کد خبر : 18410
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396- 47: 11

چرا مسئولان استانی و کشوری به راحتی از خواسته‌ها و توصیه‌های نماینده ولی فقیه درگیلان عبور می‌کنند؟!

چرا مسئولان استانی و کشوری به راحتی از خواسته‌ها و توصیه‌های نماینده ولی فقیه درگیلان عبور می‌کنند؟!

آیت‌الله قربانی نمایندۀ ولی فقیه در گیلان به عنوان پدر معنوی این استان همواره نقشی اساسی در هدایت جریان‌های سیاسی داشت اما گویا این روزها، روزهای تنهایی وی است.

به گزارش گیلانستان، داستان انتخاب استاندار گیلان و بومی یا غیربومی بودن وی بحث داغ این روزهای مسئولان، نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و رسانه‌های استان گیلان بود؛ برخی احزاب و افراد موافق انتخاب استاندار بومی و یا غیربومی توانمند بودند و عده‌ای نیز معتقد بودند که تنها یک استاندار بومی باید مدیریت ارشد این استان را برعهده بگیرد.

برجسته‌ترین مخالف استاندار غیربومی، آیت‌الله قربانی نمایندۀ ولی فقیه در گیلان بود که بارها مخالفت خود را از تریبون‌های مختلف اعلام کرد. اما اصرار دولت به انتخاب استاندار غیربومی و انتخاب «مصطفی سالاری» به عنوان استاندار گیلان نشان داد که گوش دولت روحانی به خواستۀ نمایندۀ ولی فقیه در استان بدهکار نیست و حتی برای نظر افکار عمومی، مجمع نمایندگان مجلس، احزاب اصلاح‌طلب، رسانه‌ها و… به اصطلاح تره هم خُرد نمی‌کند.

البته این اولین بار نبود که در چند روز اخیر به خواستۀ نمایندۀ ولی فقیه در گیلان بی‌اعتنایی شد؛ چندی پیش نیز اعضای جدید شورای شهر رشت با وجود تاکید چندباره آیت‌الله قربانی بر انتخاب شهردار بومی، در نهایت به اتفاق آرا رای به شهردارشدن یک نیروی غیربومی دادند و کلید ادارۀ شهرداری رشت را به یک قزوینی سپردند. این اقدام شورای شهر رشت باعث ناراحتی شدید آیت‌الله شد به حدی که وی دلخوری و اعتراض خود را نسبت به این بی‌توجهی و بی‌اعتنایی از تریبون نمازجمعه اعلام کرد.

آیت‌الله قربانی نمایندۀ ولی فقیه در گیلان به عنوان پدر معنوی این استان همواره نقشی اساسی در هدایت جریان‌های سیاسی داشت اما گویا این روزها، روزهای تنهایی وی است و مسئولان استانی و تصمیم‌گیران کشوری به نظر وی توجهی ندارند و به راحتی از خواسته‌ها و توصیه‌های وی عبور می‌کنند. باید منتظر ماند و دید آیا آیت‌الله قربانی از این بی‌حرمتی‌ دولت به راحتی خواهد گذشت و در مراسم معارفۀ استاندار جدید که برخلاف خواسته‌اش از جنوبی‌ترین استان کشور به گیلان خواهد آمد شرکت خواهد کرد یا اینکه همچنان بر مخالفت خود اصرار خواهد ورزید.

نقش دکتر نوبخت نیز در روند انتخاب استاندار گیلان بسیار عجیب و قابل بررسی است. وی در روز انتخاب استاندار و روزی که اکثر سیاسیون و رسانه‌های اصلاح‌طلب استان چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای داشتند و به یک‌باره طرفدار استاندار غیربومی شدند، خبر از انتخاب استانداری بومی داد تا شاید از زیر بار احتمالی انتخاب استاندار غیربومی گیلان شانه خالی کند.

منبع: شمال ما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار