کد خبر : 64193
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399- 48: 12

قابل توجه ستاد مبارزه با کرونا؛

کادر درمان گیلان نگران ورود بیشمار مسافران به استان و بی‌خیالی مسئولان!

کادر درمان گیلان نگران ورود بیشمار مسافران به استان و بی‌خیالی مسئولان!

با توجه به تعطیلات پایانی سال و عید نوروز و همچنین نبود هیچ شهر قرمز و نارنجی در گیلان موجی از نگرانی در بین کادر درمان در خصوص احتمال ورود بیشمار مسافر به گیلان ایجاد شده است.

به گزارش گیلانستان، کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز سال ۱۴۰۰ باقی‌مانده و ازاین‌رو بیم ‌و امیدها در گیلان به علت احتمال ورود مسافران به وجود آمده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ورود و خروج به شهرستان‌های قرمز و نارنجی کشور ممنوع بوده و طبق همین آمار تمامی  شهرستان‌های  گیلان در وضعیت زرد و آبی هستند‌، به این موجی از نگرانی در میان کادر درمانی استان به دلیل احتمال سفر بیشمار مسافران و درنتیجه شیوع موج چهارم کرونا به وجود آمده است.

وقتی با کادر درمان گیلان در خصوص احتمال شیوع موج سنگین کرونا صحبت می‌کنیم بغضی آنان‌ را فرامی‌گیرد، زیرا آنان در طی این‌یک سال سختی ک مشکلات فروانی را تجربه کردند.

یکی از پرستاران گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گویند، در اسفند و فروردین‌ماه سال گذشته موجی وحشتناک از شیوع کرونا در گیلان آغاز و روزانه چند صد نفر در این استان به کووید ۱۹ مبتلا و جان خود را از دست می‌دادند.

این عضو کادر درمان گیلان می‌گوید برخی از همکاران من در از یک ماه قبل از سال‌تحویل و حتی تا اردیبهشت‌ماه اعضا خانواده خود را ندیده و حتی به علت ناقل بودن کرونا مدت‌ها از فرزندان خود دور بودند و از این پرستار گیلانی در خصوص احتمال شیوع موج چهارم کرونا در گیلان پرسیدم و او پاسخ داد که از تمامی مردم عاجزانه درخواست دارم به‌هیچ‌عنوان به گیلان سفر نکنند زیرا من و کادر درمانی استان به‌سختی در حال مبارزه هستند.

در چند روز گذشته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ادامه‌دار بودن ممنوعیت سفر به گیلان خبر داد بودند، ولی به گفته سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور کشور ورود مسافر به استان‌های شمالی بلامانع بوده که این سیاست مصداق بارز یک بام و دو هوای تصمیمات است.

با توجه به تعطیلات پایان سال و ایام نوروز احتمال ورود بیشمار مسافر به گیلان وجود داشته و ورودی‌های استان حاکی از روند افزایشی خودرو به گیلان است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند ثابت ابتلا به کرونا منجر شده تا مردم دچار عادی‌انگاری شوند و از این امر بسیار خطرناک در گیلان است.

آبتین حیدرزاده می‌گوید تصور بازگشت به دوران سخت کرونا بسیار طاقت‌فرسا است ازاین‌رو با همکاری تمامی نهادهای خدمات رسان، مردم، اصناف و کادر درمان در از خردادماه سال گذشته تاکنون روند ابتلا به کووید ۱۹ در این استان یک‌روند کاملاً مثبت است.

در طی این مدت مسؤولان وزارت بهداشت و اعضا ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای کشور به رعایت پروتکل بهداشتی توسط مسافران تأکید داشته و از مردم می‌خواهند حتی‌الامکان از سفر به این استان خودداری کرده و یا در صورت سفر موازین بهداشتی را به بهترین نحو اجرایی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنان روند کرونا در استان را یک‌روند پایدار دانسته و اذعان دارد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید کرونایی در این استان‌ شناسایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۲۹۰ نفر رسیده که حال ۶۰ نفر آنان وخیم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار