کد خبر : 56365
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

رئیس پليس راه گیلان خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای در گیلان

کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای در گیلان

صفاری از کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای گیلان در پنج ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۳۱ نفر کمتر از پنج ماه اول سال گذشته در تصادفات برون شهری جان باختند.

به گزارش گیلانستان، «جاور صفاری»با بیان اینکه امروزه موضوع ترافیک، از مهمترین موضوعات کشوری محسوب می‌شود، اظهارداشت: هدف پلیس راه، انضباط ترافیکی و برنامه‌ ریزی برای روانسازی و تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای است.

رییس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح ناگوار ترافیکی، آموزش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است افزود: اگر آموزش از دوران کودکی آغاز شود در آینده شاهد بسیاری از مشکلات در بحث حوادث دلخراش ترافیکی نخواهیم بود.

وی ارزیابی رفتار افرادی که از وسیله نقلیه استفاده می‌کنند را برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از وسایل نقلیه مناسب دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ارزیابی رفتار رانندگان در جهت ارتقاء فرهنگ رانندگی سرلوحه کار در پلیس راه قرار گرفته‌ است.

 

صفاری با اشاره به اینکه رانندگی با سرعت غیرمجاز و نامطمئن حوادث شدیدی مانند واژگونی را در پی دارد اذعان داشت: کاهش تصادفات یک بسته ترکیبی شامل مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ سازی و اجرای مقررات بوده و هر یک دارای اهمیت ویژه‌ای‌ است.

وی از کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان تصادفات برون شهری در پنج ماه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در پنج ماه اول سال جاری، جانباختگان تصادفات در گیلان ۳۱ نفر کمتر از پنج ماه اول سال گذشته بوده که این امر حاصل تلاش و کوشش همه جانبه تمامی کارکنان پلیس راه است.

رییس پلیس راه استان در پایان با توجه به شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیام‌های بهداشتی مبنی بر عدم خارج شدن از خانه را جدی گرفته و از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار