کد خبر : 17166
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1396- 17: 20

چهار گزینه جدی ریاست بر شورای پنجم رشت

چهار گزینه جدی ریاست بر شورای پنجم رشت

انتخاب شهردار، هیات رئیسه و رئیس شورا در سال نخست از جمله موضوعات داغ در خصوص شورای پنجم است که در روزهای آتی یک به یک آنها انتخاب و برگزیده خواهند شد.

به گزارش گیلانستان، با پایان رسمی کار شورای چهارم نگاه ها به آغاز بکار شورای پنجم جلب شده است. انتخاب شهردار، هیات رئیسه و رئیس شورا در سال نخست از جمله موضوعات داغ در خصوص شورای پنجم است که در روزهای آتی یک به یک آنها انتخاب و برگزیده خواهند شد.

از میان شورا نشینان یازده نفره عمارت حاج میرزا خلیل رفیع، می توان بر روی نام چند گزینه به عنوان روسای شورای آتی حساب باز کرد. افرادی چون اسماعیل حاجی پور، احمد رمضانپور نرگسی، امیرحسین علوی و محمدحسن عاقل منش ۴ گزینه احتمالی تصدی ریاست شورا در سال نخست می باشند.

 

از میان این ۴ گزینه احتمالی، اسماعیل حاجی پور را می توان به عنوان گزینه احتمالی ریاست بر شورای شهرستان رشت قلمداد نمود، وی که در دوره گذشته ۴ سال رئیس شورای شهرستان رشت بود، شنیده ها نیز حکایت از آن دارد که حاجی پور حضور بر کرسی ریاست شورای شهرستان را به ریاست بر شورای شهر رشت ترجیح خواهد داد.

احمد رمضانپور نرگسی که در کارنامه اجرایی خود سابقه حضور بر مسند شهرداری رشت و به تن کردن ردای نمایندگی مردم شهرستان رشت در دو دوره را در کارنامه دارد اما با توجه به ناکامی لیست امید در بدست آوردن اکثریت کرسی های شورای پنجم شهر رشت احتمال حضورش بر کرسی ریاست شورای شهر رشت بسیار کمرنگ است.

امیرحسین علوی اما به عنوان دیگر گزینه مطرح تصدی بر کرسی ریاست شوراست. علوی که در چهار سال حضورش در شورای چهارم همواره به عنوان رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا حضور داشت را شاید بتوان یکی از جدی ترین گزینه های انتخاب به عنوان ریاست شورای پنجم در سال نخست نامید.

اما چهارمین گزینه احتمالی ریاست بر شورای پنجم در سال نخست و البته شاید جدی ترین آنها را بتوان محمدحسن عاقلمنش نامید. عاقل منش که در چهار سال حضورش در شورای دوم همواره به عنوان رئیس شورا حضور داشت تنها کسی است که چهار سال کامل را به عنوان رئیس شورا حضور داشته است. عاقل منش با تجربه ۱۰ ساله عضویت در شوراهای دوم و سوم یکی از آشناترین اعضای شورا به صندلی های عمارت میرزا خلیل رفیع است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که اعضای شورای پنجم شهر رشت در انتخاب هیات رئیسه، رئیس شورا و شهردار چه عملکردی را خواهند داشت و آیا شورای پنجم از زیر سایه لقب شورای “فردگرا” بیرون خواهد آمد؟

انتهای پیام/ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار