کد خبر : 29852
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰:۰۰

چهل سال مجاهدت انقلابی ملت/ بزودی سردمداران آمریکا و اسرائیل همانند حبابی از بین خواهند رفت

چهل سال مجاهدت انقلابی ملت/ بزودی سردمداران آمریکا و اسرائیل همانند حبابی از بین خواهند رفت

حقد و کینۀ سردمداران آمریکا و اسرائیل از انقلاب اسلامی صرفاً لفاظی‌های سیاسی نیست بلکه آنان با رصد پیشرفت‌های دانشمندان و ملت ایران دریافته‌اند که بزودی همانند حبابی از بین خواهند رفت.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان طی یادداشتی نوشت:
انقلاب اسلامی ایران در طول حیات پرخیر و برکت خود تمام معادلات استعماری جهان را دگرگون ساخته است این انقلاب مردمی و توفنده با شعار محوری «استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی» و آگاهی‌بخشی به ملل تحت ستم طی چهل سال مبارزه، با توسعه چند جانبه توانسته است بسیاری از آرمانهای ارزشمند اسلامی را محقق نماید. اتحاد فراگیر ملت‌های ستمدیدۀ منطقه برای مواجهه با زیاده‌خواهی‌های دول استکباری و حکومت‌های منطقه‌ای به عنوان نشانی ماندگار در تاریخ اجتماعی ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است. جهان چهرۀ خونخوار و مشمئزکنندۀ دست‌پروردۀ آمریکا یعنی داعش را فراموش نکرده است. جلوگیری از توسعۀ این غدۀ سرطانی در منطقه با تمهید مقدمات تدارکاتی و تبلیغاتی برخی کشورهای عربی به‌منظور اغتشاش و مفسده‌جویی تنها به همت و ارادۀ قوی جوانان همدل امکان‌پذیر شد. جمهوری اسلامی با اتحاد نیروهای متعهد به آرمان‌های اصیل اسلامی از کشورهای منطقه سپاهی عظیم فراهم کرد که حامیان منطقه‌ای این گروهک تروریستی در اوج تحیر قرار گرفتند. حذف داعش از منطقه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یکی از مهمترین آرمانهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در اتحاد ملل اسلامی و مقابله با اسلام‌های ساختگی بوده است.

حرکت عظیم دلاور مردان این مرز و بوم با پشتوانه‌های علمی و فرهنگی و توسعۀ فناوری‌های نو در عرصه ساخت موشک‌های دفاعی، ایران را به عنوان یکی از پنج کشور دارندۀ تجهیزات راهبردی پرتاب موشک مبدل ساخته است. این پیشرفت عظیم در سایۀ حمایت‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری برای ایجاد نهضت نرم‌افزاری پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد تا روزهای تلخ جنگ به جهت نبود امکانات دفاعی در مواجهه با زیاده‌خواهی‌های استکبار و ایادی آنان تکرار نشود. امروزه با افتخار می‌توان گفت که در رتبه‌های جهانی حوزه‌های وسیعی را کسب کرده‌ایم. این دستاوردهای چشمگیر به‌ویژه در حوزۀ نانو فناوری، مهندسی پزشکی، فناوری هسته‌ای، هوش مصنوعی و چاپ مقالات پر ارجاع در سطح بین‌الملل حاصل خودباوری و تکیه به دانش بومی بوده که از اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اگر همۀ این دستاوردها را در یک سوی معادله قرار دهیم و توطئه‌های مختلف داخلی و منطقه در طی چهل سال اخیر حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سویی دیگر، به وضوح مشهود است که این همه پیشرفت نمی‌تواند محصول روندی طبیعی باشد. بی‌تردید عزم و ارادۀ ملت ایران برای احراز جایگاه واقعی خود در جامعۀ جهانی با استقامت و مجاهدت‌های واقعی امکان‌پذیر است. زیرا هرگاه دستمایه‌های انقلاب اسلامی در راه توسعۀ کشور دیده شده شاهد تحقق ایده‌های نوین و خدمت‌رسان به مردم بوده‌ایم و هرگاه از آرمان‌های اصیل انقلاب، فاصله گرفته و یا آن را به فراموشی سپرده‌ایم موفقیت‌ها اندک و یا کمرنگ بوده است.

اکنون در چهلمین سال انقلاب اسلامی جهان استکباری دریافته است که مردم این مرز پرگهر با رشد چشمگیر خود در حوزه‌های متعدد در طول حیات بالنده جمهوری اسلامی نشان داده‌اند که برای رسیدن به قلل علم و دانش تلاش فراگیر داشته‌اند و این عزم و اراده علیرغم توطئه‌های داخلی و خارجی توقف ناپذیر است زیرا تلاش و توسعه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دیگر به مثابۀ یک حرکت صرف نیست، بلکه مطالبه‌ای است که مرهون خون هزاران شهید بویژه شهدای هسته‌ای و دانشمندان ایرانی است که همۀ آنها به حرکت و تداوم در استقلال کشور تأکید داشته‌اند. دستاوردهایی که در طول چهل سالۀ اخیر در قامت ارادۀ دانشمندان جوان و ملت مسلمان ایران ثبت شده است آنچنان چشمگیر است که طرح بخشی از آنها نیازمند اوراقی وسیع است اما در اندک مجال این مقال برخی از این دستاوردها می‌تواند مصداق اندکی از بسیار باشد. در عرصۀ پزشکی ارتقای ایران به عنوان پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان و ارتقا به عنوان دهمین کشور ساخت فناوری‌های داروهای بیماری‌های خاص و چهار کشور نخست در ارتوپدی و پیوند اعضا در شرایطی است که رتبۀ نخست را در توسعۀ مراکز درمانی در روستاها را کسب کرده است.

در عرصۀ ملی نیز طی چهل سال گذشته ایران توانسته است به مقام اول در رشد شتاب علمی و تولید علم دست یابد. در عرصۀ هسته‌ای نیز جزو هشت کشور دانش بومی هسته‌ای و جزو پنج کشور دانش پیل سوختی به شمار می‌رود. ارتقای مقام ایران به جایگاه هشتم سازندۀ سازه‌های بتونی و خاکی و تأسیسات نیروگاهی در شرایطی است که تا پیش از انقلاب اسلامی این فناوری توسط نیروهای آمریکایی یا اروپایی انجام می‌گرفته است. در عرصۀ کشاورزی نیز ایران توانسته است در تولید گندم به خودکفایی برسد. کسب رتبۀ اول در تولید حبوبات و کسب رتبۀ هفتم دنیا در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در عرصۀ رفاهی نیز پوشش جاده‌ای نود درصد از مسیرهای کوهستانی و روستایی امکانات نرم‌افزاری و سخت ‌افزاری را به دورترین نقاط کشور گسیل داشته است. برق‌رسانی به نودوپنج درصد از مناطق کشور و گازرسانی به هشتاد درصد از مناطق شهری و روستایی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. بر این لیست کلی می‌توان نکاتی دیگر در حوزۀ تربیت چهره‌ها و نخبه‌های جوان را افزود که در بخش فناوری‌های نوین عرصه‌های دانش را فتح نموده‌اند. این همه پیشرفت عزم ملت برای توسعۀ کشور را جدی‌تر خواهد ساخت.

توجه به داشته‌های انقلاب اسلامی و مقایسۀ آن با نظام شاهنشاهی که با حمایت‌های گستردۀ آمریکا و دلارهای نفتی همراه بوده است، معلوم می‌سازد که حقد و کینۀ سردمداران آمریکا و اسرائیل از انقلاب اسلامی صرفاً لفاظی‌های سیاسی نیست بلکه آنان با رصد پیشرفت‌های دانشمندان و ملت ایران دریافته‌اند که بزودی همانند حبابی از بین خواهند رفت و حقیقت ناب توده‌های مردم، بر دنیای زر و زور و تزویر استکباری غلبه خواهد نمود. به امید تحقق این آرمان اصیل انقلاب اسلامی.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار