کد خبر : 1540
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1394- 53: 21

کارگرنیا: شهردار منطقه ۳ تخلف کرده است / باقری: پیاده راه فرهنگی یعنی چه؟!

کارگرنیا: شهردار منطقه ۳ تخلف کرده است / باقری: پیاده راه فرهنگی یعنی چه؟!

صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت هم اکنون در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

به گزارش “درگیلان”، صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت هم اکنون در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

۱۷:۰۵؛ جلسه با سی و پنج دقیقه تاخیر آغاز شد.

۱۷:۱۲؛ محمدحسین واثق کارگرنیا به عنوان اولین ناطق پیش از دستور جلسه گفت: “شهردار رشت می بایست مانع ضایع شدن حقوق کسبه جاده سنگر شود.”

وی ادامه داد: “شهردار منطقه سه در این بین تخلف کرده و آقای ثابت قدم می بایست بطور جد پیگیر حقوق این قشر ضعیف باشند.”

کارگرنیا همچنین اشاره داشت: “در روزهای بارندگی، پرسنل خدمات شهری شهرداری زحمات زیادی کشیدند که اگر نبودند خسارتهای زیادی وارد می شد.”

وی ضمن گلایه از ثابت قدم گفت: “شهردار رشت نه تنها از این افراد تقدیر نکرد بلکه مدیر خدمات شهری یکی از مناطق را نیز برکنار کرد!

چطور ممکن است که پرسنل شهرداری هیچ گونه امنیت شغلی نداشته باشند؟!

وی ادامه داد: انتخاب یا انتصاب افرادی که هیچ گونه سواد کافی و تجربه لازم را ندارند، مواردی است که شهردار رشت باید به اعضاء شورا که نمایندگان مردم هستند پاسخگو باشد. چرا با وجود نیروهای مجرب و تحصیلکرده در شهرداری، شهردار رشت از آنها بهره نمیگیرد.

۱۷:۲۰؛ رضا رسولی به عنوان ناطق دیگر جلسه به بافت فرسوده شبکه فاضلاب اشاره کرد و این موضوع را به دلیل عدم مدیریت واحد شهری دانست.

وی به آمار سرطان و بیماری های پوستی در شهر اشاره کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تعیین تکلیف وضعییت باشگاه داماش اشاره کرد.

۱۷:۳۰؛ سپس محمود باقری به طرح های کارشناسی نشده شهردار اشاره و تصریح کرد:”برای انجام پروژه ها باید زیر ساختهای آن تهیه شود.”

وی دوبار به امیرحسین علوی بخاطر بی نظمی در جلسه تذکر داد.

باقری گفت: “پیاده راه فرهنگی یعنی چه؟! همان سنگفرش خیابان علم الهدی پیاده راه فرهنگی است!؟ بنده به هیچ عنوان انحراف بودجه را نمی پذیرم. شهرداری حق ندارد طرح های محلات فقیرنشین را رها کند و بودجه آن را برای طرح های دیگر خرج کند.”

۱۷:۴۰؛ جلسه شورا برای اقامه نماز بیست دقیقه تعطیل شد. قرار است ساعت ۱۸ شهردار رشت در جلسه حضور پیدا کند.

۱۸:۱۰؛ جلسه مجددا شروع شد.

۱۸:۱۲؛ اسماعیل حاجی پور با رای اکثریت اعضا به عنوان نماینده شورا در ستاد بحران انتخاب شد.

۱۸:۲۲؛ طرح یک فوریت ساخت دارالقرآن توسط شهرداری به علت مخالفت اعضاء رای نیاورد.

۱۸:۲۳؛ محمدعلی ثابت قدم با بیست و سه دقیقه تاخیر وارد صحن شورا شد.

۱۸:۲۵؛ ثابت قدم بر لزوم تمرکز زدایی از مرکز شهر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: “طرح ترافیک شهرداری در روزهای آینده مکانیزه خواهد شد و مطالعات خطوط ویژه نیز در سه خط دیگر شهر انجام خواهد شد. افزایش ناوگان حمل و نقل و تجهیز آن نیز تسریع خواهد شد.”

وی ادامه داد: “در خصوص مباحث هزینه ای انشاالله ما متعهد می شویم که بحث در زمان مشخص شده انجام شود.”

۱۸:۳۷؛ محمود باقری در واکنش به سخنان شهردار اظهار کرد: “من اگر مخالف شهردار هم باشم شهردار بنده هم هست. گاهی مخالفت ها خدایی هم باشد برخی می گویند یزیدی است. سوال من از شهردار این است که کار به صورت امانی انجام می شود یا پیمانکار؟”

شهردار هم در پاسخ گفت: “امور از طریق پیمانکار انجام می شود.”

۱۸:۳۰؛ باقری گفت: این پروژه همان روز که مجوز گرفت توسط پیمانکار شروع شد، پس مشخص می شود پیمانکار این پروژه از سه الی چهار ماه پیش مشخص شده است.

۱۸:۴۰؛ فرهاد شوقی دیگر عضو شورا با بیان اینکه به اتفاق آقای کارگرنیا از برخی قسمت های پروژه پیاده راه سازی بازدید کردیم، از شهردار سؤال کرد: “آیا برنامه ای برای بحث زیرساخت و فاضلاب شهری دارید؟”

 ۱۸:۴۲؛ علوی نیز در سخنانی اظهار داشت: “شهردار در مقابل اصحاب رسانه پاسخگو باشد که آیا مناقصه غیرقانونی بوده و تخلفی صورت گرفته است؟”

۱۸:۴۵؛ علوی در پاسخ به اظهارات باقری پیرامون تخلفات صورت گرفته راجع به مناقصه در شهرداری گفت: “در مرحله ی اجرا اگر مجوزهای دیگری از سازمان های مختلف نیاز باشد عدم تقدم و تاخرش شامل تخلف نیست.”

۱۸:۵۰؛ عباس صابر نیز در خصوص اجرای طرح پیاده راه سازی تصریح کرد: “ما در اجرای طرح پیاده راه سازی به زیرساخت هایی مانند پارکینگ لازم داریم. بنده با خانواده ی خود برای تفریح یا خرید معمولا به مرکز شهر که ورود میکنیم طبیعتا با خود ماشینی همراه داریم و با توجه به این طرح نیاز به پارکینگ است.”

وی افزود: “در روزهای نخست طرح ترافیک باتوجه به عدم اطلاع رسانی صحیح به شهروندان مشکلاتی وجود داشت. تشکر میکنم از بابت این کار بزرگی که استارت خورده و می خواهم بدانم در زمینه های سخت افزاری چه برنامه هایی دارید؟”

۱۸:۵۳؛ در ادامه عباس صابر گفت: “سوال و پیشنهاد من از آقای دکتر ثابت قدم این است که ما در اجرای طرح پیاده راه سازی به زیرساخت هایی مانند پارکینگ لازم داریم. بنده با خانواده ی خود برای تفریح یا خرید معمولا به مرکز شهر ورود می کنیم  و طبیعتا با خود ماشینی همراه داریم و با توجه به این طرح نیاز به پارکینگ است. در روزهای نخست طرح ترافیک باتوجه به عدم اطلاع رسانی صحیح به شهروندان مشکلاتی وجود داشت. تشکر میکنم از بابت این کار بزرگی که استارت خورده و می خواهم بدانم در زمینه های سخت افزاری چه برنامه هایی دارید؟”

۱۸:۵۵؛ رجبی هم خطاب به شهردار بیان کرد: “آقای دکتر ثابت قدم در مورد پیمانکار و مبلغ اعتبار و… توضیح دهند. اکنون سوالات زیادی مطرح است. آیا این پروژه وجود خارجی دارد؟ اگر دارد مبلغ اعتباری آن چقدر است؟”

۱۸:۵۸؛ کارگرنیا اظهار داشت: “این طرح، طرح جدیدی نیست. نه مربوط به دوره ی آقای شهردار است و نه دوره ی قبل تر از ایشان. تمام شهرداران موظف شده اند که پیاده راه سازی فرهنگی را در برنامه های خود داشته باشند. هر طرحی فوایدی دارد و البته مشکلاتی را برای برخی ایجاد می کند.”

 وی افزود: “دغدغه های بزرگی وجود دارد که باید آنها رفع شود. بحث پیاده راه نمی تواند مشکلات ترافیکی شهر ما را حل کند بلکه بیشتر هم می شود. هرچند که مردم خود با کشف مسیرهای انحرافی! به حل مشکل تا حدودی کمک کرده اند اما شهر ما توریست پذیر است و مسافران نمی توانند با این مسیرها آشنایی داشته باشند.”

۱۹:۰۳؛ صابر ادامه داد: “در خصوص بی آرتی اتوبوس ها هنوز خریداری نشده و مشکلات قانونی وجود دارد. این در حالی است که این طرح قرار بود در آبان ماه افتتاح شود.”

وی ادامه داد: “در خصوص محل اعتباراتی که در مورد فواره ها و مسایل دیگری که برای طرح پیاده راه سازی در نظر گرفته اند توضیح دهید.”

۱۹:۰۵؛ حاجی پور در ادامه بیان کرد: “خواهش من این است که آقای شهردار آخرین جلسه شان نباشد و هر دو هفته یکبار به صحن علنی شورا بیایند. دغدغه های اعضا دغدغه هایی اساسی است. شریان اصلی شهردرای بخش مالی آن است که اگر وجود نداشته باشد شهرداری نمی تواند کارهای خود را پیش ببرد. دکتر ثابت قدم تلاش بسیاری کرده اند. کار سختی بود. باید از یک طرف مردم را توجیح می کردند از طرفی باید اعتبارات را تامین میکردند.”

وی افزود: “مردم باید توجیح شوند. من به آقای شهردار گفتم که به تلویزیون بروند و با مردم صحبت کنند یا با اصحاب رسانه به گفتگو بپردازند تا مردم را توجیح کنند. گاهی دارو تلخ است اما این دارو ضامن سلامتی انسان است. بزرگترین دغدغه ی بنده پارکینگ است. آقای شهردار، ما باید امتیاز بدهیم. افرادی که می خواهند برای پارکینگ سازی هزینه کنند را باید حمایت کنیم نه به این صورت که ما بگوییم بیایید از هر ماشین هزار تومان بگیرید و بروید.”

حاجی پور اظهار داشت: “باید برای دستفروشان فکری شود که زیبایی کار کاسته نشود اینطور نباشد که پیاده راه سازی انجام شود و دستفروشان دو طرف خیابان بساط پهن کنند.”

۱۹:۱۰؛ شیرزاد بیان کرد: “پیاده راه سازی فوایدی چون کاهش آلودگی هوا، افزایش گردشگر و رونق بازار را به همراه دارد. اگر دوستان به بافت اصلی شهر رفته باشند با یک آرامش مواجه می شوند.”

وی ادامه داد: “ما در زمینه ی ورزش کردن کمی کوتاهی میکنیم!! ما می توانیم با سر زدن به این پیاده راه ها کمی از این کوتاهی را جبران کنیم!!! المان های بومی و محلی درخواست دوستان هنرمند و فرهنگی ماست که امیدوارم در این بحث مورد توجه قرار گیرد همینطور بخشی هم برای افراد سالمند، کودکان و معلولین.”

۱۹:۱۴؛ ثابت قدم در پاسخ بیان کرد: “در خصوص ردیف بودجه ای در ردیف ۳۰۳۰۲۰۲۰۰۶ با مبلغ چهار میلیارد تومان و در خصوص پیاده راه سازی با مبلغ هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. (چهار هزار میلیارد برای پیاده رو سازی و هشت هزار میلیارد برای پیاده راه فرهنگی)

وی ادامه داد: “برای المان ها و آب نماهای زیباسازی شهری در بخش های پیاده راه سازی ۴ و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای کف سازی حدود پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. برای المان های شهری به صورت فراخوان توسط اساتید فن انجام خواهد شد.

ثابت قدم اظهار داشت: “در بحث سخت افزاری باید کارهایی مانند تعویض مسیر جاده لاکان، اتوبان برای ارتباط شمال و جنوب شهر و شرق و غرب شهر با یکدیگر انجام شود. با لحاظ این مسایل می توانیم برنامه هایی برای محدوده های ترافیکی انجام  دهیم تا خودروهای سنگین را از داخل شهر خارج کنیم. ما باید تا پایان سال آینده ۱۹۶ اتوبوس را در سطح شهر داشته باشیم. ما متعهد می شویم که در پایان سال آینده این کار را انجام دهیم و در پایان امسال در خطوط ویژه ۲۰ اتوبوس اضافه کنیم.”

شهردار در ادامه بیان کرد: “باید بگویم که قیمت ها برای تاکسی ها به صرفه نیست که در برخی مسیرها حضور داشته باشند وقتی که یک مسیر عادی کرایه اش ۵۰۰ تومان است و با طی یک مسیر طولانی تر ۲۰۰ تومان به کرایه اضافه می شود و این برای رانندگان تاکسی به صرفه نیست.”

۱۹:۲۵؛ باقری برای تجدید بیعت با پیکر شهید مدافع حرم، طاهرنیا صحن شورا را ترک کرد.

۱۹:۳۱؛ سپس رجبی اظهار کرد: “بنده تازمانی که در کمیسیون بودم احساس می کنم که مبلغ مورد نظر ۶۰۰ میلیون تومان بوده نه ۴ میلیارد تومان. کارهای دکتر ثابت قدم برخی باعث تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق عمومی می شود.”

وی ادامه داد: “اعضای شورای شهر به این اعتقاد رسیدیم که پیاده راه سازی انجام شود. پس چرا دیگر وارد جزییات می شویم؟! اگر اعضای شورا موافق هستند که این مسئله را کامل کنیم پس دیگر وارد جزییات نشویم.”

۱۹:۳۵؛ رفیعی نوده در ادامه بیان کرد: “وقتی در یک طرحی رای ها هشت به هفت باشد یعنی ۱۵ نفر رای داده اند و رای شورا مثبت بوده است پس وقتی رای به طرح داده شده است یعنی اعضا موافق طرح هستند. همانند اتتخاب رییس شورا و سایر موارد.”

۱۹:۳۷؛ کاظمی نیز اظهار داشت: “اتفاقی که در شهر افتاده امنیت را از شهروندان گرفته است. ماشین ها را به مناطق مسکونی منتقل کرده ایم. این امنیت را از شهروندان می گیرد و باعث ایجاد مشکلات می شود.”

۱۹:۳۹؛ رجبی با بیان اینکه وقتی شورای عالی ترافیک حرف های مرا شنید بیاید و آن را برای ما تعریف کند! گفت: “وقتی شورای عالی می آید راه را می بندد معنای شورای عالی ترافیک چه می شود؟؟ مانند این است که شورای ساختمان بیاید و بگوید ساختمان نسازیم!”

 ۱۹:۴۳؛ ثابت قدم در ادامه اظهار داشت: “در بحث مربوط به هتل داران در خصوص حمل و نقل و تردد آنها اقداماتی انجام شده و در بودجه ی سال آینده خواهد آمد که مسیرهایی که بن بست هستند تملک در آنها صورت بگیرد تا مشکل ترافیک حل شود. در خصوص دست فروشان در نظر داریم که آنها را ساماندهی کنیم و در محدوده ی مطهری، علم الهدی، سعدی،  خیابان امام، مناطقی را  برای این مسئله در نظر گرفته ایم.”

وی افزود: “در ارتباط به مقوله ی آبنماها و المان ها هنوز به هزینه ی دقیقی نرسیده ایم اما این مسئله هم بررسی خواهد شد. در بحث مربوط به جمع آوری فاضلاب در خیابان شریعتی و امام کارهایی را انجام داده ایم که بیشتر مربوط به رستوران ها است. در نظر داریم این مسله را با حوالی خیابان شریعتی، خیابان امام و سعدی انجام دهیم. انشاءالله این بحث را تا پایان اسفند ماه به پایان خوهیم رساند. در بحث پارکینگ در صیقلان توافقاتی انجام شده و بحث مهمتر بحث پارکینک های طبقاتی است که آنها را در نظر داریم.”

۱۹:۵۰؛ سپس رجبی خطاب به رفیعی نوده گفت: “فایل صوتی مربوط به تصویب مبلغ ۶۰۰ میلیونی را در اختیار بگذارید تا شفاف سازی شود تا ببینیم ۶۰۰ میلیارد است یا ۴ میلیارد؟!”

۱۹:۵۱؛ کارگرنیا نیز بیان کرد: “برای کف سازی و المان سازی حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است این مبلغ را از کجا تامین می کنید؟

۱۹:۵۴؛ ثابت قدم در پاسخ گفت: “ما موظف هستیم که بودجه ی مورد نظر را تامین کنیم و این کار را انجام می دهیم تا شرمنده ی مردم نشویم.”

۱۹:۵۵؛ کارگرنیا خطاب به شهردار بیان کرد: “شما می فرمایید پول دارید. پس چرا حقوق کارمندان را نمی دهید؟ کارگران با همان لباس نارنجی شان آمده بودند و از من پول می خواستند. کسی بود که میگفت می خواهم فرزندم را درمان کنم اما پول ندارم.”

۱۹:۵۸؛ ثابت قدم بیان کرد: “بودجه ی ما در نیم سال اول و دوم ۷۰ به ۳۰ است. در سبد کل بودجه هایمان این بودجه را تامین خواهیم کرد. برنامه ی ما این است که پروژه ها را به فصل بارندگی منتقل نکنیم.”

۱۹:۵۹؛ رجبی نیز اظهار کرد:” آیا شما با پیمانکارانی که قرارداد بسته اید آنها را ارزیابی نکردید؟ شما حتما از فرد مورد نظر وصیقه ای گرفته اید که در صورتی که بخشی از پروژه انجام نشود این مبلغ از وصیقه کم شود؟!”

 ۲۰:۰۰؛ رفیعی نوده با توجه به رسیدن ساعت به ۲۰،  قصد جمع بندی جلسه را دارد. مقرر شد سوالات اعضای شورا بصورت مکتوب به شهردار داده شود و پاسخ شهردار به سوالات در اختیار اعضا قرار گیرد.

جلسه ی بعدی ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه برگزار خواهد شد./خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار