع شده و اذعان نمودند “اگر این طرح اجرایی شود کرامت کارکنان زن استانداری زیر سوال می رود”!

بلافاصله بعد از انتشار خبر مذکور چند تن از مقامات ارشد استانداری گیلان در تماسی با مدیرمسئول گیلانستان ضمن اعتراف به صحت خبر مذکور، به دلیل دنباله دار نشدن موضوع و کاهش انتقادات و اعتراضات به استانداری، خواستار حذف خبر شده ولی از آنجایی که مجموعه گیلانستان در این چندسال نشان داده است که خود را مدافع ارزشهای اسلام و انقلاب می داند، رسالت رسانه‌ای خود را تبدیل به زدو بند و تجارت رسانه‌ای نکرده و علی رغم تهدید به شکایت و… زیر بار حذف خبر مذکور نرفت.

اما ۴ روز بعد از انتشار این خبر، استانداری گیلان در وبسایت رسمی خود(+) واکنشی تند همراه با تهمت و افترا به خبر مذکور داده و رسانه های اجاره ای دولت نیز این واکنش را برجسته و منتشر نمودند!

یکی از نکات عجیب اینجاست که اگر استانداری نیاز به پاسخ می دید، می بایست جوابیه ای رسمی از طرف روابط عمومی استانداری خطاب به گیلانستان صادر و این پایگاه خبری تحلیلی نیز بر اساس قانون مطبوعات موظف به انتشار جوابیه می شد. اما بر برخلاف روال معمول، شخصی به نام محمدعلی(فرشید) اباذری وارد میدان شده و از جایگاه مسئول پایگاه مقاومت بسیج استانداری و دبیر شورای فرهنگی ضمن تکذیب خبر مذکور، چندین تهمت و توهین نیز نمود!

اباذری در گفته هایش با بیان اینکه “استانداری گیلان حق پیگیری‌های قانونی درخصوص جوسازی این سایت متخلف را محفوظ می‌داند”، اظهار کرد: “انتشار چنین اخبار غیرواقعی و شایعات هدفدار به منظور تحریک احساسات افراد مختلف در جامعه در آستانه‌ برگزاری انتخابات، حرکتی مذموم، ناپسند و خود مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و اشاعه‌ی منکر است.”

علی ایحال جهت تنویر افکار عمومی و نشان دادن صحت خبر گیلانستان، تصویر و متن نامه ای که برای لغو پوشش برتر حجاب اسلامی بانوان خطاب به معاونین استانداری نوشته شده بود را در ذیل آوردیم:

امضای کارکنان را در تصویر بالا پنهان نمودیم

 

متن نامه:

 

جناب آقای مهندس شعبانپور- معاون محترم هماهنگی امور عمرانی

جناب آقای مهندس اصغریان- معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کارکنان استانداری گیلان

جناب آقای مهندس احمدی پور- معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند رعایت مصادیق عفاف و حجاب و شئونات اسلامی بر اساس آموزه های دینی و مذهبی و رعایت چارچوب اداری از وظایف مسلم کارکنان اعم از بانوان و آقایان بوده و در رعایت قوانین جاری کشور هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد اما الزام پوشش چادر برای بانوان در استانداری گیلان و فرمانداری ها به عنوان یک دستگاه تابعه از وزارت کشور خلاف مقررات و از مصادیق عدم رعایت حقوق شهروندی بانوان کارمند محسوب می گردد.

الزام آور بودن استفاده از پوشش چادر در این استانداری بر اساس صلاحدید عده ای، در زمانی خاص بوده و این مورد و انتخاب نوع پوشش چادر و یا مانتو نه تنها در وزارت کشور بلکه در سایر استانداری های سراسر کشور یکی از موارد اختیاری و با انتخاب خود فرد کارمند می باشد. باز هم موکد اعلام می داریم رعایت پوشش اسلامی از وظایف دینی و اجتماعی هر فرد محسوب می شود اما الزام آور بودن پوشش چادر نه تنها کمکی به بهبود وضع عفاف و حجاب ننموده است، بلکه تضاد آشکار پوشش کارکنان در ساعات اداری و غیر اداری در نگاه ارباب رجوع نوعی ریاکاری تلقی شده و صدمه و آسیب بزرگ تری به مساله حجاب وارد نموده است.

لذا امضا کنندگان زیر که بیش از نیمی از بانوان شاغل در ستاد استانداری هستیم تقاضا داریم ضمن بررسی موضوع با عنایت به اینکه الگوی پوشش چادر همیشه پسندیده بوده و علاقه مندیم کسانی که بر اساس تمایل و خواست قلبی خود پوشش چادر را انتخاب نموده اند مورد تقدیر قرار گیرند این شرایط را فراهم آورید که سایرین در انتخاب پوشش اداری آزاد باشند.

در نهایت پیشنهاد می گردد به منظور وحدت رویه و حفظ شان و جایگاه سازمان بزرگی همچون استانداری و فرمانداری ها به عنوان نماینده وزارت کشور در استان ضمن انتخاب چند رنگ، فرم خاصی از مانتو بر اساس الگوی پوشش اسلامی و عموم مردم مورد تایید می باشد انتخاب و استفاده از آن برای تمامی بانوان ابلاغ گردد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار