کد خبر : 12078
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1396- 52: 7

چرا ‌مقوله اقتصاد و رفع بیکاری جوانان رشت، هنوز دغدغه اصلی مسئولین پارلمان شهری نیست؟!

چرا ‌مقوله اقتصاد و رفع بیکاری جوانان رشت، هنوز دغدغه اصلی مسئولین پارلمان شهری نیست؟!

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه یقیناً وجود بیکاری و عدم اشتغال است، گفت: مسئله بیکاری به خصوص بیکاری جوانان شهر، یک خلأ بزرگ در رشت محسوب می شود.

سید شمس شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان با اشاره به معضل بیکاری و رکود اقتصادی در جامعه اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، خجالت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجالت خود آن جوانان در داخل خانه بیشتر است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه یقیناً وجود بیکاری و عدم اشتغال است، خاطرنشان کرد: مسئله بیکاری به خصوص بیکاری جوانان شهر، یک خلأ بزرگ در رشت محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بحران اقتصادی در شهر داریم، تحقق عدالت اجتماعی سخت می شود، گفت: ناراحتی بنده از این است که چرا ‌مقوله اقتصاد و رفع بیکاری، هنوز به دغدغه اصلی مسئولین پارلمان شهری تبدیل نشده است.

این استاد اقتصاد دانشگاه های گیلان با اشاره به اینکه مردم از لحاظ معیشت دچار مشکلند، بیان نمود: صاحب‌‌نظران اقتصادی، آن کسانی که در زمینه‌ی مسائل اقتصادی صاحب‌نظرند، مشکل عمده جامعه را در رکود و بیکاری می‌بینند.

شفیعی افزود: اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق دهیم، اشتغال به وجود می‌آید و مشکل بیکاری که یکی از مصیبت‌های امروز جوانان شهر است، برطرف خواهد شد یا کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون دانشگاه پیام نور رشت در ادامه با بیان اینکه بیکاری موجب فساد، تأخیر ازدواج و اعتیاد می شود، گفت: اگر بیکاری وجود نداشته باشد، اینها هم از بین میرود.

این استاد اقتصاد دانشگاه های گیلان در پایان با اشاره به لزوم کار فرهنگی برای رفع بیکاری تصریح کرد: اگر اعضای شورا، مدیران شهرداری و متولّیان فرهنگی رشت با انجام برنامه ریزی های لازم در نکوهش بیکاری، کم‌کاری و فرار از کار سخت، در جامعه فرهنگسازی اثرگذار نمایند بخش اعظمی از این معضل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار