کد خبر : 74296
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400- 30: 8

بدهی ۱۵ میلیون تومانی حساب کارخانه را مسدود کرد؛

چوب مالیات لای چرخ تولید/ مانع تراشی در سال «مانع زدایی ها»

چوب مالیات لای چرخ تولید/ مانع تراشی در سال «مانع زدایی ها»

حساب بانکی یک واحد تولیدی در گیلان در سالی که با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده برای بدهی مالیاتی ۱۵ میلیون تومانی مسدود شده که با اصل این شعار منافات دارد.

به گزارش گیلانستان، در حالی که تولید و اشتغال به عنوان دغدغه اصلی نظام مطرح است و مسئولان بارها در راستای حمایت از تولید و اشتغال در همایش‌ها سخنرانی کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری چند سال اخیر با سرفصل‌های حمایت از تولید و اشتغال، مکرر بر این موضوع تاکید کرده‌اند متأسفانه در گیلان اتفاقات ناخوشایندی برای تولید و صنایع تولیدی در حال رقم خوردن است.

تولیدکنندگان و صاحبان صنایع که محور اشتغال و اقتصاد یک کشور هستند، همیشه با موانعی چون بروکراسی اداری، هزینه‌های سرسام آور بیمه، مالیات و مشکلات تأمین مواد اولیه و مسائل دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند، دغدغه‌هایی که باعث می‌شود فعالین تولید بیشترین وقت و سرمایه شأن را صرف برداشتن موانع تولید کنند، این در حالی است که یک تولیدکننده به جز دغدغه اشتغال و تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

مسدود شدن حساب‌های بانکی یک مجموعه تولیدی و صنعتی تولید کننده انواع شوینده در گیلان به دلیل بدهی مالیاتی یکی از این دست اتفاقات است که با نامگذاری امسال منافات دارد.

با پیگیری این خبر متوجه شدیم که یکی از واحدهای تولیدی گیلان به علت عدم پرداخت فقط ۱۵ میلیون تومان مالیات که آن هم مربوط به سنوات قبل بوده با مسدود شدن تمام حساب‌های بانکی خود رو به رو شده است. داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که امور مالیاتی بدون حتی یک اخطاریه و ابلاغیه مبنی بر پرداخت مالیات معوق، اقدام به بستن حساب‌های مدیران این شرکت کرده است.

چوب مالیات لای چرخ تولید/ مانع تراشی در سال «مانع زدایی ها»مسئولان این نامگذاری‌ها را فقط در حد شعار می‌بینند و می‌دانند

«غفار علیزاده» مدیر این واحد صنعتی تولید کننده انواع شوینده با ابراز تأسف از چالش‌های اداری پیش روی تولید، اظهار کرد: سال ۹۸ با خریداری یک مجموعه راکد و غیر فعال اقدام به فعال سازی این مجموعه کردم.

وی با بیان اینکه هدفم ایجاد اشتغال و توسعه تولید در استان گیلان بوده است، افزود: برای راه اندازی مجدد این مجموعه تولیدی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردم اما متأسفانه اداره کل امور مالیاتی استان برای ۱۵ میلیون تومان مالیات معوق از سنوات گذشته که مربوط به هیئت مدیره قبلی این شرکت بوده، حساب مدیران فعلی شرکت را بلوکه کرده است.

این فعال صنعتی با اشاره به نامگذاری امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این‌طور که معلوم است مسئولان این نامگذاری‌ها را فقط در حد شعار می‌بینند و در میدان عمل، رفتارهای ضد تولید و اشتغال از آنها سر می‌زندمسئولان این نامگذاری‌ها را فقط در حد شعار می‌بینند و در میدان عمل، رفتارهای ضد تولید و اشتغال از آنها سر می‌زند.

علیزاده به دغدغه اشتغال تولید کنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در این مجموعه بیش از ۲۰ نفر فعالیت می‌کنند که با راه اندازی خط تولید شرکت، این تعداد به بیش از ۵۰ و حتی ۱۰۰ نفر می‌رسید با توجه به اینکه در ابتدای راه هستیم بستن حساب‌های شرکت، چوب لای چرخ تولید گذاشتن بوده و با اصل شعار سال منافات دارد و فقط ما را از تولید و ادامه راه دلسرد می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: قطعاً اگر سرمایه گذاری در این واحد تولیدی را در بانک انجام می‌دادم سود بیشتری نصیب من می‌شد و دغدغه کمتری داشتم اما متأسفانه برخی مسئولان با اقدامات ضد تولید، دنبال مانع تراشی برای اشتغال هستند.

این فعال صنعتی با بیان اینکه بدهی مالیات مربوط به سال ۹۳ است، گفت: در این فاصله سه بار سهام شرکت توسط سهامداران جدید خریداری و همچنین بدهی مالیاتی مجموعه تا سال ۹۷ تسویه شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه جای تأمل است که چرا در فاصله ۹ سال این اداره کل برای وصول از سهامداران قبلی اقدامی نکرده، اضافه کرد: قطعاً اتفاقاتی در این مدت بین سهامداران قبل و مجموعه دارایی افتاده که وصول معوقات مالیاتی، ۹ سال به طول انجامیده است.

وی افزود: مبلغ فوق در راستای عدم انجام وظیفه مجموعه دارایی بوده و حال عدم انجام وظیفه و قصور خود را می‌خواهند با جریمه شرکت و واحد تولیدی جبران کنند، که این مهم مصداق بارز ایجاد موانع و هزینه تراشی برای تولید است.

چوب مالیات لای چرخ تولید/ مانع تراشی در سال «مانع زدایی ها»استاندار و پیاده سازی گفتمان حمایت از تولید در گیلان

در حالی این مجموعه تولیدی به خاطر معوقه ناچیز مالیاتی، دچار چالش شده که استاندار گیلان با به دست گرفتن سکان مدیریتی این استان بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و فراهم کردن شرایط بازگشت به فعالیت واحدها تعطیل و نیمه تعطیل تأکید کرده و در همین راستا جلسات رفع موانع تولید گیلان را در واحدهای تولیدی دارا مشکل برگزار کرده است.

تولید کنندگانی که در سال‌های اخیر با انواع مشکلات به ویژه تحریم و فشار، واردات بی رویه و غیر ضروری و در آخر آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا دست به گریبان بوده اما تلاش کرده‌اند تا یک روز چرخ تولید کشور تعطیل نشود امروز با متأسفانه با مانع تراشی‌های برخی دستگاه‌ها رو به رو شده و انگیزه خود را برای ادامه تولید و اشتغال زایی بیشتر را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار