کد خبر : 18230
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

کارگاه آموزشی تشکل‌های مردم نهاد در استان گیلان برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی تشکل‌های مردم نهاد در استان گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: کارگاه آموزشی تشکل‌های مردم نهاد آبان ماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رسول جلایی ظهر امروز در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد پیرامون هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت توجه به سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: اعتقاد ما توانمندسازی سرمایه انسانی مجموعه‌های مردم نهاد است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان عنوان داشت: هدف راهبردی ما استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های تشکل‌های مردم نهاد با اولویت توسعه محصولات فرهنگی و هنری با ویژگی تولید محصولات فاخر است.

وی با اعلام اینکه کارگاه آموزشی تشکل‌های مردم نهاد در آبان ماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: مراحل مقدماتی و طراحی این کارگاه انجام شده و با نظرات و پیشنهادات تکمیل و اجرا می‌شود.

جلایی با اشاره به سند اجرایی موجود میان وزارت کشور و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد: صدور مجوز تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجموعه‌های مردم نهاد و حمایت از تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس از مفاد این سند اجرایی است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در زمان جنگ تمام اتفاقات از روی صداقت به وقوع می‌پیوست گفت: امروز نیاز است تا وقایع دوران جنگ را با همان سادگی و بی‌آلایشی به نسل جدید منتقل کنیم.

محمد احمدی‌پور با اشاره به عملکرد ضعیف در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز در حوزه سینما گاه شاهد فیلمنامه‌های نامناسب در حوزه دفاع مقدس هستیم به علت عدم پرداختن مناسب به تاریخ شفاهی جنگ است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس تحول عظیمی در ادبیات کشور ایجاد کرده است عنوان داشت: فرهنگ دفاع مقدس سبب شد تا چهره‌هایی جدید و خوش‌فکر وارد ادبیات کشور شوند.

علی حسن پور با اعلام حمایت از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز هنرمندانی با قدرت و با آثاری ماندگار در حوزه دفاع مقدس مشغول به فعالیت هستند و همواره باید با اقدامات فرهنگی دستاوردهای دفاع مقدس را زنده نگه داشت.

مسئول تشکل مردمی سیره تفحص شهدا استان گیلان نیز در این نشست با اعلام گزارش کار این مجموعه در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: 86 هزار سند پیرامون سیره شهدای استان گیلان در حال حاضر جمع آوری شده است.

میثاق بکیان افزود: راه‌اندازی سایت جامع دفاع مقدس، راه اندازی گروه نرم افزاری صراط، تولید نرم افزار شهیدان املاکی، خوش سیرت و قلی پور از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است و به طور ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت لزوم توجه به خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: از میان 5 هزار خانواده شهید که در قید حیات هستند تنها توانستیم با 970 نفر از آنان گفت‌و گو کنیم و ادامه این روند نیازمند همکاری همه جانبه در استان است.

در این مراسم از مستند “ریحانه” پیرامون شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده و 10 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس با حضور خانواده این شهید رونمایی شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار