کد خبر : 81303
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

فرمانده انتظامی گیلان عنوان کرد

کاهش ۲ درصدی جرایم در گیلان/ کشفیات ۱۷۶ میلیاردی پلیس اقتصادی

کاهش ۲ درصدی جرایم در گیلان/ کشفیات ۱۷۶ میلیاردی پلیس اقتصادی

فرمانده انتظامی گیلان، از کاهش دو درصدی جرایم در شش ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: گیلان از استان های موفق در رسیدن به پلیس هوشمند است و رتبه برتر کشور را در ابلاغ الکترونیکی کسب کردیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، سردار عزیزالله ملکی، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید فراجا و ۴۵۶ شهید انتظامی استان گیلان، اظهار کرد: هفته فراجا در سال جاری با شعار «پلیس خادم مردم؛ مردم حامی پلیس» در کشور آغاز شده  است.

 

وی بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره خدمات نیروی انتظامی را روحیه بخش دانست و افزود: ماموریت های پلیس در استان گیلان طی سال جاری سنگینی زیادی داشته و شاهد حضور هفت میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی بودیم؛ البته گیلان از نظر انتظامی استان آرامی است، اما علاوه بر ماموریت های ذاتی، خدمت رسانی در حوزه ترافیکی و انتظامی به صورت ویژه دنبال می شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه در حوزه جرایم مهمه مانند سرقت منزل، مغازه و خودرو شاهد کاهش هستیم، عنوان کرد: سرقت موجب ناامنی ذهنی مردم می شود و لذا از تمام توان انتظامی استفاده کردیم تا ماموریت ها را بهتر انجام دهیم.

 

ملکی از اجرای بالغ بر ۱۷۰ برنامه در هفته فراجای امسال خبر داد که در بخش های ترافیکی، خدمات انتظامی و عمرانی است و خاطرنشان کرد: وظیفه پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است و به دنبال پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

 

وی از کاهش دو درصدی جرایم در شش ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: گیلان از استان های موفق در رسیدن به پلیس هوشمند است و رتبه برتر کشور را در ابلاغ الکترونیکی کسب کردیم. همچنین در حوزه عمرانی بیش از ۷۴ هزار مترمربع پروژه عمرانی شامل تجهیز و ساخت و بازسازی کلانتری ها و پاسگاه ها و مجتمع های رفاهی کارکنان را در دست اجرا داریم.

 

فرمانده انتظامی گیلان شرط موفقیت پلیس در ماموریت ها را تعامل با اقشار مختلف مردم دانست و اضافه کرد: فراجا یک ارگان حاکمیتی است و اقدامات سلبی دارد، اما در حوزه اقدامات ایجابی هم گام های خوبی برداشتیم.

 

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ داشتیم، عنوان کرد: روزانه بالغ بر ۶۰۰۰ تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ داریم که حدود ۲۰۰۰ تماس منجر به انجام عملیات می شود؛ البته در شهرستن رشت یگان عملیاتی ۱۱۰ را نیز تشکیل دادیم.

 

ملکی از تشکیل بیش از ۱۷۰۰ پرونده طی مدت مذکور در حوزه پلیس فتا خبر داد که منجر به دستگیری ۱۲۰۶ نفر شده است و تصریح کرد: با تعامل مرجع قضایی شاهد برخورد خوب و قاطع با مجرمین حرفه ای هستیم و بیشترین برخوردها در حوزه اراذل و اوباش است و در سال ۱۴۰۰ رتبه اول برخورد با اراذل و اوباش را داشتیم.

 

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه پلیس امنیت اقتصادی را یک پلیس نوپا دانست و یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان کشفیات در حوزه کالای قاچاق داشتیم؛ در حوزه زمین خواری و اختلاس هم ورود کردیم و در حوزه گمرکات ۲۰ میلیارد تومان کشفیات اعم از کالا و خودرو انجام شد.

 

وی مواد مخدر را یکی از مطالبات مهم مردم بعد از سرقت دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس است و طی مدت مذکور دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم و موفق به انهدام باندهای تهیه و توزیع و قاچاق مواد مخدر شدیم و پاکسازی مناطق آلوده به صورت هفتگی در حال اجراست.

 

ملکی از کاهش چهار درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: نقاط حادثه خیز در محورهای استان وجود دارد که نیازمند اصلاح است، زیرا استان گردشگری هستیم و سالانه مسافران زیادی به گیلان سفر می کنند.

 

وی به اشرافیت و اقتدار فرماندهی مرزبانی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در دفاع از مرز اقدامات خوبی صورت گرفته و تاکنون حادثه ای در مرز نداشتیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار