کد خبر : 56838
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

گلایه امام جمعه رشت از اعضای شورا:

کاری کنید نگاه مردم به شورای شهر خوب باشد/ مردم نگرانند؛ سریعا شهردار را انتخاب کنید

کاری کنید نگاه مردم به شورای شهر خوب باشد/ مردم نگرانند؛ سریعا شهردار را انتخاب کنید

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اعضای شورای شهر وکلای مردم محسوب می شوند و در عزل و نصب آنها دخالت نمی کنیم گفت: خدا به مسئولان ما صداقت در کار عنایت فرماید.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: رعایت تقوای الهی موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود.
وی به سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) در هفته آینده اشاره کرد و افزود: امام محمدباقر(ع) نخستین کسی بود که دانشگاه اسلامی را بنیانگذاری کرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه یادآور روز تلخ حمله صدام و بعثی ها به سرزمین ایران اسلامی عزیز ما است، تصریح کرد: در ۸ سال دوران دفاع مقدس ملت ایران شهدای بسیاری تقدیم راه خدا کرد و امروز وارث شهیدانی هستیم که برای ما عزت آفریدند.
آیت الله فلاحتی، امنیت موجود در کشور را مدیون جانفشانی شهدا دانست و بیان کرد:عزت ملت ایران و همه مسلمانان جهان و همچنین به ذلت کشاندن استکبار جهانی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.
وی، مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس را سبب جان تازه گرفتن مقاومت در دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: همه ادیان با انقلاب اسلامی به این باور رسیدند که دین می تواند جامعه را اداره کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس برادری را به طور عملی به مسلمانان جهان آموخت، خاطرنشان کرد: پیروی از ولایت و ولایت پذیری در دفاع مقدس به اوج خود رسید.
آیت الله فلاحتی، شکوفایی صنعت دفاعی کشور را مدیون دفاع مقدس ذکر کرد و یادآور شد: دستاوردهای صنعت دفاعی ما در سایه جنگ ۸ ساله کسب شد و امروز در عرصه تجهیزات دفاعی نیازمند دیگر کشورها نیستیم.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی در دفاع مقدس ملت ایران را امتحان کرد، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیج شدند و دشمن در این عرصه برنامه ریزی هایی کرده است.
امام جمعه رشت، گره زدن دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا را از برنامه های دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن می خواهد پل ارتباطی بین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایران ایجاد کند و برخی آدم های سست عنصر و ذلیل در داخل فکر می کنند این امر در وضعیت معیشتی مردم تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در معیشت خودشان مانده اند بعد چطور عده ای گمان می کنند آنها می توانند اقتصاد ایران را سامان دهند، بیان کرد: آمریکا بزرگ ترین بدهکار جهانی است.
وی به برنامه ریزی دشمن در عرصه های امنیت، سلامت، معیشت و وحدت ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا در این عرصه در داخل کشور خود دچار مشکل است و دو حزب دمکرات و جمهوری خواه دارند ملت خود را خفه می کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر توجه به شالیکاران استان، خاطرنشان کرد: بیشتر کشاورزان گیلان تک محصولی هستند و می طلبد نظام بیمه ای کشور در این راستا تدبیری بیندیشند.
آیت الله فلاحتی، خواستار پرداخت سریع تسهیلات بدون بهره به شالیکاران آسیب دیده گیلان شد و افزود: با توجه واردات برنج خارجی به کشور، از همه دولتمردان و نمایندگان مجلس انتظار داریم در سه ماه فصل پاییز برنج وارداتی در بازار داخلی عرضه نشود و مسئولان به فکر حل آسیب وارد شده به کشاورزان باشند.
وی با اشاره به برکناری شهردار توسط شورای شهر رشت، اظهار کرد: در مدت ۴ سال عمر شورای شهر رشت سه مرحله فراز و نشیب داشتیم و مردم نگرانند و انتظار دارند شورای شهر سریعا شهردار رشت را انتخاب کند.
امام جمعه رشت خطاب به شورای این شهر، اضافه کرد: کاری کنید نگاه مردم به شورای شهر خوب باشد و شهر را بدون شهردار نگذارید ضمن اینکه شهردار منتخب باید شب و روز خیابان های شهر را بگردد و آسیب ها را رصد کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اعضای شورای شهر وکلای مردم محسوب می شوند و در عزل و نصب آنها دخالت نمی کنیم، تصریح کرد: خدا به مسئولان ما صداقت در کار عنایت فرماید.

وی همچنین پیرامون رعایت اصول ایمنی و شرم و حیا در گفتار، بیان کرد: انسان عفیف باید در سخن گفتن صادق باشد زیرا صداقت در گفتار موجب ماندگاری سخن می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: پایه های یک حکومت در صورتی که حاکمان آن با مردم صادق نباشند، سقوط می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار