کد خبر : 33255
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 بهمن 1397- 38: 16

چرا علی کریمی از بازیکنان بومی برای سپیدرود رشت دعوت نکرد؟

چرا علی کریمی از بازیکنان بومی برای سپیدرود رشت دعوت نکرد؟

سپیدرود که در تاریخ ۵۰ ساله‌اش همیشه به تیمی بومی و بازیکن ساز معروف بود، حالا حتی در رده امید هم از وجود بازیکنان غیربومی استفاده می‌کند.

به گزارش گیلانستان کار سپیدرود در فصل نقل و انتقالات به اتمام رسیده و این تیم بیشترین تحرک را در بازار نقل و انتقالات داشته است.

کریمی ابتدا سعی کرد تا لیست تیمش را از بازیکنانی که مورد پسندش نبودند خالی کند و سپس نسبت به جایگزنی نفرات مورد علاقه خود در لیست سپیدرود برای نیم فصل دوم اقدام کرد.

بابک حاتمی، امین منوچهری، میلاد قربان‌زاده، یعقوب کریمی، حسین کعبی و علیرضا عزتی‌کرامت از رده بزرگسال و محمد لطفی و امید سام‌کن از رده امید، بازیکنانی بودند که کریمی در فصل نقل و انتقالات زمستانی از جمع رشتی‌ها کنار گذاشت.

اما سرمربی سپیدرود، پیام صادقیان، محمد علیزاده، امین منصوریان، فرزاد حاتمی و حامد محمودی را در رده بزرگسالان به تیم خود اضافه کرد.

لوکا نوزادزه، حمیدرضا طاهرخانی، شاهین اخوی و محمد بلبلی چهار بازیکن رده امید و زیر ۲۳ سال هم به تیم کریمی اضافه شدند و یک بازیکن زیر ۲۱ سال ساحل عاجی به نام عباس کومیسوکو نیز به احتمال زیاد با این تیم قرارداد خواهد بست و گفته می شود یک گرجستانی نیز مد نظر کریمی برای اضافه شدن به سپیدرود است.

حضور حدود ۱۰ بازیکن تازه در نیم فصل دوم حکایت از یک دگرگونی بزرگ در سپیدرود دارد و بدون تردید هماهنگ کردن بازیکنان تازه وارد و قدیمی که دقیقاً ۵۰ درصد از لیست رشتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، کاری بس دشوار خواهد بود.

حتی اگر بپذیریم که بازیکن بزرگسال با کیفیت مورد علاقه علی کریمی در گیلان پیدا نمی‌شد و او مجبور بود که لیستش را از بازیکنان سایر شهرهای ایران پر کند، حضور ۵ بازیکن غیر بومی از رده سنی امید که اتفاقا ۲ نفر آنها خارجی هستند، غیرقابل قبول خواهد بود.

کریمی دو بازیکن زیر ۲۳ سال را به نام‌های لوکا نوزادزه و عباس کومیسوکو از کشورهای گرجستان و ساحل عاج به خدمت گرفته است و ۳ بازیکن را از تهران به رشت آورده که به جز حمیدرضا طاهرخانی که در پرسپولیس حضور داشت، دو تای دیگر گمنام هستند.

شاهین اخوی در پست هافبک بازی می‌کند و در تیم‌های عقاب و فولاد ویژن ماهان تهران عضویت داشت و محمد بلبلی در پست هافبک چپ بازی می‌کند و در تیم‌های سایپا و پارسه تهران حضور داشته است.

این در حالی است که سپیدرود در دوره رنسانسش که منجر به صعود تیم ریشه دار شمال از لیگ دو به برتر شده، همواره به تیم‌های پایه نگاهی ویژه داشته و بازیکنانی مانند شایان مصلح، میثم تهی‌دست، جواد آقایی‌پور، میثم فردوسی، محمد لطفی و بسیاری دیگر به تیم بزرگسالان راه پیدا کردند.

اگر این ۱۰ بازیکن تازه وارد غیر بومی را به اسامی چون: کوروش ملکی، ایمان صادقی، علیرضا نورمحمدی، حسین شنانی، میلاد شیخ سلیمانی، امین جوادی‌مقدم، علی عباسی و مهرداد بایرامی اضافه کنیم در می‌یابیم که سپیدرود به یک تیم کاملاً غیربومی تبدیل شده است.

محمدرضا مهدوی، حسین ابراهیمی، پویا نزهتی، میثم تهی‌دست و محمد غلامی تنها بازیکنان نه فقط رشتی که گیلانی سپیدرود هستند که در برابر خیل تازه واردین این تیم در اقلیت محض قرار گرفته‌اند و به قولی دیگر رشتی، زبان بومی رختکن سپیدرود نخواهد بود.

اینکه سپیدرود در حال فاصله گرفتن از اصل خویش است، به هیچ وجه خبر خوبی برای هواداران پرشمار این تیم نیست و این اتفاق از تفکر کادرفنی و مدیریتی غیر بومی سپیدرود نشات می گیرد و گیلانی‌ها فراموش نکردند که سقوط ملوان درست از همین مدل تفکرات آغاز شد.

علی کریمی به عنوان مرد همه‌کاره سپیدرود درست است که ریشه‌ای گیلانی دارد اما هرگز در فوتبال گیلان حضور نداشته است و خواستگاه فوتبالی‌اش متعلق به پرسپولیس بوده و دستیار اولش امامی‌فر نیز با وی در این امر هم رای است.

یادمان نرود که سپیدرود در تمام تاریخ نیم قرنی‌اش همواره به تیمی صد در صد بومی شهره بوده و یکی از دلایل محبوبیت و ماندگاری‌اش همین شاخصه بوده است و بدون تردید اگر از اصل خویش فاصله بگیرد، آغاز پایانش رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار