کد خبر : 15183
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396- 13: 12

چرا مدیرکل ارشاد گیلان که باید در دفاع از آزادی قلم بکوشد، خود در مقام شاکی قرار گرفته است!

چرا مدیرکل ارشاد گیلان که باید در دفاع از آزادی قلم بکوشد، خود در مقام شاکی قرار گرفته است!

به نظر میرسد طرح شکایت های اینچنینی از اتاق فکری حمایت می شود و ایشان بواسطه چراغ سبزی که آن اتاق فکر نشان داده اندمرتکب چنین اشتباه فاحشی شده اند که امیدواریم اینگونه نباشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از احرارگیل، روز چهاردهم تیر ماه به عنوان ( روز قلم ) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید، به انگیز پاسداشت این روز بزرگ و گرامی و در آستانه گرامیداشت «روز خبرنگار» چند کلامی را آنچه که اینروزها برصاحبان “اندیشه و قلم” در گیلان می گذرد،شایسته بیان دیدیم.

در مناسبت های متعدد وقتی سخن از “قلم و رسانه” به میان می آید مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی بویژه نماینده ارشد دولت در استان گیلان از جاذبه ها و نقش آفرینی های “قلم و رسانه”  و ازاثرات آن در بین مردم سخن می رانند که بدون تردید نقش رسانه در بین جوامع بی بدیل بوده و غیرقابل انکار.

رسانه رصد می کند؛ رسانه هدف می گیرد، رسانه انعکاس واقعیت می دهد،رسانه به نمایندگی از مردم طرح مشکل می کندو رسانه گره می گشاید (اگر چه معتقدیم برخی از رسانه ها نیز گره می افزایند به جای گره کشایی).

اما انچه که اهمیت این روزها را دوچندان کرده است اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید خود در دفاع از آزادی قلم و پاسداشت حرمت اش و از رسانه با حفظ موازین شرعی اش بکوشد، در مقام شاکی قرارگرفته است که این از طنز تلخ روزگارما است .

البته به نظر میرسد طرح چنین شکایت هایی از اتاق فکری حمایت می شود و ایشان بواسطه چراغ سبزی که آن اتاق فکر نشان داده اندمرتکب چنین اشتباه فاحشی شده اند که امیدواریم اینگونه نباشد.

توقع ما این است که ایشان اگر چه از جایگاه علمی برخورداراست منصفانه سخن بگوید و منصفانه قضاوت کند طوری نباشد که یکبار ایشان در جایی سخنی برزبان آورد و در وقتی دیگرنیز سخنی متعارض بیان دارد و از کشاندن اصحاب رسانه به دادگاه خود داری کند که در غیر اینصورت اصحاب رسانه نیز با نشر مستندات واکنش خواهند داشت.

به این مهم توجه ویژه داشته باشند که آیا «تولید» “گزارش و شکایت” به بهانه های متعدد زمینه طرح  «نقد» دلسوزانه منتقدان را به گورستان هدایت نمی کند؟ صد البته واضح است که تخریب شخصیتهای حقیقی و حقوقی چه در دولت  وچه در غیر دولت مجاز نیست و مقوله  نقد با  تخریب  کاملا متفاوت  است.

نباید با برخی اقدامات ، این شائبه بوجود آید که حال که تعدادی از اسنانداران ،فرمانداران و سایر مدیران دولت یازدهم بدلیل تخلفات گسترده انتخاباتی دست شان لای« چرخ عدالت» قضات انقلابی گیرافتاده و قرارها صادرشده است برخی مدیران «خوش ذوق» بخواهند به تلافی ؛ از رسانه های  منتقد  با ارسال گزارشات و پرونده سازی ها عقده گشایی کنند حال آنکه فاصله این دو بسیاراست.

این آمادگی در ما است که چناچه صلاح بدانند متن شکایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از خبرهای بازنشرشده رسانه های منتقد رادر معرض افکار عمومی قرار دهیم و قضاوت را به افکار عمومی واگذار کنیم که آیا این “خبر و با این تیتر” باید در معرض شکایت قراربگیرد؟ که اگر چنین شود ؛ علی الاسلام السلام!

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار