کد خبر : 39658
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398- 21: 18

چرا دانشگاه گیلان ممانعت از برگزاری “نشست احیای تالاب انزلی‌” را تکذیب می‌کند؟ +پاسخ و مستندات

چرا دانشگاه گیلان ممانعت از برگزاری “نشست احیای تالاب انزلی‌” را تکذیب می‌کند؟ +پاسخ و مستندات

دانشگاه گیلان خبر “مسئولان دانشگاه گیلان از برگزاری نشست احیای تالاب انزلی جلوگیری کردند” را تکذیب کرد در حالی‌که مستندات واصله خبر از اتفاق دیگری دارد.

به گزارش گیلانستان دانشگاه گیلان در مورد خبر “مسئولان دانشگاه گیلان از برگزاری نشست احیای تالاب انزلی جلوگیری کردند” مورخ ۳۱ تیرماه ۹۸ این خبرگزاری توضیح داد در حالی‌که مستندات واصله خبر از اتفاق دیگری دارد.

در متن جوابیه ارسالی دانشگاه گیلان که عیناً منتشر می‌شود آمده است: با توجه به مطلب درج شده در آن خبرگزاری در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ مبنی بر جلوگیری مسئولان دانشگاه گیلان از برگزاری نشست احیای تالاب انزلی، در راستای تنویر افکار عمومی توضیحات زیر ارائه می‌شود.

برگزارکنندگان نشست احیاء تالاب انزلی به موقع نسبت به دریافت مجور اقدام اقدام نکردند

دانشگاه گیلان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر در نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی درطول سال‌های گذشته همواره مجری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و نشست‌های علمی و تخصصی در ارتباط با موضوعات مختلف بوده است و سیاست مدیریت دانشگاه در ارتباط با برنامه‌هایی که تاکنون در این دانشگاه اجرا شده است گواه بر این موضوع است.

در ارتباط با عدم برگزاری نشست احیای تالاب انزلی در دانشگاه گیلان نیز یادآوری می‌شود که برای برگزاری هر برنامه و نشستی طبق آیین نامه‌های موجود باید فرآیند درخواست برگزاری برنامه طی شود و از سوی واحد متولی برگزاری، یک هفته و یا حداقل چند روز قبل از زمان برگزاری به معاونت مربوطه در دانشگاه درخواست داده شود که درخواست کتبی برگزارکننده اصلی برنامه در ساعت ۱۰:۳۷ دقیقه روز دوشنبه مورخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ از طریق اتوماسیون اداری به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارجاع شد در حالی‌که تشکل برگزارکننده نشست بدون مکاتبه قبلی و طی کردن فرآیند لازم و دریافت مجوز، تبلیغات و دعوت کردن از مهمان را برای برنامه‌ای که قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ همان روز برگزار شود انجام داده بود. بنابراین علت عدم برگزاری نشست احیای تالاب انزلی، دیر اقدام کردن برگزارکنندگان آن بوده است.

دانشگاه گیلان علاوه بر رسالت‌های آموزشی و پژوهشی، همواره با توجه به وجود رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در دانشگاه، دغدغه مسائل استان از جمله مسائل زیست‌محیطی را دارد و تاکنون هشت نشست تخصصی درباره طرح بایوجیمی تالاب انزلی به دور از هرگونه فضای هیجانی با حضور همه طرف‌های درگیر موضوع اعم از مجری، ناظر، موافقان، مخالفان و دستگاه‌های نظارتی استان تشکیل داده است که بسیاری از این نشست ها با حضور استادان برجسته کشوری و پژوهشگرانی با تخصص‌های مختلف شامل محیط‌زیست، مهندسی آب، مهندسی شیمی، نانو فناوری، زیست‌دریا و اکولوژی آبزیان برگزار شده است و بازدیدهای میدانی از فاز اجرایی پروژه در پایلوت ۵۰ هکتاری از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

در پایان ضمن تقدیر از تمام کسانی که نسبت به مسائل استان و به‌طور خاص مسائل زیست‌محیطی استان احساس مسئولیت می‌کنند به اطلاع می‌رساند درب دانشگاه همیشه به روی جامعه باز است و دانشگاه خود را موظف به حضور و مشارکت در مسائل اینچنینی می‌داند.

بر اساس اسنادی که تصویر آنها در ذیل آمده، درخواست مجوز برای نشست مذکور در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۸ در اتوماسیون دانشگاه ثبت شده و تمامی نامه‌نگاری‌ها و گردش‌کار آن در همان روز صورت گرفته است؛ حتی به حفاظت فیزیکی و نگهبانی درب ورودی نیز در این مورد اطلاع داده شده لذا ادعای دانشگاه گیلان مبنی بر درخواست مجوز در روز برگزاری نشست علمی، صحیح به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار