کد خبر : 15208
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396- 34: 18

چینی‌ها در صنعت چای املش سرمایه‌گذاری می‌کنند / اتمام پروژه راه املش به شلمان نیاز به تخصیص اعتبار دارد

چینی‌ها در صنعت چای املش سرمایه‌گذاری می‌کنند / اتمام پروژه راه املش به شلمان نیاز به تخصیص اعتبار دارد

فرماندار املش درباره سرمایه‌گذاری چینی‌ها در املش گفت: چینی‌ها با توجه به سفر سال به املش بناست که در حوزه صنعت چای کار کنند.

به گزارش گیلانستان، یونس محمودی عصر امروز در گفتگویی با اشاره به اینکه حدود یک سال از مسئولیتش در سمت فرمانداری شهرستان املش می‌گذرد اظهار داشت: در این یکسال شاهد رشد و ارتقای بسیاری از شاخص‌های عمرانی در حوزه گازرسانی، آسفالت راه روستایی، تأمین آب شرب روستایی و مرمت مسکن مهر، پرداخت مطالبات چایکاران، پرداخت وام مقاوم‌سازی روستایی، گردشگری و حوزه بهداشت بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه گازرسانی روستایی از ۵۹ درصد در سال ۹۲ به ۸۶ درصد در سال ۹۵ رسیده ایم و امسال توانستیم ۱۱ میلیارد تومان از محل بند ق بودجه سال ۱۳۹۳ را به ۱۶ روستای مناطق ییلاقی برسانیم که در حال حاضر پیمکانکار در حال تجهیز کارگاه گازرسانی در این روستاها است و امیدواریم املش تا پایان سال ۹۶ به شهرستان سبز تبدیل شود.

فرماندار املش درباره آب روستایی شهرستان املش نیز گفت: در زمینه تأمین آب شرب روستایی توانستیم مشکلات بسیاری از روستاهای شهرستان را از حیث آب شرب حل کنیم و در حال حاضر ۸۲ درصد روستاهای شهرستان از آب شرب مطمئن برخوردار هستند.

محمودی با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی توانسته ایم ۵۰۰ میلیون تومان را به شهرستان املش اختصاص دهیم اظهار کرد: در حوزه مسکن مهر پس از ورود به شهرستان توانستیم حدود ۴۸ واحد مسکن مهر را به اتمام برسانیم و مجموعا از ۲۴۰ واحد مسکن مهر ۸۸ واحد تحویل و ۴۸ واحد آن در هفته دولت امسال به متقاضیان واگذار می‌شود و امیدواریم باقیمانده مسکن مهر را به کارفرما واگذار کنیم.

وی ادامه داد: املش دارای ۴۹۰۰ هکتار باغ چای است که ۸۰۰۰ نفر چایکار در این بخش اشتغال دارند و در همین زمینه ۳۲ کارخانه فعال چای در شهرستان وجود دارد و در سال ۹۵ شاهد رشد کمی ۶۲ درصدی تولید چای در املش بودیم که نشان می‌دهد بستر کار برای چایکاران فراهم شده است که لازم است در همین زمینه از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و آقای نجفی استاندار محترم و آقای دکتر روزبهان رئیس سازمان چای تشکر کنیم که توانستیم همه مطالبات چایکاران را در سال ۹۵ بصورت صد در صد پرداخت کنیم.

فرماندار املش افزود: ما بخش عظیمی از اعتبارات را به مقوله آموزش و پرورش شهرستان اختصاص داده‌ایم و تا قبل از سال ۹۲ تقریبا ۴۵ درصد از مدارس شهرستان تخریبی اعلام شده بود که ما توانستیم به ۱۳ درصد تنزل دهیم که یک موفقیت چند جانبه علی‌رغم تحریم‌های موجود بود.

محمودی با ابراز امیداوری برای آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راههای ییلاقی شهرستان املش گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان تثبیت بستر شده است و امیدواریم اعتبارات لازم از سوی وزارت مسکن و شهرسازی تأمین شود تا حدود ۳۰ کیلومتر از راه ییلاقی تثبیت بستر شده را آسفالت کنیم و این امر برای جذب گردشگر بسیار مهم است.

وی بیان اینکه ۲۱ طرح در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان به تصویب رسیده است اظهار کرد: بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به واحدهای تولیدی شهرستان در سال ۹۵ و وام اشتغال هم به ۲۵۰ نفر از متقاضیان به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در همین سال پرداخت شده است.

فرماندار املش ادامه داد: در حوزه ازدواج هم به ۳۶۰ نفر از مزدوجین شهرستان در سال ۹۵ اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شده است.

وی افزود: ایجاد ۲۰ استخر پرورش ماهیان سردآبی قرل آلا و افزایش تولید از ۵۶ تن به ۲۸۵ تن ماهی، کاشت ۳۲ رقم از انواع فندق در باغات فندق مناطق ییلاقی شهرستان برای افزایش ۸۰۰ تن در سال به ۳۰۰۰ تن در سال و اختصاص ۱۱ میلیارد تومان برای ۱۸۶ پروژه نیمه تمام عمرانی و توسعه باغات زعفران در شهرستان از دیگر اقدامات خوبی هستند که در املش انجام شده است.

محمودی درباره پروژه نیمه تمام راه املش به شلمان اظهار کرد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره‌برداری از آن مستلزم تخصیص اعتبار است و امیدواریم با توجه به سفر معاونان محترم وزیر مسکن و شهرسازی و استاندار محترم و با تخصیص اعتبار از محل اسناد ملی شاهد فعال شدن این پروژه باشیم.

فرماندار املش درباره سرمایه گذاری چینی‌ها در املش نیز گفت: چینی‌ها با توجه مشی اقتصادی خوبی که در منطقه دارند و با توجه به سفر سال گذشته آنها به املش بناست که در حوزه صنعت چای کار کنند. هم اکنون املش حدود ۳۲ درصد از چای کشور را تأمین می‌کند و چینی ها مذاکراتی با سرمایه گذاران محلی داشتند و امیدوارم در سفر بعدی بتوانند چای شهرستان را به برند ملی و جهانی تبدیل کنیم.

وی درباره جشنواره چای در املش نیز اظهار داشت: ما با همکاری بخشداران و شهردار رانکوه توانستیم بهترین و جذابترین جلوه های جشنواره چای را در شهر رانکوه به . با توجه به نمایش بگذاریم. با افزایش ۶۲ درصدی تولید چای در املش این بستر در شهرستان فراهم است که در آینده بتوانیم جشنواره استانی و ملی را در شهرستان برگزار کنیم./ ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار