کد خبر : 26657
تاریخ انتشار : جمعه 8 تیر 1397- 10: 20

چرا دستگاه قضایی گیلان با عناوین مجرمانه تخلف و قصور دستگاه‌های دولتی برخوردی نمی‌کند؟!

چرا دستگاه قضایی گیلان با عناوین مجرمانه تخلف و قصور دستگاه‌های دولتی برخوردی نمی‌کند؟!

امام‌جمعه بندرانزلی گفت: چرا دستگاه قضایی استان با عناوین مجرمانه تخلف و قصور دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی و غیردولتی برخورد نمی‌کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انزلی با اشاره به شهادت آیه الله بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: پایه‌گذاری قوه قضاییه بر اساس مبانی اسلامی وظیفه‌ای بود که امام بر دوش شهید بهشتی گذاشت که متأسفانه ترور ایشان توسط منافقین خسران بزرگی برای انقلاب بود و این فرصت را از نظام گرفت.

وی با بیان اینکه تسلط وی بر چندین زبان زنده دنیا و همچنین مظلومیت و تحمل در برابر تهمت‌ها و دروغ‌ها از ویژگی‌های اخلاقی و سیاسی شهید بهشتی بود افزود: حجم تهمت‌ها و دروغ‌هایی که به ایشان نسبت می‌دادند به حدی بود که موجب واکنش امام (ره) نسبت به تهمت‌ها به شهید بهشتی شده بود.

امام‌جمعه بندرانزلی با تطبیق این حوادث با جامعه امروز گفت: یکی دیگر از مصادیق این اتفاقات در شرایط امروز، تهمت‌ها، دروغ‌ها و شعارهایی است که در فضای مجازی و اغتشاشات به رهبر معظم انقلاب و جایگاه ولایت‌فقیه نسبت می‌دهند و متأسفانه‌ای عده‌ای نیز تمام نواقص دولت و مجلس و نوک پیکار تمام کاستی‌ها را به سمت ایشان نشانه می‌روند.

 شمس‌الدین  با اذعان به اینکه علی‌رغم تمام این اتفاقات مردم نسبت به این توطئه‌ها آگاه هستند تصریح کرد: در هفته گذشته رئیس‌جمهور سخنانی را خطاب به کابینه دولت مطرح کردند که انتظار داریم دولتی‌ها حداقل حرف رئیس خودشان را گوش دهند.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به هفته قوه قضاییه و دیدار رهبری با اعضای این مجموعه خاطرنشان کرد: از تلاش‌های و دلسوزی‌های مجموعه قوه قضائیه در انزلی تشکر می‌کنم و از موانع و مشکلات مطلع هستم ولی مباحثی را که امروز مطرح می‌کنم عموماً از توان شهرستان خارج و نیازمند ورود دستگاه قضا از مرکز استان است.

وی گفت: همان‌گونه که رهبری بارها تأکید کرده‌اند قوه‌ قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هر جا با تخلفی از قانون مواجه شدند با مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند حق خود را با آسودگی خاطر بگیرند.

شمس‌الدین با طرح سه سؤال خطاب به دستگاه قضا افزود: چرا دستگاه قضایی با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و تالاب، خصوصاً با تصرفات عمده و سازمان‌یافته برخورد نمی‌کند؟ این برای ما در این شهرستان یک سؤال است و پنهان هم نیست و بنا به فرمایش رهبری دستگاه قضا باید در مقابل افکار عمومی با توجیه، پیگیری اقناع‌کننده و ملاطفت مسائل را بیان کند.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه چرا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی که بر اساس قانون جرم تلقی می‌شود در این شهرستان و منطقه آزاد برخورد نمی‌شود تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی در مقابل چشم همه مردم و مسئولان تبدیل به ویلا و شهرک شده است، چه کسی به خودش اجازه داده که این زمین‌ها را تغییر کاربری دهد؟ درحالی‌که کسی مجاز نیست اراضی کشاورزی را در این شرایط که کشور به مواد غذایی نیاز دارد تغییر کاربری دهد.

وی با طرح این سؤال که چرا دستگاه قضایی استان با عناوین مجرمانه تخلف و قصور دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی و غیردولتی برخورد نمی‌کند بیان کرد: قوه قضائیه یا این‌ها را تخلف نمی‌داند و یا اطلاع ندارد یا می‌خواهند مثل مجلسی‌ها به رهبری بگویند ما قانون تصویب کرده‌ایم و فلان دستگاه اجرا نمی‌کند، اگر قوه قضاییه اختیار ندارد که دارد چرا این نواقص را برطرف نمی‌کند؟

شمس‌الدین با اشاره به دستورالعمل نظارتی دادستان کل کشور برای رعایت حقوق عامه مردم افزود: این دستورالعمل، بسیار مهم است ولی اجراشدن آن حداقل در این شهرستان مشاهده نشده، دستگاه قضا باید این فرد و یا افراد را به مردم معرفی کند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار