کد خبر : 27545
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397- 42: 18

چه کسی بر صندلی لغزان شهرداری رشت تکیه میزند؟

چه کسی بر صندلی لغزان شهرداری رشت تکیه میزند؟

قیل‌وقال انتخاب شهردار جدید برای رشت و نطق‌های آتشین برخی از اعضای شورا و تأکید بر بومی بودن شهردار رشت تکرار قصه‌های پر غصه این دیار است.

به گزارش گیلانستان پس از استعفای مسعود نصرتی به‌عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت بار دیگر قیل‌وقال انتخاب شهردار جدید بین شورانشینان قوت گرفت.

منتخبین مردم رشت در پارلمان محلی بار دیگر مباحثی ازجمله بومی بودن، کارآمد بودن و غیره را جزو ملاک‌های انتخاب شهردار جدید رشت اعلام می‌کنند.

البته این ادعاها طی سال‌های اخیر بارها توسط برخی از شورانشینان مطرح شد اما در عمل مباحث دیگری رقم خورد و انتخاب مسعود نصرتی قزوینی نژاد از مصادیق بارز یک بام و دوهوا بودن برخی شورانشینان در این موضوع بود.

شهر رشت در شرایطی قرار است حضور شصت و ششمین شهردار را تجربه کند که حال خوشی ندارد.

وضعیت نامناسب آسفالت رشت، مشکلات ترافیکی، طرح تفصیلی پر از ایراد، کمبود سرانه فضای سبز و غیره دغدغه‌هایی است که امروز رشت با آن دست‌به‌گریبان است.

با شروع فعالیت شورای پنجم رشت مباحث متعددی درباره فعالیت شهردار منتخب برای مدت‌زمان چهارساله مطرح شد اما با رفتن نصرتی این ادعای برخی از شورانشینان همچون دیگر شعارهایشان تحقق پیدا نکرد.

قیل‌وقال انتخاب شهردار جدید برای رشت و نطق‌های آتشین برخی از اعضای شورا و تأکید بر بومی بودن شهردار رشت تکرار قصه‌های پر غصه این دیار است.

مردم رشت خسته از این‌همه هیاهوی بی‌نتیجه بار دیگر بر عملکرد منتخبین خود در شورای شهر چشم دوخته‌اند.

رشت‌وندان منتظرند تا ببینند شصت و ششمین شهردار شهرشان درنهایت بر اساس چه ملاک‌هایی توسط شورانشینان انتخاب‌شده و آیا بار دیگر لابی‌های شبانه بر منافع شهر و شهروندان ترجیح داده می‌شود؟

بومی بودن یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب شهردار است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع انتخاب شهردار جدید رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بومی بودن می‌تواند یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب شهردار بوده اما اینکه صرفاً به‌واسطه بومی بودن یک فرد بتواند جایگاه شهردار رشت را کسب کند صحیح نیست.

بهراد ذاکری با بیان اینکه یقیناً یک فرد بومی شناخت بهتری نسبت به مجموعه شورا و شهرداری رشت دارد افزود: دل‌بستگی‌ها و علایق یک فرد بومی نسبت به شهر زادگاهش نقش مؤثری در ارائه خدمات شایسته‌تر داشته و قطعاً شهرداری بومی در صورت مواجه با یک پیشنهاد کاری بهتر، شهر زادگاهش را به‌راحتی رها نمی‌کند.

وی به گزینه موردنظرش برای تصدی در جایگاه شهردار رشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری رشت درگیر مشکلات مالی فراوان بوده و هیچ منبع درآمد پایداری به‌غیراز ساخت‌وساز در اختیار ندارد.

ذاکری با تأکید بر اینکه شهرداری رشت نیازمند حضور یک شهردار با نگاه و توان اقتصادی بالا است تصریح کرد: گزینه پیشنهادی بنده برای تصدی در جایگاه شهردار رشت یکی از متفکرین و فعالان عرصه اقتصادی کشور بوده و با توجه به اینکه رشت شهر زادگاهش محسوب می‌شود یقیناً می‌تواند تحولات اساسی در این شهر ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه فارغ از نگاه جنسیتی باید به مقوله شایسته‌سالاری در انتخاب شهردار رشت توجه شود افزود: متأسفانه اعتدال در تصمیم‌گیری برای پست‌های مدیریتی مابین بانوان و آقایان در کشور رعایت نشده و بنده فارغ از هر نگاه جنسیتی به شایسته‌سالاری در موضوع انتخاب شهردار رشت تأکیددارم.

شهردار رشت باید با دیگر سازمان‌ها ارتباط سازنده داشته باشد

عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: در ملاک‌های انتخاب شهردار رشت از نگاه اعضای شورا تغییری ایجاد نشده و فردی که برای این جایگاه انتخاب می‌شود باید ارتباطات سازنده‌ای با دیگر سازمان‌ها و تعامل خوبی با اعضای شورا داشته و مجموعه شهرداری رشت را به سمت ثبات و آرامش هدایت کند.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه تضمینی برای ادامه فعالیت شهردار آینده رشت طی مدت‌زمان فعالیت شورای پنجم وجود ندارد تصریح کرد: اعضای شورا باید این تضمین را به‌دوراز هرگونه جناح و نگاه سیاسی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اولویت بومی بودن از اولویت‌های انتخاب شهردار رشت است بیان کرد: فردی به‌عنوان شهردار انتخاب می‌شود که تمامی فاکتورهای مربوطه را داشته و صرف بومی بودن تنها ملاک انتخاب شهردار رشت نیست.

در شرایط فعلی که شهرداری رشت با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند تمامی نگاه‌ها به تصمیمات نمایندگان مردم رشت در شورای اسلامی معطوف شده و شهروندان انتظار دارند اعضای شورا فارغ از تمامی نگاه‌های سیاسی و جناحی و درگیری‌های شخصی با انتخاب شهرداری جامع‌الشرایط به‌تمامی دغدغه‌ها و مشکلات خط بطلان کشیده و با انتخاب شهرداری توانمند که نسبت به شهر و ظرفیت‌های موجود آگاهی کامل داشته و ارتباطات مؤثر و سازنده‌ای با دیگر دستگاه‌ها دارد پس از سال‌ها انتظار شهر باران‌های نقره‌ای مجدداً به دوران شکوفایی و طلایی خود رهنمون شود

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار