کد خبر : 58569
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399- 43: 10

با رعایت دستور العمل های بهداشتی؛

کانون های مساجد گیلان میزبان جشن‌‌های وحدت

کانون های مساجد گیلان میزبان جشن‌‌های وحدت

جشن وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های مساجد گیلان برگزار شد

به گزارش گیلانستان، همزمان با ولادت پیامبر گزامی اسلام، حضرت محمد(ص)، کانون‌های مساجد گیلان طی شب گذشته و امروز میزبان جشن‌های وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند. اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر گیلان با حضور در این مراسم‌ها بر اتحاد، برادری و همدلی بین مسلمانان تاکید کرده و همدلی و وحدت را رمز اتحاد اسلامی دانستند.

 

حجت الاسلام« محمدعلی رضوانی‌نژاد» از برگزاری جشن‌های وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در مساجد استان خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا برنامه‌های هفته وحدت را با بهره‌گیری از فضای مجازی دنبال کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به طنین آوای جشن وحدت از ماذنه‌های مساجد گیلان در شب و روز میلاد پیامبر اسلام افزود: همچنین هزار بسته گوشت در قالب طرح گوشت قربانی ربیع الاول بین ۵۰ کانون رابط برتر استان توزیع شد.

 

وی اجرای طرح تلاوت قرآن کریم، انتشار بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره شخصیت پیامبرمکرم اسلام (ص) و هفته وحدت در شبکه‌های اجتماعی و نیز تولید متن، دل نوشته، عکس، نقاشی، شعر و … در قالب پویش # ما – امت – رسول الله- هستیم از دیگر برنامه‌های هفته وحدت است که رضوانی‌نژاد بدان اشاره کرد.

 

رضوانی‌نژاد از برگزاری نشست سیاسی و سخنرانی در مساجد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و افزود: تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تهیه نوشت افزار برای دانش‌آموزان نیازمند و توزیع آن در ۱۳ آبان همزمان با روز دانش‌آموز، اهداء خون، توزیع بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونایی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در کانون‌های مساجد استان است.

 

اعضای کانون شهید«همت » رشت شب گذشته با برپایی جشن وحدت در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) میلاد رسول مهربانی‌ها را گرامی داشتند. حجت‌الاسلام ایران عقیده در این مراسم که به مناست میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد با تاکید بر پیوند اخوت میان مسلمانان، وحدت بین شیعه و سنی را خنثی کننده توطئه‌های شوم دشمنان علیه اسلام دانست.

 

مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرک مهر رشت نیز با سخنرانی حجت الاسلام «اسماعیلی» و مداحی «محمدی‌صفت» و «علیزاده» ویژه مراسمی را دوشنبه(۱۲ آیان) با حضور نمازگزاران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار کرد. این مراسم با همکاری هیئت مصباج الهدی برگزار شد.

 

کانون شهید «هادی خوش خلقت» ضمن برگزاری جشن هفته وحدت، در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کمک مومنانه به مردم توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار قرار داد. بسته‌های ارزاق اساسی به مناسبت ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

کانون شهید مطهری رشت نیز جشن میلاد رسول مهربانی را با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کیژده رشت برگزار کرد. در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام «کهنسال» همراه بود، آوای وحدت با نوای «امیرحسن جوانپرست» در محل طنین انداز شد.

 

کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) روستای لب دریا آستانه اشرفیه نیز با توجه به تقارن میلاد حضرت محمد(ص) و روز دانش‌آموز کمک به دانش‌آموزان نیازمند را هدف قرار داد. این کانون با راه‌اندازی پویش «حال خوب» اقدام به تهیه بسته‌های لوازم تحریر با جمع‌آوری وجوهات نقدی خیرین و توزیع بسته‌ها بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت کرد.

 

جشن ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در قالب پویش ما امت محمد رسول الله هستیم با سخنرانی حجت الاسلام«حدیدی» به همت کانون شهید روحی لیلاکوه لنگرود برگزار شد. این مراسم به میزبانی مسجد امام حسن مجتبی(ع) با نوای آزادپیما و ذاکری برپا شد.پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار