کد خبر : 61387
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399- 17: 16

معاون اداره کل شیلات گیلان:

کاهش ۴۲ درصدی صید ماهی در گیلان/ میانگین صید ماهی در هر شرکت تعاونی ۱۰ تن است

کاهش ۴۲ درصدی صید ماهی در گیلان/ میانگین صید ماهی در هر شرکت تعاونی ۱۰ تن است

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی صید ماهی در استان گیلان نسبت به مشابه سال گذشته گفت: از ۲۰ مهرماه تاکنون صید ۴۷۸ تن ماهی استخوانی ماحصل تلاش صیادان بود.

به گزارش گیلانستان، اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی در گیلان تا اوایل فروردین‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: گیلان به دلیل داشتن ساحلی بی‌نظیر و به برکت دریای خزر و سفیدرود دارای بهترین ظرفیت به لحاظ صید و صیادی بوده و به همین امر تعداد زیادی از مردم شهرهای ساحلی استان به شغل صیادی مشغول هستند.

وی با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی صید ماهی در استان گیلان نسبت به مشابه سال گذشته گفت: از ۲۰ مهرماه تاکنون صید ۴۷۸ تن ماهی استخوانی ماحصل تلاش صیادان بود که بر اساس آمار ۵۶ درصد صید مربوط به ماهی کفال به مقدار ۲۷۰ تن، ۳۸ درصد مربوط به ماهی سفید با میزان صید ۱۸۳ تن و ۶ درصد بعدی هم به ماهیان کپور، کولی، سوف و سیم تعلق دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان با اذعان‌ به اینکه دریای خزر دارای گونه‌های مختلفی از انواع ماهیان استخوانی است، بیان کرد: ۶ درصد ماهیان ذکرشده ۲۵ تن از وزن صید را تشکیل و ارزش ریالی صید در گیلان تاکنون ۳۹۷ میلیارد ریال است.

ایلدرم میزان میانگین صید ماهی توسط هر شرکت تعاونی را ۱۰ تن برشمرد و افزود: صید ماهی در گیلان توسط ۴۰ شرکت تعاونی و به کمک چهار هزار صیاد و در هفت هزار و ۷۰۰ مرحله انجام و میانگین صید توسط هر شرکت تعاونی بیانگر کاهش نسبی صید در استان است.

وی با ذکر دلایل کاهش صید ماهی استخوانی در استان گیلان تصریح کرد: کاهش صید ماهی در زیباکنار، کاهش تعداد مراحل صید به دلیل کولاکی بودن دریا به مدت ۳۲ روز، کرونا و همچنین وجود دام‌های صیادی از مهم‌ترین دلایل کاهش صید ماهی در گیلان بوده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار