کد خبر : 45046
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398- 56: 17

چهارمین انجمن مفاخر گیلان در رودسر راه اندازی شد

چهارمین انجمن مفاخر گیلان در رودسر راه اندازی شد

چهارمین انجمن مفاخر گیلان با حضور جمعی از مسئولان امروز در شهرستان رودسر راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان ظهر یکشنبه چهارمین انجمن مفاخر گیلان با حضور جمعی از مسئولان با تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه رودسر در شهرستان رودسر راه اندازی و افتتاح شد.

امام جمعه رودسر در این جلسه با اشاره به اینکه نظارت بر هتل‌ها و تالارها علیرغم اینکه قانون دارد رها شده و گزارشات مختلفی از انجام اعمال هنجار شکنانه در این اماکن رسیده است، اظهار کرد: تفرجگاه‌ها برابر قانون حتماً باید دارای ساعت معین و مشخص برای فعالیت باشد و این موضوع نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام تقی روحانی با بیان اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اماکن باید بر اجرای موسیقی نظارت داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم تعامل بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اماکن در زمینه بازدیدها، گفت: با همفکری و همدلی باید از بروز آسیب‌های فرهنگی پیشگیری کنیم.

برگزاری نشست‌های تخصصی و هم اندیشی هدف انجمن مفاخر

مسئول آثار مفاخر گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ مفاخر از نظر سابقه تأسیس به سال ۱۳۰۱ در ایران بر می‌گردد که بعد پیروزی انقلاب بر اساس مبانی و منویات اسلام و انقلاب در سال ۶۵ تشکیل شد.

ابراهیم صفری با اشاره به گذشت ۳۰ سال از تأسیس انجمن مفاخر در استان گیلان، افزود: در تمام این سال‌ها این انجمن پیگیر امورات فرهنگی در گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر چهارمین شهرستان گیلان است که انجمن مفاخر در آن راه انداری شده است، گفت: امروز جوانان دچار ضد فرهنگی شده‌اند و فرهنگ گذشته و سنتی خود را فراموش کرده و به سمت فرهنگ غربی حرکت کرده‌اند که این آسیب‌های جبران ناپذیر برای جامعه به دنبال دارد.

صفری اجرای برنامه نکوداشت و بزرگداشت، حمایت همه جانبه از سوی متولیان دولتی و خصوصی، نامگذاری مراکز علمی، نشست‌های تخصصی و هم اندیشی با بزرگان را بخشی از اهداف این انجمن عنوان کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار