کد خبر : 70564
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400- 28: 17

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان:

کاداستر یک میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان

کاداستر یک میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان

معاون امور اراضی منابع طبیعی گیلان، با اشاره به مجموع انعقاد قرارداد کاداستر یک میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی کل استان، خاطرنشان کرد: کاداستر فقط مربوط به اراضی ملی نیست و شامل اراضی دولتی و مستثنیات نیز می شود.

به گزارش گیلانستان، سهیل توکلی مساحت کل استان گیلان را یک میلیون و ۴۷۴ هزار هکتار دانست و اظهار کرد: از این میزان، یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار جزو اراضی ملی است که ۷۰ درصد مساحت کل استان را در بر می گیرد.

وی اراضی ملی استان گیلان را شامل ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۴ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۲۰۷ هزار هکتار اراضی جلگه ای، ساحلی، حریم، مستحدث، موات و… دانست و افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از محل اعتبارات سازمان جنگل ها از جمله صندوق توسعه ملی، صیانت، ممیزی، اسناد خزانه و… تاکنون قرارداد کاداستر ۶۸۲ هزار هکتار از مساحت کل استان را منعقد کرده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه سال گذشته از محل اعتبارات جاری سازمان ثبت اسناد و املاک نیز قرارداد کاداستر ۴۵۳ هزار هکتار از اراضی کل استان منعقد شده است، گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کارفرما و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ناظر طرح است.

توکلی، با اشاره به مجموع انعقاد قرارداد کاداستر یک میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی کل استان، خاطرنشان کرد: کاداستر فقط مربوط به اراضی ملی نیست و شامل اراضی دولتی و مستثنیات نیز می شود، زیرا هدف از اجرای کاداستر تشخیص اراضی ملی از اراضی مستثتیات بوده که توسط سازمان جنگل ها انجام می شود.

وی اراضی باقی مانده در طرح کاداستر استان را حدود ۳۳۹ هزار هکتار دانست و یادآور شد: ثبت اسناد و املاک گیلان در سال ۱۴۰۰ نیز از محل اعتبارات سازمانی کارفرمایی کاداستر را بر عهده دارد و اداره کل منابع طبیعی ناظر طرح است لذا در مهرماه امسال فرایند عقد قرارداد و پاکت گشایی و انتخاب مشاور و مجری جهت کاداستر اراضی باقی مانده انجام می شود.

معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه از یک میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی استان، کاداستر ۶۸۳ هزار هکتار انجام و در سامانه ثبت بارگذاری شده است، اضافه کرد: سازمان ثبت بعد از تسهیل و تثبیت کاداستر، اقدام به صدور سند می کند که در حال حاضر کاداستر ۶۳۵ هزار و ۵۶۲ هکتار به اتمام رسیده و آماده صدور سند است که هم اراضی ملی و هم اراضی مستثنیات را شامل می شود.

وی از ثبت ۴۴۱ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی ملی و ۱۹۴ هزار و ۷۷ هکتار از اراضی مستثنیات تا تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: تاکنون برای ۳۳۸ هزار و ۶۵۵ هکتار سند ملی تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گرفتیم.

توکلی، با اشاره به اهمیت کاداستر در استان های شمالی، تصریح کرد: در انتخاب مشاور و مجری طرح اولویت با افراد متخصص و ماهر و بومی است و لذا امیدواریم پرونده کاداستر استان تا پایان سال جاری بسته شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار