کد خبر : 65529
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

کادر درمان گیلان نگران تعطیلات عید فطر/ ۶۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

کادر درمان گیلان نگران تعطیلات عید فطر/ ۶۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

نزدیک بودن ایام تعطیلات عید فطر به دغدغه مردم و مسؤولان وزاررت بهداشت در گیلان تبدیل شده و انتظار مردم این استان از ستاد ملی و استانی مدیریت و مبارزه با کرونا اعمال محدودیت‌های سفر به گیلان است.

به گزارش گیلانستان، از یک‌سال و نیم گذشته استان گیلان به‌طور دائم درگیر با ویروس منحوس کرونا بوده و این استان از اواخر سال ۹۸ تاکنون یک روز خوش به خود ندیده و همواره با موج‌های  سهمگین کووید ۱۹ مبارزه کرده است.

بعد از شروع موج سوم کرونا در کشور ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای کشور در هفته اول آذر تشکیل جلسه داده و با اعمال محدودیت‌های شدید، عبور و مرور خودروهای غیربومی به شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و خودروها در صورت تردد در بین ساعات ۹ الی سه  صبح با جریمه نقدی مواجه می‌شدند.

همین امر سبب شد تا تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور از ۵۰۰ به زیر ۱۰۰ فوتی رسیده و به تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی به‌شدت کاهش یافت به‌طوری‌که رئیس‌جمهور روند ابتلا به کرونا در کشور را تمام‌شده تلقی کرده و از کنترل قطعی این ویروس در کشو خبر داد.

علیرغم کنترل نسبی کووید ۱۹ در کشور، مسؤولان وزارت بهداشت و کادر درمان کشور نسبت به عادی‌انگاری مردم  نسبت به کرونا و همچنین شروع موج جدید کرونا در کشور در صورت افزایش سفرها در ایام نوروز هشدارهای متمادی دادند.

درحالی‌که همگان انتظار اعمال محدودیت‌های  شدید کرونایی در ایام نوروز را داشتند، رئیس‌جمهور انجام هرگونه سفر در ایام نوروز با آزاد و این امر در کنار اعلام کنترل کامل کرونا درر کشور منجر شد تا سفرهای بی‌شمار در کشور به‌ویژه  استان‌های شمالی آغاز و بر اساس اعلام وزارت راه از تاریخ  ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین چیزی در حدود چهار میلیون مسافر به  گیلان سفر کردند و این میزان از سفر درحالی‌که صورت گرفت که در چند روز ماقبل ایام نوروز گونه‌ی متاسیون یافته در گیلان شناسایی‌شده بود.

پس از ایام نوروز تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور و گیلان به‌شدت روند تصاعدی داشته و هر روز بر تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان اضافه و کادر درمان به‌مانند دوران  دفاع مقدس با جان‌ودل در حال حفاظت از جان بیماران بودند.

پس از شیوع موج چهارم کرونا در کشور، برای بار دیگر محدودیت‌های شدید کرونایی به مدت چند هفته در کشور اعمال و مشاغل سطح دو، سه و چهار در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل و فقط مشاغل سطح یک اجازه فعالیت داشتند که نتیجه این محدودیت‌ها کاهش نسبی تعداد شهرهای قرمز در کشور بوده است.

استان گیلان هم از این شرایط مستثنی نبوده و بر اساس آخرین  اعلام وزارت بهداشت شهرهای گیلان از وضعیت قرمز خارج و اکنون تمام شهرهای این  استان به جزء املش در وضعیت نارنجی قرار دارد، ولی با این‌حال مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان معتقد است با وجود روند نزولی بیماری، کرونا همچنان در گیلان فعال است.

علیرغم  اینکه  کرونا در گیلان به مرحله کنترل نسبی رسیده ولی به گفته حسن رخشاد ۶۳۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری بوده و از این تعداد ۱۱۵ نفر طی شبانه روز گذشته بستری هستند.

نزدیک بودن ایام تعطیلات عید فطر به دغدغه مردم و مسؤولان وزاررت بهداشت در گیلان تبدیل شده و انتظار مردم این استان از ستاد ملی و استانی مدیریت و مبارزه با کرونا اعمال محدودیت‌های سفر به گیلان است، زیرا در صورت عدم انجام این امر احتمال شیوع موج پنجم  کرونا در گیلان وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار