کد خبر : 17921
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396- 08: 11

چرا در نمازجمعه به هر موضوع کوچکی می پردازید اما تاکنون یک تذکر به نماینده حامی سران فتنه نداده اید؟!

چرا در نمازجمعه به هر موضوع کوچکی می پردازید اما تاکنون یک تذکر به نماینده حامی سران فتنه نداده اید؟!

در استان گیلان تعداد معدودی از ائمه جمعه گاهی اوقات مطالبی را در خطبه ها بیان می کنند که بیشتر از آنکه بوی آخرت بدهد، بوی منافع دنیوی می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، تریبون نمازجمعه قداست خاصی دارد و کسی که پشت این تریبون برای ایراد سخنرانی و خطابه قرار می گیرد اگر ارزش و جایگاه آن در دین اسلام و سنت پیغمبر(ص) را نداند، اظهاراتی بر زبان خواهد آورد که مورد پسند اسلام نخواهد بود.

از زمان صدر اسلام تا ایام انقلاب اسلامی، ائمه جمعه با سخنرانی های کوبنده و روشنگرانه خود، پایه های ظلم و ریشه های ستم را چنان می خشکاندند که حکام و زمامداران توجه و ترس خاصی به خطبه های نمازجمعه داشتند. این مهم پس از انقلاب هم تاثیر بسزایی در تصمیمات مسئولین و دولتمردان داشته و در جاهایی نیز بعضا با آسیب هایی همراه بوده است.

یکی از آسیبهای خطرناک آن جایی است که شخص امام جمعه از این تریبون استفاده ابزاری جهت پیشبرد اهداف و منافع شخصی و دنیایی خود نماید و اینجاست که مردم را نسبت به دین و نماز پرفضیلت جمعه بدبین و بعضا بی اعتماد می کند!

امروزه در برخی از شهرها و استانهای کشور، عده قلیلی از ائمه جمعه حضور داشته که فقط عادت به مجیزگویی و تملق دولت ها دارند و برایشان هیچ فرقی نمی کند رئیس دولت چه کسی و با چه دیدگاهی باشد زیرا تنها چیزی که حائز اهمیت است به خطر نیافتادن فرصت ها و منافع مادی شان میباشد!

در استان گیلان هم متاسفانه تعداد معدودی از ائمه جمعه چنین خصوصیتی دارند و گاهی اوقات مطالبی را در خطبه ها بیان می کنند که بیشتر از آنکه بوی آخرت بدهد، بوی منافع دنیوی می دهد.

مصداق این مورد یکی از امامان جمعه شهرهای گیلان است که با مرور خطبه هایش نکته ای قابل تامل به دست می آید و آن این است که چرا طی سالهای اخیر در نماز جمعه به هر موضوع کوچکی اشاره می کند اما تا کنون یکبار در این تریبون مقدس حتی کوچکترین اشاره ای به گستاخی های نماینده حامی فتنه علیه نظام و انقلاب نکرده است!

ایشان نه تنها پیرامون هتاکی های این نماینده مجلس به اعضای خبرگان رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روحانیون برجسته کشور، دلسوزان نظام و… هیچ عکس العملی تاکنون در نمازجمعه نشان نداده است، بلکه همواره عکسهایی یادگاری و ۲ نفره هم با وی می گیرد!

چه شده است این امام جمعه عزیز که ایام فتنه ۸۸ شجاعانه در دفاع از انقلاب سینه سپر کرده بود، اما امروزه هیچ تذکر کوچکی هم به این مدافع سرسخت سران فتنه سبز اموی نمی دهد!؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار