کد خبر : 26086
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

کارهای مربوط به گردشگری و “بوم گردی” خط قرمز ماست

کارهای مربوط به گردشگری و “بوم گردی” خط قرمز ماست

استاندار گیلان یکی از اولویت های مهم توسعه استان را مقوله گردشگری دانست و گفت: از طرح های مربوط به این بخش که با رعایت محیط زیست و منابع طبیعی باشد، حمایت می کنیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از طرح های گردشگری و بوم گردی بخش های کوچصفهان و خشکبیجار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران افزود: گردشگری در بوم گردی خلاصه نمی شود بلکه محورهای متعددی دارد و ما 32 محور تعریف کرده ایم و به طور قطع، در همه این محورها، توجه ما باید به حفظ طبیعت و محیط زیست باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: کارهای مربوط به بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست و حتما باید مولفه های یادشده رعایت شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: معتقدیم می توان از طبیعت و موقعیت جغرافیایی گیلان، برای تقویت معیشت مردم و اشتغال زایی البته با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از طرح های گردشگری بخش های کوچصفهان و خشکبیجار گفت: در کارهایی که امروز دیدیم، افرادی با ذوق و رویکردی خلاقانه، طرح هایی را اجرا کرده یا در حال انجام هستند که مردم بتوانند با بهره گیری از آنها، از طبیعت استفاده کنند.

دکتر سالاری گفت: مجموع این اتفاقات، هم زیست محیطی، هم حفاظت از منابع طبیعی و هم اقتصادی و اشتغال زاست و وظیفه ما نیز حمایت از این طرح هاست.

وی افزود: اگر ورود گردشگران به گیلان را برنامه ریزی و هدایت نکنیم، ممکن است در مواردی، به محیط زیست و منابع طبیعی، لطمه هایی وارد شود ولی اگر خودمان، زمینه را فراهم کرده و ابتکار عمل را به دست گیریم؛ هم درآمدزایی و شغل به همراه می آورد و هم از این حیث، آسوده خاطر خواهیم بود که با وجود آزادراه، راه آهن و به نوعی نزدیک شدن فاصله ها به گیلان، نه تنها تهدیدی متوجه منابع طبیعی و محیط زیست نمی شود بلکه فرصتی برای بهتر شدن معیشت مردم و اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

استاندار گیلان صبح امروز با همراهی مهندس جعفرزاده یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی از 4 طرح گردشگری و بوم گردی در بخش های کوچصفهان و خشکبیجار شهرستان رشت بازدید کرد.

طرح احداث پارک بزرگ تفریحی و گردشگری در شهر لولمان بخش کوچصفهان در زمینی به مساحت 33 هکتار و نیز طرح احداث مجموعه گردشگری آبگیر طبیعی جیکتاج بخش خشکبیجار در آببندانی به مساحت 8 هکتار مورد بازدید دکتر سالاری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان از ایستگاه گردشگری و بوم گردی روستای چولاب بخش کوچصفهان نیز بازدید کرد.

این ایستگاه گردشگری در زمینه بسته بندی محصولات و فروش صنایع دستی روستاهای بخش کوچصفهان برای بیش از 500 نفر از بانوان در بخش تولید محصولات خانگی شغل ایجاد کرده است.

بازدید از مدرسه طبیعت و یک واحد بوم گردی و اقامتی در روستای طارمسر بخش کوچصفهان از دیگر برنامه های دکتر سالاری بود.

این مدرسه طبیعت که با هدف تعلیم نحوه برخورد دانش آموزان با طبیعت و نهادینه سازی این فرهنگ از یک سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است توانسته در این مدت به صورت ثابت و اردویی به بیش از هزار نفر از دانش آموزان در سنین 3 تا 12 سال آموزش های لازم در این خصوص را ارائه کند.

گیلان با فعال بودن 5 مدرسه طبیعت، بزرگترین مدارس در این حوزه را در سطح کشور داراست.

در این واحد اقامتی و بوم گردی همچنین محصولات غذایی سنتی گیلان به صورت ارگانیک به گردشگران ارائه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار