کد خبر : 36506
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398- 37: 17

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

کارت‌های بازرگانی مشکوک در گیلان تعلیق و ابطال می‌شود

کارت‌های بازرگانی مشکوک در گیلان تعلیق و ابطال می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با همکاری گمرکات گیلان، تمامی فعالیت‌های تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد شده و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره در ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال می‌شود.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی گیلان اظهار داشت: با همکاری گمرکات گیلان، تمامی فعالیت‌های تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد شده و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره در ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه پایش تجارت خارجی و افزایش ۳۳ درصدی صادرات در سال گذشته گفت: صادرکنندگان پرتلاش بر حسب قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام کنند و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.

دلق‌پوش با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود افزود: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما مکلف به جلوگیری از خروج غیر قانونی ارز از کشور هستیم.

وی با تأکید به برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور ابراز داشت: مدارک و اسنادی مثبته بر بر اساس ماده ۷ قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصله به ازای مبلغ ارز صادراتی به وادرات باشد باید ارائه شود.

دلق‌پوش با اشاره به اهمیت تضامین ارز صادراتی و رصد آن از طریق سامانه گفت: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی، فضای فعالیت مناسبت‌تری برای تجار و بازرگانان گیلان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور با اهداف قانونی مشخص شده فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی اظهار داشت: موارد شبهه‌دار باید از طریق دستگاه‌های مختلف اجرایی مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گرفته و عملکرد صادراتی، اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان این جلسه با اهدای لوح از عملکرد یک ساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار