کد خبر : 45814
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398- 26: 11

سرپرست اداره کل شیلات گیلان:

کاهش ۲۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان/۸۱۷ تن ماهی صید شد

کاهش ۲۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان/۸۱۷ تن ماهی صید شد

سرپرست اداره کل شیلات گیلان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در این استان، گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون ۸۱۷ تن ماهی صید شده است.

به گزارش گیلانستان عظیم مدبری شامگاه جمعه در گفتگو با شبکه باران با اشاره به صید ۸۱۷ تن ماهی استخوانی از دریای خزر، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار صیاد در قالب ۴۹ شرکت پره از مهر ماه امسال صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کرده اند، افزود: شرایط نامساعد جوی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان صید در امسال بوده است.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان در ادامه ارزش ماهی‌های صید شده را ۳۶۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ماهی سفید با ۵۳۰ تن بیشترین ماهی استخوانی صید شده توسط صیادان بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان معادل ۶۴ درصد ماهیان صید شده است، تصریح کرد: صیادان ۲۶۲ تن ماهی کفال معادل ۳۲ درصد و ۳۴ تن سایر گونه‌ها معادل ۴ درصد صید کردند.

مدبری با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: سفید، کفال، سیم و سوف بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر است که در گیلان صید می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار