کد خبر : 61120
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399- 18: 18

کانون‌های مساجد گیلان در سوگ فراق سردار دل‌ ها

کانون‌های مساجد گیلان در سوگ فراق سردار دل‌ ها

به مناسب اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با برگزاری برنامه‌های مختلف نسبت به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، ساعات اولیه روز جمعه(۱۳ دی) سال ۹۸ خبری تاسف بار ایران را تکان داد: «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی آسمانی شد ». سرداری که با ایثارگری‌های بی‌نظیر خود نشان ذوالفقار را از دستان مبارک رهبر معظم انقلاب دریافت کرد، با حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به همراه یار دیرین خود ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق و چند تن از اعضای الحشدالشعبی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

حال با گذشت یکسال از این حادثه، حال و هوای شهرهای ایران از چند روز گذشته دوباره چهره غم به خود گرفته و مردم از هر گروه و جناح و با هر تفکر و عقیده‌ای سوگوار از دست دادن مالک اشتر زمان خود و سردار صلح و امنیت هستند که داغش همچنان بر دل‌ها مانده است. مردی از جنس مردم و برای مردم.

گیلانیان غیور و ولایتمدار که خود میزبان سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در کنگره هشت هزار شهید گیلان و یادواره شهید «مرتضی حسین‌پور شلمانی» بودند و خاطرات بسیار از این سرباز رشید اسلام دارند به صورت خودجوش و با شیوه‌های مختلف نسبت به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کنند تا نشان دهند که مالک اشتر زمان در دل همه ملت ایران جا دارد و راهش ادامه خواهد یافت.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان نیز همگام و همنوا با ملت غیور و قدرشناس ایران به برپایی آئین‌های ویژه سوگواری و بزرگداشت سردار دل‌ها و یاران شهیدش می‌پردازند تا نشان دهند راه شهدا همچنان زنده و ماندگار است.

کانون فرهنگی هنری شهید همت ویژه مراسم اولین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) رشت برگزار می‌کند. «حسین جمشیدی» فرمانده سپاه بوکان در این مراسم به تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی و تاثیرگذاری این شهید بزرگوار در تحولات منطقه می‌پردازد. مراسم مذکور با مداحی «اسماییل عموزاده» امروز(۱۱ دی) بعد از نماز مغرب و عشا در بلوار لاکان کوچه شهید عباس چوکام برگزار می‌شود.

کانون فرهنگی و هنری شهید محمد هدایتی نیز با برگزاری محفل انس با قرآن اولین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارد. این محفل انس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری  جمعه(۱۲ دی) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منظریه برپا می‌شود.

کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس صومعه سرا نیز ویژه مراسمی را به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه، اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده با سخنرانی « حمید کامران» و با نوای «مجتبی قربان نژاد»  امروز(۱۱ دی) همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) صومعه سرا(چوبکیان) برگرار می‌کند.

مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و مدافعان سلامت به همراه یادواره ۱۳۲ شهید بخش خشکبیجار نیز همزمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت جمعه(۱۲ دی) در مسجد جامع این بخش برگزار می‌شود. «امینی» مسئول بازرسی و تعالی فرماندهان و امور حقوقی سپاه استان گیلان سخنران این یادواره شهدا است.

سوگواره اولین سالگرد شهادت چهره بین‌المللی مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام «حاج آقا حجت» در مسجد امام حسن عسکری(ع) رشت برگزار می‌شود. این مراسم به همت کانون انصار الحسین(ع) و با نوای «سجاد قاسمی» امروز(۱۱ دی) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا دایر می‌شود.

مسجد بزرگ امام جواد(ع) رشت نیز میزبان عزاداران محله آب و برق در اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است. این مراسم امروز( پنج شنبه،۱۱ دی) همراه با نماز مغرب و عشا با سخنرانی سردار «کامجو» فرمانده دانشکده موشکی دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.

به همت کانون شهید بهشتی رودبار مراسم زیارت عاشورا به مناسبت شهادت سردار دل‌ها جمعه(۱۲ دی) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) کوی شهید بیات منجیل برگزار می‌شود.

کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) دارسازی رشت نیز مسابقه «دل نوشته برای سردار دل‌ها» را به‌مناسبت اولین سالگرد آسمانی شدن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند. شرکت در این مسابقه که در وصف سردار دلهاست برای همگان آزاد است.

اهدای بسته‌های معیشتی و دستگیری از نیازمندان و محرومان، پخش تصاویر و پوستر شهید و نصب آن بر سر درب اماکن و روی خودروها، از دیگر برنامه‌هایی است که در سوگ سردار دلها به همت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار