کد خبر : 69895
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400- 01: 11

نماینده مردم رودبار در مجلس:

کاهش برداشت زیتون به دلیل خشکسالی و عدم صدور مجوز برداشت آب

کاهش برداشت زیتون به دلیل خشکسالی و عدم صدور مجوز برداشت آب

نماینده رودبار در مجلس گفت: امسال پیش بینی شده به دلیل خشکسالی و عدم صدور مجوز برداشت آب در شهرستان رودبار برداشت زیتون کاهش یافته و به ۱۲ تا ۱۴ هزار تن برسد.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه مسکن یکی از موارد مهم در زندگی مردم است، اظهار کرد: مکانیزم‌های مهمی همانند منابع مالی، تأمین مصالح، تأمین خدمات ساختمانی و زمین حائز اهمیت بوده و در مصوبه مجلس نیز به این موارد به خوبی پرداخته شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به اینکه تأمین مصالح ساختمانی به وزارت امور دارایی و اقتصاد واگذار شده است، افزود: تسریع در صدور مجوزها و پایان کارها پیش بینی شده تا از طریق این چهار مؤلفه بخشی از مشکلات تورم زندگی مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت اجناس و به هم ریختگی بازار باید کنترل شود، تصریح کرد: موادی مانند سیمان یا فولاد از خارج وارد نمی‌شود اما به یکباره رشد قیمت چهار برابری پیدا می‌کند که باید این موارد بررسی و کنترل شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه برای کالاهای اساسی هشت میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفتیم لذا کالا نباید گران شود، افزود: واسطه‌ها و افزایش نقدینگی قیمت‌ها را چند برابر و فاصله طبقاتی و افسار گسیختگی ایجاد می‌کند و این موارد باید از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۵۳ هکتار باغات زیتون در رودبار داریم، بیان کرد: سال گذشته ۱۸ هزار تن زیتون در رودبار برداشت شد و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل خشکسالی و کمبود آب و عدم صدور مجوز برداشت آب در رودبار این میزان به ۱۲ تا ۱۴ هزار تن برسد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه ۵۷ درصد از باغات زیتون صنعتی و مابقی سنتی هستند، عنوان کرد: باغات سنتی آب زیادی مصرف می‌کنند و دچار آفت مگس زیتون نیز می‌شود لذا باید به سمت صنعتی و مدرن کردن این باغات رفت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار