کد خبر : 23318
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396- 42: 1

کارگاه آموزش طنزنویسی در رشت برگزار شد+ تصاویر

کارگاه آموزش طنزنویسی در رشت برگزار شد+ تصاویر

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان گفت: کارگاه آموزش طنزنویسی با حضور استاد محمدرضا شهبازی مدیر “باشگاه طنز انقلاب اسلامی” در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، سجاد ستوده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: کارگاه دو روزه آموزش طنزنویسی با حضور استاد محمدرضا شهبازی مدیر “باشگاه طنز انقلاب اسلامی”، مدیر “نشریه طنز راه راه” و مدیر “کانال طنزیم” در رشت برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه طنز در فضای رسانه‌ای گفت: امروز با دگرگونی قالب‌های رایج رسانه‌ای و با توجه به سرعت روزافزون تولید محتوا در بستر فضای مجازی، طنز و محتوای طنز اهمیت بیشتری یافته است.

ستوده با اشاره به اثرگذاری قالب‌های مختلف طنز تصریح کرد: برای افزایش میزان اثربخشی یک محتوا و نیز گسترش دربرگیرندگی بیشتر یک موضوع در بین افراد بیشتری از جامعه، قالب طنز، کاراتر از قبل خودنمایی می‌کند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان اظهار داشت: اگر یک محتوا در شکل‌های گوناگون طنز ارائه شود، ضمن گسترش بیشتر آن محتوا و درگیری افراد و مخاطبان بیشتر با آن، می‌توان امید داشت که آن موضوع از ماندگاری بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به کارکرد طنز در فضای اجتماعی امروز، نقش طنزپرداز متعهد را به سان یک جراح دلسوز دانسته و گفت: طنزپرداز با قلم توانا اما برنده‌اش، کاستی‌ها و کمبودها را نشانه می‌گیرد، آنها را با لطافتی هنرمندانه بازتاب می‌دهد و در میان شوخی و لبخند به‌دنبال یافتن راه حل‌هایی مناسب برای این کمبودها می‌گردد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان با اشاره به کارنامه درخشان طنز در گیلان و معرفی برجسته ترین طنزپردازان تاریخ معاصر کشور خاطرنشان کرد: استان گیلان طنزپردازانی همچون سیداشرف الدین گیلانی (نسیم شمال) و کیومرث صابری (گل آقا) را پیش از این به عرصه طنز کشور معرفی کره است.

ستوده افزود: سالهاست که در عرصه طنز جای خالی بزرگانی همچون گل آقا دیده می‌شود تا با طنز متعالی و سازنده در راستای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی گام بردارند و امیدواریم که برگزاری این کارگاه و برنامه‌های جنبی و تکمیلی آن در معرفی و رشد جوانان علاقمند به حوزه طنز موثر باشد.

وی با اشاره به فرایند برگزاری دوره‌های طنزنویسی در گیلان گفت: افرادی که دوره را با موفقیت بگذرانند در دوره های طنزنویسی تکمیلی که به شکل مجازی برگزار می‌شود حضور یافته و فرآیند آموزش را ادامه می‌دهند همچنین در ماه‌های آینده دوره‌ها و کارگاه‌های حضوری تکمیلی نیز برای این افراد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار