کد خبر : 68342
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

با اعلام هواشناسی:

کاهش محسوس دما در گیلان/ کشاورزان و دستگاه‌ها آماده باشند

کاهش محسوس دما در گیلان/ کشاورزان و دستگاه‌ها آماده باشند

هواشناسی گفته طی امروز تا جمعه بارشها در استان شدت خواهند یافت و در پی آن اطلاعیه های هشداری نیز صادر کرده که این هشدار موجب آماده باش به دستگاه ‌های اجرایی و کشاورزان شده است.

به گزارش گیلانستان، استان گیلان هفته جاری روزهای خنک و بعضاً بارانی را تجربه کرد که در پی آن کاهش دما و بارندگی در اغلب نقاط استان غالب شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور تناوبی جریانات نسبتاً ناپایدار از منطقه است.

محمد دادرس گفته تا پایان هفته شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن، بعضی نقاط بارندگی به شکل رگباری، رعد و برق و گاهی با وزش باد در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز مهیا است.

وی همچنین گفته که طی روزهای چهارشنبه تا جمعه با تقویت ناپایداری ها علاوه بر کاهش نسبی دما، بارش ها با شدت بیشتری همراه خواهند بود.

هواشناسی اطلاعیه هشداری سطح زرد نیز برای روزهای چهارشنبه تا جمعه صادر کرده و در آن اذعان داشته که در پی بارش های باران و باد دمای استان به طور متوسط دو تا چهار درجه کاهش پیدا می‌کند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در پی هشدار هواشناسی، به فرمانداران، مدیران دستگاه هاى اجرایى و بخشداران به جهت احتمال آسیب به سازه های سست بنیان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، احتمال رانش و لغزش، برخورد صاعقه و احتمال سقوط درختان خواسته تا تمهیدات لازم را بیاندیشند.

البته هواشناسی اطلاعیه هشداری دیگری برای کشاورزان در پی سامانه فعال بارشی طی امروز تا چهارشنبه نیز صادر و در آن به کشاورزان توصیه کرده تا نسبت به باز کردن خروجی کرت‌ها و تعویق کود دهی و سم پاشی اقدام کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار