کد خبر : 3387
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 بهمن 1394- 50: 21

کاندیدای فومن: تابع هر تصمیمی هستم که شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان بگیرند

کاندیدای فومن: تابع هر تصمیمی هستم که شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان بگیرند

بنده تابع نظر شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان استان می باشم و هر تصمیمی که در شورای مذکور برای انتخابات فومن و شفت گرفته شود تابع آن خواهم بود .

به گزارش درگیلان، همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی ترتیب مصاحبه با مهندس امیر خوش کار یکی از کاندیدای حوزه انتخابیه فومن و شفت را دادیم.

لطفا خودتان را معرفی و سوابق تحصیلی و اجرایی خود را ذکر نمایید؟

 رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا

با سلام به پیشگاه مقدس آقا امام زمان (عج) و سلام به ارواح شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و نصرت برای مقام معظم رهبری و با عرض سلام خدمت مردم شریف دیار آیت ا… بهجت فومنی، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک عرض می نمایم.

اینجانب امیر خوش کار سرابستانی سال ۱۳۶۱ در شهر فومن متولد شده ام و دوران تحصیل خود را در مدارس شهر فومن گذرانده ام.

سال ۱۳۸۰ وارد دانشگاه شدم و در رشته مهندسی عمران – عمران تحصیل نموده و سال ۱۳۸۵ در آزمون مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش برنامه ریزی حمل و نقل پذیرفته و پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی از سال ۱۳۸۹ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بوده و مولف کتاب مهندسی ترابری می باشم.

بنده عضو نظام مهندسی ساختمان گیلان و از سال ۱۳۹۰ مسئول دفتر فنی مهندسی بوده و در زمینه مسائل عمرانی فعالیت می نمایم.

از سال ۱۳۹۳ بنا به نظر شهردار محترم و نگاه تخصصی ایشان به قضیه حمل و نقل و ترافیک، با شهرداری فومن و سازمان حمل و نقل همگانی شهر فومن در بخش پروژه های ترافیکی همکاری می نمایم و در خدمت شهروندان شریف می باشم.

صبح فومن/چه ویژگی یا برجستگی شخصی ، شما را ترغیب به کاندیداتوریدر انتخابات مجلس نمود؟

بنده با تکیه بر فکر و نیروی جوانی و انگیزه خدمت به همشهریانی که در میان آنان زندگی کرده ام و با مشکلات، سختی ها و دغدغه های آنان به خوبی آشنا می باشم، برای حضور در این عرصه ترغیب شدم.

همواره بر این باور بوده ام که نماینده شهرستان باید ویژگی هایی همچون صداقت، پاکدستی، گذشتن از منافع شخصی و حزبی ، روحیه و عزم مبارزه با فساد، تبعیض و رانت خواری، خدمت بی منت و نگاه عادلانه به مسائل دو شهرستان را دارا باشد و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تلاش بی وقفه نماید.

صبح فومن/در میان وظایف ملی و منطقه ای نماینده چه میزان از توانایی های خود را صرف پیگیری مسائل منطقه خواهید نمود . چگونه بین این دو وظیفه رابطه ایجاد خواهید نمود ؟

با نگاهی ملی باید به مسائل شهر و منطقه نگاه کرد که متاسفانه تاکنون چنین دیدگاهی مشاهده نشده است. براساس سیاست های کلی نظام مانند سند چشم انداز، اصل ۴۴ قانون اساسی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه پنجساله و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید برای شهرستان های فومن و شفت برنامه ریزی نمود. یعنی باید دید بر اساس سند چشم انداز یا هر برنامه بالادستی، جایگاه حوزه انتخابیه باید کجا باشد، و آنگاه بر اساس برنامه ریزی پیش رفت، نه بر اساس میزان آرایی که در یک منطقه یا روستا یا بخش نماینده کسب می کند.

اگر نگاه بر اساس یک برنامه جامع باشد شاهد رشد و شکوفایی متوازن و همه جانبه خواهیم بود و توسعه ای پایدار و عادلانه در همه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ، از جمله اشتغال خواهیم بود.

صبح فومن/وضعیت موجود شهرستان های فومن وشفت را چگونه ارزیابی می کنید ؟ چه نقاط قوت و ضعفی در شهرستان ها می بینید ؟

بارزترین نقطه قوت این دو شهرستان، مقوله توریسم و گردشگری می باشد که تاکنون اقدام چشمگیری صورت نگرقته است.

البته در دوره هایی حرکت هایی انجام شده است که متاسفانه به علت برخی سوء مدیریت ها و تنگ نظری های سیاسی موجود دو شهرستان، در زمینه گردشگری، فعالیت ها عقیم مانده اند.

صنعت توریسم و گردشگری یکی از مهمترین و از طرفی زود بازده ترین صنعت در اقتصاد می باشد که این ظرفیت توانسته باعث شکوفایی اقتصادی بسیاری از کشورها شود. در همین کشور خودمان جذب توریست در استان های مازندران و گیلان که از ویژگی آب و هوایی و جغرافیایی تقریبا یکسانی برخوردارند ، با یک مقایسه خواهیم یافت از نظر جذب توریست و بالطبع پویایی اقتصادی شهرها و وضعیت اشتغال جوانان ، چه میزان کار عقب مانده وجود دارد. از دیگر نقاط ضعف عدم وجود زیرساخت های مناسب برای جذب سرمایه گذار در بخش صنعت، عدم توجه به بخش کشاورزی بر اساس نگاه علمی و بالا بردن بهره وری و از طرفی عدم صرفه اقتصادی برای کشاورزان، عدم توجه به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری، که باعث ارزش افزوده محصولات می شود، عدم توجه به صنایع سبز که هم سازگار با محیط زیست بوده و هم باعث اشتغال می شود، تعطیلی بسیاری از واحدهای موجود در شهرک های صنعتی و نبود زیرساخت های مناسب و بالطبع آن عدم رغبت سرمایه گذار در این دو شهرستان و بسیاری از این قیبل کاستی ها که باید در جای خود بحث شود ، می توان اشاره نمود.

صبح فومن/نقاط کور توسعه شهرستان ها را چه می دانید؟ مهمترین نقطه کور و گره اصلی توسعه این دو شهرستان چیست ؟

عدم وجود مدیران کارآمد و سیاسی کاری مهمترین نقطه کور این دو شهرستان می باشد. همواره در برخی از نهاد ها و ادارات از مدیرانی استفاده شده است که ویژگی های حداقلی مدیریتی را نداشته و ندارند و تنها به خاطر منتسب بودن به شخص و یا گروه خاصی در آن جایگاه قرار می گیرند که متاسفانه دود این انتصابات نابجا به چشم مردم دیارمان می رود. مدیر ناکارآمد برای حفظ جایگاه خود حاضر است مطیع خواسته های غیرقانونی افراد ذی نفوذ، باندهای قدرت و ثروت شود و آنجاست که شاهدیم با کارنامه مردودی ، همچنان بر آن جایگاه حضور دارند. مدیرانی که این دو شهرستان برای آن ها پلی است برای رسیدن به اهداف و مطامع سیاسی و اقتصادی آینده خود و نزدیکانشان . متاسفانه موضوع دیگر سیاسی کاری است که معمولا اگر مدیر توانمندی در جایگاه خود باشد با سیاسی کاری جلوی حرکت شتابان مدیر گرفته می شود و عملا راندمان مدیریتی به شدت افت می نماید. بنابراین ایجاد فضایی برای از بین بردن سیاسی کاری الزامی می باشد.

صبح فومن/در اهداف بلند مدت خود چه چشم اندازی را برای شهرستان های فومن و شفت ترسیم نموده اید؟ (با توجه به مسائل مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و … حاکم بر شهرستان )

شهرستان های فومن و شفت با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری شمال کشور را دارند که این مستلزم همراهی و همدلی مسئولان و افراد تاثیر گذار می باشد. راه ترانزیتی فومن که در مسیر کریدور شمال – جنوب کشور می باشد یعنی بندر آستارا به بندر عباس، می تواند از نظر اقتصاد ( اقتصاد حمل و نقل) باعث شکوفایی اقتصادی شود. یعنی دسترسی سهل و آسان مراکز صنعتی استان و شهرستان های فومن و شفت به بازارهای آسیای میانه از مزیت های بارز جغرافیای می باشد . می توان با تولید محصولات صنعتی با کیفیت در شهرک های صنعتی فومن و شفت و همینطور بخش کشاورزی و دامپروری، آبزی پروری می توان طوری برنامه ریزی نمود که مشکل اشتغال به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. علاوه بر کسب درآمد برای این دو شهرستان، باعث ارز آوری برای کشور شود. برای این منظور تدوین سندهای چشم انداز برای کارهای عمرانی با اولویت رفع محرومیت برای مناطق محروم، تدوین سند صنعت و شهرک های صنعتی با در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی، جغرافیایی و اقلیمی دو شهرستان، تدوین سند کشاورزی با تکبه بر محصولات استرتژیک منطقه و دامپروری و آبزی پروری و محصولات باغی ، تدوین سند گردشگری و صنایع دستی. اگر این اسناد براساس واقعیت موجود کار کارشناسی انجام شود آنگاه شاهد تحول در وضعیت معیشت، اشتغال، فرهنگ و سیاست مردم این دیار خواهیم بود. به طور مثال در زمینه اشتغال باید در بخش صنعت تعداد مشخصی شغل دائمی ایجاد نمود یا در بخش کشاورزی و سایر بخش ها و حوزه ها به همین صورت. آنگاه شاهد خواهیم بود که با از بین بردن معضل بیکاری چه میزان از مشکلات فرهنگی و جرائم اخلاقی جامعه کاهش پیدا می کند. معصوم (ع) می فرمایند: فقر از دری آمد، ایمان از دری دیگر بیرون می رود. داشتن برنامه اولین و مهمترین گام در حرکت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می باشد. و گام دوم اجرای برنامه و نظارت و جلوگیری از انحراف در اجرای آن.

صبح فومن/کدام یک جریانات و گروه های نفوذ شهرستان از کاندیداتوری شما حمایت می کنند ؟

از برخی شخصیت ها و افراد تاثیرگذار شهر نظرخواهی نموده ام اما باهیچ گروهی برای ورود به انتخابات مشورت نکرده و با نظر هیچ گروهی وارد انتخابات نشدم بلکه یک انگیزه و دغدغه شخصی بوده، هرچند که بنده افتخارم این است که از جریان منتصب به حزب الله بالامحله می باشم منتهی حتی بسیاری از این عزیزان نیز از انگیزه ورود بنده اطلاع نداشتند.

صبح فومن/کدام یک از احزاب و جریانات سیاسی کشور و شخصیت های ملی از کاندیداتوری شما حمایت می کنند؟

همانطور که در جواب سوال قبلی گفتم با هیچ گروهی در این رابطه رایزنی نداشته ام منتهی بر اساس تفکر سیاسی ام خود را منتصب به جریان اصولگرایی می دانم و سال ها در صحنه های مختلف سیاسی نظام در همین بازه گفتمانی فعالیت داشته ام، که میتوان به برگزاری برنامه های روشنگری در ایام فتنه آمریکایی – اسرائیلی ۸۸ اشاره نمود که در این ۶ سال فعالیت هایی در سطح شهرستان داشته و با جوانان انقلابی فومن همکاری داشته ام . بنده تابع نظر شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان استان می باشم و هر تصمیمی که در شورای مذکور برای انتخابات فومن و شفت گرفته شود تابع آن خواهم بود .

صبح فومن/شما چگونه رابطه ای با دانشجویان برقرار خواهید کرد ؟ چه برنامه هایی برای دانشجویان خواهید داشت؟ دانشجویان در چه زمینه هایی می توانند به یک نماینده مجلس کمک کنند ؟

دانشجویان و جامعه دانشگاهی همیشه مغز متفکر جامعه بوده اند. قاعدتا همه بزرگان از مشاوره افراد تاثیرگذار و فرهیخته استفاده می کند. رویه بنده در تمامی فعالیتهایی که انجام داده ام مشورت گرفتن از همکاران بوده و همیشه ایده ها و نظرات را شنیده و سعی کرده ام بهترین را انتخاب کنم. همیشه نگاهم به دانشجویانم به عنوان یک همکار در آینده ای نزدیک بوده است و نوع رابطه ام با آنها دوستانه می باشد .

قاعدتا اعتقاد بنده این است شخصی که نماینده دو شهرستان و به عبارتی کل ایران می شود باید حلقه مشاوران فرهیخته ای به همراه داشته باشد. نماینده اگر از مشورت افراد متخصص، دلسوز و متعهد استفاده نکند به آرای ملت خیانت کرده است. و این حلقه مشاوران در زمینه های تخصصی باید همواره همراه و ناظر نماینده باشند و با صراحت نقاط ضعف و قوت را در نشست های تخصصی به نماینده گوشزد کنند.

جوانان دانشگاهی و تحصیلکرده که دلهایشان برای شهر و نظام مقدس جمهوری اسلامی می تپد ، در سطح دو شهرستان زیاد می باشد و باید از نظرات آن ها استفاده نمود.

photo_2015-12-25_11-55-58

صبح فومن/در صورت انتخاب نشدن بعد از انتخابات چگونه رابطه ای با شهرستان ها و نماینده منتخب خواهید داشت و چه برنامه هایی را دنبال خواهید نمود؟

در این باره سمت گیری سیاسی و و عملکرد و صداقت نماینده منتخب برای بنده مهم می باشد. ممکن است نماینده منتخب در سوابق عملکردی دارای نقاط مبهم و غیر شفافی از نظر بنده و شهروندان باشد ، صداقت در شعارها نداشته یا حتی اعتقادی به استفاده از نظرات بنده نداشته باشد که قاعدتا همکاری با ایشان منتفی است. یا ممکن است از نظر سیاسی جهت گیری های متفاوتی با بنده داشته باشند ولی دلسوز نسبت به شهر باشند، آنجاست که با تمامی اختلاف سلایق سیاسی بنده حاضرم هراه و یاور ایشان باشم تا برای آبادانی و توسعه دو شهرستان گام برداریم که آرزوی هر انسان متدین و دلسوزی کمک به بهبود وضعیت دو شهرستان می باشد.

صبح فومن/عملکرد نماینده فعلی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

مهمترین سنجه برای ارزیابی نماینده فعلی وضعیت دو شهرستان از لحاظ اشتغال، وضعیت عمرانی و زیربنایی ، وضعیت فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و … می باشد زیرا ایشان سه دوره نماینده این دو شهر بوده و می بایست اقدامات زیادی برای آبادانی این دو شهر صورت می گرفت. آیا تاکنون چنین چیزی اتفاق افتاده است؟

آیا وظیفه نماینده آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه ها و یا مقوله های اینچنینی می باشد که ما آنها را جز عملکرد نماینده شهر بدانیم؟ شاید این بیان شود که تلاش برای تخصیص اعتبار این پروژه ها با رایزنی نمایندگان اتفاق می افتد.

ولی براساس آمار خواهیم دید که وضعیت سایر شهرهای استان از نظر شاخص های فوق به مراتب بهتر از این دو شهرستان می باشد و متأسفانه از نظر عملکرد سیاسی حرکت زیکزاکی ایشان در عرصه سیاسی پسندیده نبوده و به دور از صداقت با مردم می باشد.

صبح فومن/وضعیت فعلی کشور را چگونه ارزیابی می کنید ؟

وضعیت فعلی کشور براساس عملکرد دولت فعلی باید ارزیابی شود. سمت گیری دولت محترم در مذاکرات هسته ای به گونه ای بوده است که نه تنها سایه تهدید و تحریم برطرف نشده بلکه عربستان نیز برای ما شاخ و شانه می کشد. فقط با بررسی برخی شاخصها در دو سال اخیر در می بابیم که مقاومت در برابر جبهه استکبار نه تنها هزینه نداشته، بلکه موجب پیشرفت ما نیز شده بود. در دو سال اخیر شتاب رشد علمی کشور که از مؤلفه های قدرت در دنیای امروز می باشد، براساس آمار جهانی دو پله نزول داشتیم. براساس نظر رئیس اتاق بازرگانی ایران، رشد صنعت در دوسال اخیر ۲۵% منفی بوده است. شاهد افزایش بی رویه واردات غیر ضرور بوده ایم که به هیچ وجه با سیاست های اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد. رکود در تمام قسمت های اقتصاد ما سایه دوانده است. دلار با شیب ملایم تا مرز ۳۶۰۰ تومن نیز رسیده است و … . اگر بخواهیم بیشتر بررسی کنیم خواهیم دید که گره زدن همه مسائل کشور به پرونده هسته ای و برجام یک اشتباه بزرگ در عرصه اقتصادی و سیاسی بود. امیدوارم در دوران پساتحریم این رکود فلج کننده از بین برود و وضعیت معیشت مردم بهتر شود و فاصله طبقاتی دهک های جامعه کاهش یابد و به توان و پتانسیل داخل کشور بیش از گذشته توجه شود .

امیر-خشکار0

صبح فومن/شما به عنوان یک جوان که پا به این عرصه گذاشته اید ، برنامه هایتان در بحث اشتغال در دو شهرستان چیست ؟

ابتدا موانع ایجاد اشتغال باید رفع گردد. که مهمترین آن ها عبارتند از:

عدم وجود زیرساخت های مناسب جهت راه اندازی یا رونق یک بنگاه اقتصادی و مراکز تولیدی و بالطبع آن عدم رغبت سرمایه گذار داخلی یا فومنی های مقیم پایتخت و یا حتی سرمایه گذارهای بین المللی

بروکراسی های اداری و متاسفانه عدم همراهی و تعامل برخی از مسئولان به خاطر سهم خواهی های سیاسی و اقتصادی و در نتیجه فرار این سرمایه ها به مناطق دیگر

فقدان یک برنامه جامع اشتغال در زمینه های صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری ، صنایع دستی و تولیدی و ….

و بسیاری از موانع ایجاد اشتغال که باید در جای خود مطرح شوند .

پس از شناسایی موانع با یک برنامه جامع و مدون و زمان بندی شده باید زیرساخت های مناسب را فراهم نمود و با استفاده از پتانسیل همشمهریان ذی نفوذ در کشور ، به جذب سرمایه گذاران پرداخت .

البته باید محیطی را فراهم نمود که سرمایه گذاران انرژی ، وقت و سرمایه خود را فقط صرف ایجاد و راه اندازی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی نمایند و مدت ها معطل بروکراسی های اداری در سازمان ها و بانک ها نباشند.

اینجانب در حال تدوین برنامه جامعی برای اشتغال در همه بخش های فوق می باشم ، که امید دارم با همدلی و وحدت مسئولان و مدیران گام بزرگی در جهت شکوفایی و رونق اقتصادی برداشته و باعث رفع معضل بیکاری این دو شهرستان شود . ان شاء ا…

/صبح فومن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار