کد خبر : 32513
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

چگونه در استان گیلان، کسب و کارهای نوپا را با موفقیت راه اندازی کنیم؟!

چگونه در استان گیلان، کسب و کارهای نوپا را با موفقیت راه اندازی کنیم؟!

مطمئنا بسیاری از موارد در هنگام راه اندازی می بایست مدنظر قرار بگیرد، شرایطی مثل توان مالی، تخصص های مدنظر، امکانات مورد استفاده، مجوزهای لازم و ….. ، آنچه مهم است اعتماد به ایده خود پس از مطالعه کافی است.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمد حسین موذن کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار و مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت:

در کلاس های دانشگاه وقتی با دانشجویانم در مورد پرورش ایده صحبت می کنم،دغدغه ایشان مبنی بر سردرگمی آنان در چکونگی راه اندازی عملی ایده ، من را به این نتیجه رساند تا متنی به زبان ساده در این حوزه به نگارش دربیاورم تا شاید کمکی به ایده پردازان شود.
مقدمه:
در خصوص کسب و کارهای نوپا بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که فعالیتی می تواند به موفقیت برسد که در حوزه تکنولوژی یا سایبر عمل شود، اما به دلیل اینکه بسیاری از کسب و کارهای نوپا در سالهای اخیر، حول این حوزه شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف کسب و کارهای نوپا به این مسئله هم اشاره می‌شود که اولویت توفیق، تعریف فعالیت مدنظر در حوزه فناوری اطلاعات می بایست انجام شود.در این متن با مراحل کلی راه اندازی کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ در گیلان آشنا می شویم.
الف ) ایده:
نیازی به ایده های گران و فوق العاده نیست!همینکه دردی از استان گیلان دوا شود کافیست.
پیشنهاد نویسنده در حوزه ایده در استان گیلان با توجه به جنگ اقتصادی که کشور با آن درگیر است و اثرات آن بر جامعه (در این متن جامعه استان گیلان مدنظر است) ، به عبارت دیگر در صورتی که منابع فیزیکی ، منابع مالی و منابع انسانی شما در گیلان خلاصه می شود ،در صورتی که ایده شما در حوزه کشاورزی ، گردشگری و ارائه خدمات در حوزه اختصاصی فناوری اطلاعات باشد احتمال موفقیت بیشتر است.
دلیل این مدعا :
1 – آشنایی شما و منابع مورد استفاده با استان گیلان به عنوان بومی یا ساکن این استان.
2 – طرح های حمایتی دولت از سه حوزه ذکر شده با نگاه ویژه در استان.
پس از اینکه ایده نهایی خود را انتخاب کردید،باید مطالعه نمایید.مطالعه با استفاده از منابع مطمین.

ب ) تیم
در انتخاب و تشکیل تیم حتما باید به تخصص موردنیاز به شکل حرفه ای نگاه کنید.این به معنای فرد حرفه ای نیست!
هم تیمی های شما باید دغدغه مدنظر شمارا به عنوان دغدغه خود بپذیرند.این امکان پذیر نیست مگر با انتخاب افراد متعهد.به عنوان مثال هنگام راه اندازی سایت شما نیاز به افراد متخصص ( متخصص با توجه به حجم پروژه مدنظر است ) مثل کدنویس،مدیر دیتابیس،گرافیست و ….. دارید.اگر فرد همکار با شما دغدغه شما را در پروژه داشته باشد،حتی اگر در موردی در بحث پیاده سازی ضعف داشته باشد ، به هرنحوی سعی در یادگیری و حل آن مورد در پیاده سازی اقدام می کند تا پروژه به خاطر او نماند.
ج ) استواری در رسیدن به اهداف
ممکن است ایده شما از دید بسیاری افراد نامطلوب و ضعیف باشد،فقط در یک کلمه : مهم نیست!
شما قبلا به خوبی مطالعه کرده اید.به تعبیری اگر بازهم به اول راه برگردید بازهم همین مسیر را انتخاب خواهید کرد.در صورتی که از این مرحله هم در ابتدای شروع به کار با موفقیت عبور کنید می توانید به آینده کسب و کار نوپایتان امیدوار باشید.

سخن پایانی
مطمینا در موارد ذکر شده فوق بسیاری موارد در هنگام راه اندازی می بایست مدنظر قرار بگیرد.شرایطی مثل توان مالی،تخصص های مدنظر،امکانات مورد استفاده،مجوزهای لازم و ….. ، آنچه مهم است اعتماد به ایده خود پس از مطالعه کافی است.اعتماد به خود برای حل مشکل.
موفق و موید باشید.

مهندس محمدحسین موذن
کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
مدرس دانشگاه

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن رمضان نژاد شنبه , 15 دی 1397 - 16:41

سلام.ضمن عرض تبریک.گفته های شما بسیار ساده و روان است.انشالله دوستان و همشریان خوب گیلانی بتوانند از این ایده به بهترین نحوه استفاده کنند.باشد که این ایده استارتی برای شروع شود.????

رفتن به نوار ابزار