کد خبر : 4392
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

چرا زمانی که از گیلانیان در نقش کلفت و رعیت فیلم می سازند، رگ غیرتتان به جوش نمی آید؟!

چرا زمانی که از گیلانیان در نقش کلفت و رعیت فیلم می سازند، رگ غیرتتان به جوش نمی آید؟!

آیا انتقاد از وضع حجاب رشت باعث تخریب وجه شهرستان و استان شده یا آن کارگردانانی که سالیان متمادی ست هرگاه در سینما و تلویزیون از جماعت گیل و دیلم فیلم می سازند آنها را در نقش کلفت و رعیت و خادم و … به تصویر می کشند!؟

به گزارش سرویس یادداشت “درگیلان“، حسام رمضانی از فعالان فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی نوشت:

فارغ از هیاهوی تبلیغاتی روزهای اخیر گیلان و از آنجایی که شاید در این مقال نتوان گنجاند که بررسی اهداف، نیات و دست های پشت پرده برخی از جریانات از این اتفاق را نماییم، اما بیان چند نکته خالی از لطف نخواهد بود. پس از شجاعت قابل تحسین حجت الاسلام رفیعی در پوزش از مردم گیلان بابت قصور به وجود آمده اخیر، که آن نیز از نظر نگارنده با دغدغه فرهنگی همراه بوده و وی به عنوان یک مبلغ فرهنگی این مورد را متذکر شده بود، در حالیکه می شد موضوع مهمی همچون حجاب را به نحو دیگری به مسئولین استانی تذکر داد. و اما بعد…

  • این اتفاق اخیر موجب شده است که برخی از مسئولین استانی که منتظر موج سواری بر موج عوام فریبی بودند، این موقعیت طلایی برایشان فراهم آید و با اظهار نظرهای جنجالی، رگ غیرتشان را نشان داده و خود را مدافع حریم گیلانیان نشان دهند. جالب این جاست که اگر از این مردان با غیرت! بپرسیم که آیا ۴ ماه گذشته تان، کارناوال های مختلط دختر و پسر در سطح شهر را با آن وضع اسفناک که شما راهبر آنان بودید و آنان را به خود نمایی وا می داشتید، یاد می آورید؟ آیا آن روز رگ گردنتان برای بقول خود عفیفه های جامعه سرخ نمی شد؟ آیا آن روز احساس درد نمی کردید؟
  • نکته ای که جریان خاص در استان در تلاش است تا با استفاده از ناسیونالیسم مثبت گیلانی همان سیاستی که محمد رضا شاه در دهه ۱۳۳۰ در پیش گرفت، آن را به عوام القا کنند که بایستی مقابل هرگونه بی احترامی به مردم گیلان ایستاد و با عاملینش برخورد شود، این است که اینها می خواهند اصل موضوع را بزنند. اصل موضوع تخریب است، اصل موضوع بستن حریت کلامی است. انتقاد از حریم برخی مسئولین است. اصل موضوع شوالیه نشان دادن خود به عنوان ناجی مردم گیلان است. ایشان همانند برخی از هم کیشان خود در پایتخت بصورت کاملا مدیریت شده و تشکیلاتی ابتدا مساله ای را به وسط میدان بازی می اندازند بعد از طریق شانتاژ رسانه ای، جریانی دست به داس و تبر شده و در تخریب آن موضوع از هیچ چیزی کم نمی گذارند. سابقه سه، چهار ساله برخی از نمایندگان نشان داده است که آنان علاوه بر اینکه تاب و تحمل هیچ گونه انتقادی را نداشته، بلکه از هر فرصتی برای خاموش کردن صدای منتقدین خود استفاده می نمایند. اینکه نماینده ای می گوید: “مردم به پا خواهند ایستاد!” یا مردم شلوغ خواهند کرد و … دلیلش بر این مدعاست که مدعیان ولایتمداری و انقلابی گری در واقع منادیان شانتاژ گری و هوچیگری هستند. چون اینگونه هوچیگری ها با ولایت مداری و فراکسیون ولایتی بودن منافات دارد.
  • بر فرض اینکه حجت السلام رفیعی اشتباه کرده باشد، سوالی از نمایندگان رشت وجود دارد که آیا انتقاد ایشان از وضع حجاب رشت (باز هم بر فرض اینکه اشتباه باشد و اصلا رشت دارالمومنین باشد، که نیست) باعث تخریب وجه شهرستان و استان شده یا آن کارگردانانی که سالیان متمادی ست هرگاه در سینما و تلویزیون از جماعت گیل و دیلم فیلم می سازند آنها را در نقش کلفت و رعیت و خادم و  … به تصویر می کشند!؟ آیا این انتقاد دغدغمندانه رگ غیرتتان را به جوش آورده یا حضور برخی عیاشان که برای عیاشی و لذت جویی گیلان را به نیتهای فساد آلود خود انتخاب می کنند؟
  • شاید در پسا پرده برخی از اهداف این جماعت نیرنگ باز، موضوعات زیادی مطرح باشد اما چیزی که مهم است و تمام مردم بایستی به آن دقت داشته باشند، مقابل هم قرار دادن دو طیف از جامعه است. که این موضوع بی شک به ضرر نظام است و گناه نابخشودنی جریانی خاص. و قطعا برای سوار بر موج انتخاباتی سال ۹۶ به این دسته فعالیت ها نیاز خواهند داشت.
  • حسام رمضانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمدرضا پنجشنبه , 27 خرداد 1395 - 12:27

درست است كه حجت الاسلام رفيعي داشتند امر به معروف و نهي از منكر مي كردند ولي طرز بيان ونحوه ارائه آن بسيار نامناسب بود و چون مسئله عفاف و پوشش براي مردم گيلان خيلي مهم است مهم تر از مسائل ديگر، اين چنين واكنشي داشتند

رفتن به نوار ابزار