کد خبر : 68233
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400- 44: 12

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

چهار نکته دلسوزانه پیرامون گاف منتخبین و انتخاب عجولانه هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های شورای ششم!

چهار نکته دلسوزانه پیرامون گاف منتخبین و انتخاب عجولانه هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های شورای ششم!

به جای اینکه ابتدا اعضای کمیسیون‌ها مشخص شود و انتخاب رئیس هر کمیسیون را به آن اعضا بسپارند، اما خود ۱۱ نفرشان به انتخاب روسای کمیسیون‌ها پرداختند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، بدیهی است منتخبین شورای اسلامی ششم شهر رشت از معدود منتخبینی هستند که از فردای انتخابات رفاقت‌ را جایگزین رقابت کرده و با همبستگی و وحدت رویه‌ای مثال زدنی پیگیر اهداف و برنامه‌های خود جهت رفع مشکلات شهر شده‌اند.

اما روز گذشته خبری در خروجی برخی رسانه‌ها مبنی بر رای‌گیری و مشخص شدن زودهنگام ترکیب هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا منتشر شد، که با تعجب خواص سیاسی و کارشناسان شهری روبرو گردید.

یک. وقتی هنوز هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان مهر تایید بر صحت و سلامت این دوره از انتخابات شورای رشت نزده، برگزاری چنین جلساتی که خروجی آن انتخاب پیش از موعد هیئت رئیسه می‌باشد، جای بسی تامل است.

دو. بزرگترین اشتباه و گاف استراتژیک این منتخبین نادیده گرفتن قوانین و مقررات شورایی بوده است. این افراد به جای اینکه ابتدا اعضای کمیسیون‌های پنجگانه را مشخص نموده و انتخاب رئیس هر کمیسیون را به آن اعضا می‌سپردند، خود ۱۱ نفرشان با رای‌گیری به انتخاب روسای کمیسیون‌ها پرداختند! ( در صورتی که اعضای کمیسیون‌ها هنوز مشخص نشدند!)

سه. چهارده مرداد اولین روزکاری منتخبین به صورت رسمی بوده و در قانون آمده نخستین وظیفه‌شان در همان روز اول انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری می‌باشد اما این افراد ابتدا هیئت رئیسه شورا را مشخص نمودند!

چهار. با این وضعیت سوالی در ذهن متبادر می‌شود که آیا در یکماه آینده جلسه رسمی انتخاب هیئت رئیسه به صورت تشریفاتی برگزار خواهد شد یا دوباره رای گیری رسمی انجام می‌دهند؟! اگر در رای‌گیری مجدد، ترکیب هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها تغییر کرد چه جوابی به مردم خواهند داشت؟!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار