کد خبر : 17007
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

چوب ناشیانه‌گری‌های چهار سال گذشته دولت را در برجام خورده‌ایم/ ایران باید تنش‌های موجود در منطقه را پایان دهد

چوب ناشیانه‌گری‌های چهار سال گذشته دولت را در برجام خورده‌ایم/ ایران باید تنش‌های موجود در منطقه را پایان دهد

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در برجام چوب ناشیانه گری‌های چهار سال پیش دولت را خورده است، گفت: ایران باید تنش‌های موجود در منطقه را پایان دهد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به دست‌وپنجه نرم کردن دولت یازدهم با دستاوردهای و چالش‌های هسته‌ای اظهار کرد: قطعاً مدیران دیپلماسی کشور یک اشتباه راهبردی را در رابطه با مذاکرات مواجه شدند.

وی بابیان اینکه دشمن توانست از اهرم برجام به ضرر کشور بهره ببرد، افزود: دشمن توانست با به چالش کشیدن حقوق بشر و دستاوردهای هسته‌ای ایران کشور را به میز مذاکرات بکشاند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمن مدعی بود ایران با دخالت در کشورهای منطقه امنیت را مختل می‌کند، گفت: دشمن با به راه انداختن جنگ روانی مطرح کرد که موردتوجه دستگاه دیپلماسی و رئیس‌جمهور قرار گرفت.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مواجه دیپلماسی سیاسی و حتی شخص رئیس‌جمهور در مقابله با جنگ روانی دشمن ناشیانه بود، اظهار کرد: آقایان با ولع و علاقه بیش‌ازحد تکنولوژی هسته‌ای را موردعنایت قراردادند و همه رفتارها و اعتقادات جمهوری اسلامی را زیر سؤال بردند.

آقازاده اقدام دستگاه دیپلماسی در رابطه با برجام را یک نوع خودزنی توصیف کرد و گفت: مذاکرات ایران در برجام و مباحث هسته‌ای نوعی خود محکومیتی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون چهار سال است که به‌عنوان مجرم در برجام مواجه شده است، تصریح کرد: دشمن در مذاکرات هسته‌ای متأسفانه توانسته اقدامات قابل‌توجهی را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتیازات قابل‌توجه ایران به‌طرف مقابل در برجام، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته تقریباً چوب ناشیانه مسئولین دستگاه دیپلماسی را خورده‌ایم.

نماینده اسبق مردم رشت در خانه ملت قراردادها و فضای حاکم در جمهوری اسلامی را از نتایج برجام توصیف کرد و گفت: به راه انداختن موجی از ایران هراسی در ادامه ناشیانه گری‌های دستگاه دیپلماسی ما در جهان بود.

آقازاده بابیان اینکه برخی از کشورهای منطقه برای جمهوری اسلامی ایران شاخ‌وشانه می‌کشند، گفت: ضعف دیپلماسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا کشوری که هیچ‌چیز از مردم‌سالاری نمی‌فهمد ایران را مورد تهدید قرار دهد.

وی بابیان اینکه ایران اکنون با بحران‌های بزرگی در منطقه مواجه است و باید در چهار سال آینده موردتوجه خود قرار دهد، افزود: بحران‌هایی که به لحاظ ژئوپلیتیک در منطقه با آن مواجهه هستیم و جمهوری اسلامی به دلیل اینکه در بین این کشورها قرار دارد باید اقدام قابل قبولی را از خود نشان دهد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران‌های عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان گفت: ایران به‌شدت تحت‌فشار نیروهای تکفیری و سلفی قرار گرفته و جمهوری اسلامی قطعاً متأثر از فشارهای نیروهای افراطی در منطقه است.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید ایران تنش‌های موجود در منطقه را پایان دهد، گفت: دستگاه دیپلماسی باید تمام تلاش خود را در آرامش بخشیدن به منطقه به کار بندد و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

آقازاده با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید از موضع قدرت در مقابله با گروه‌های تکفیری و سلفی پایدار باشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه تلاش کرده و پیشتازی آن باید بیشتر در منطقه نمایان شود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار