کد خبر : 25227
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397- 46: 16

چرا در منطقه ویژه اقتصادی ‌گیلان فقط کالاهای چینی عرضه می‌شود؟

چرا در منطقه ویژه اقتصادی ‌گیلان فقط کالاهای چینی عرضه می‌شود؟

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: امروز در منطقه ویژه اقتصادی استان گیلان فقط کالاهای چینی عرضه می‌شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در نشست صمیمی با نخبگان جوان استان گیلان در رشت اظهار داشت: فقر استان گیلان پشت سرسبزی آن پنهان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن معرفی “هشام بن حکم” از شاگردان امام صادق(ع) عنوان داشت: امام صادق(ع) به قدری این جوان نخبه را قبول داشت که در پیش پای او می‌ایستاد، در جلسات به دنبال او می‌گشت و او را مسئول رسیدگی به شبهات کرده بود‌.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به وقوع جنگ “حنین” در دوران پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر(ص) برای جنگ عازم می‌شد جوانی ۲۱ ساله را به عنوان فرماندار مکه انتخاب کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از پیرمردان عصر پیامبر(ص) از اینکه او جوانی را به عنوان فرماندار مکه انتخاب کرده بود نگران بودند تصریح کرد: به گفته پیامبر(ص) برتر بودن انسان‌ها به سن و سالشان ربطی ندارد.

وی با اشاره به دغدغه‌های جامعه، جوانان و مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان ما استعداد بالایی در عرصه‌های مختلف دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان هم‌افزایی میان نخبگان را عامل رشد جامعه دانست و اظهار داشت: متاسفانه این هم‌افزایی در جامعه ما کم است و من به مسئولان استان گفته‌ام که عدم هم‌افزایی میان آن‌ها مردم را دچار مشکل می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی نخبگان، مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را عامل توسعه کشور دانست و ابراز داشت: نمی‌دانم چرا دستور مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌‌ها اجرا نمی‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود تصریح کرد: بنا به روایتی از امام صادق(ع) خداوند متعال علمش را در اختیار جوانان قرار داده است و این جوانان هستند که باید در کرسی‌های نظریه‌پردازی حضور فعال داشته باشند.

وی دوران جوانی را بستری مناسب برای برنامه‌ریزی و کسب موفقیت در آینده دانست و اظهار داشت: مسئله پژوهش اگر در جامعه و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار نگیرد، جامعه را به قهقرا می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسئولان باید از نظریه‌های نخبگان در مسیر توسعه و پیشرفت استفاده کنند عنوان داشت: امروز شاهدیم در برخی نقاط افرادی پروژه‌‌های آسفالت را مدیریت می‌کنند که شاید پنج کلاس هم سواد نداشته باشند‌.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر و شهردار رشت باید از نظریات نخبگان استفاده کنند خاطرنشان کرد: فرهنگ مقوله گسترده‌ای است که گسترش آن در جامعه نیاز به صبر و هم‌اندیشی دارد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: جوانان دانشگاهی ما باید تولیدکننده و کارآفرین باشند نه اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی منتظر مسئولان سیاسی کشور باشند البته مسئولان باید جوانان کارآفرین را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما سبب پیشرفت صنایع موشکی، هوا فضا و نانو شده‌اند عنوان داشت: من قول می‌دهم که هر فصل جلسه‌ای را با جوانان و نخبگان استان گیلان داشته باشم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه امروز کشور از فقدان برنامه ساماندهی نخبگان رنج می‌برد اظهار داشت: باید اشک خون بریزیم که کشورهای دیگر نخبگان ما را از ما می گیرند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه روحیه مطالبه‌گری در جامعه ما مرده است خاطرنشان کرد: مردم اگر روحیه مطالبه‌گری داشته باشند هیچ نهاد و مسئولی به خود اجازه دست درازی به بیت‌المال را نمی‌دهد.

امام جمعه رشت خط قرمز خود را انقلاب و رهبری دانست و عنوان داشت: ما باید به‌دنبال گسترش شایسته‌سالاری باشیم و افرادی را به کار بگیریم که واقعاً شایسته خدمت به مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه من به مسئولان گفته‌ام که اجازه تبلیغ هیچ کالای خارجی را ندهند تصریح کرد: متاسفانه امروز در منطقه ویژه اقتصادی استان گیلان فقط کالاهای چینی عرضه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان ما از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که خودشان هم نمی‌دانند روی آن چه نوشته است؛ گویا نفهمیدن و ندانستن برای آن‌ها افتخار شده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار