کد خبر : 35162
تاریخ انتشار : شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی:

کاهش ۸ درصدی ورود مسافر به گیلان

کاهش ۸ درصدی ورود مسافر به گیلان

امیرانتخابی از کاهش هشت و ۶۴ صدم درصدی ورود مسافر به گیلان خبر داد و گفت: بالغ بر یک میلیون و ۸۱۲ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از ۲۷ اسفند تا ۲ فروردین وارد استان شدند.

«شهرود امیرانتخابی» با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است که در تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور است گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۲ فروردین امسال ۴۰۲ هزار و ۱۷۰ خودرو وارد استان شده و در محورهای مواصلاتی گیلان تردد کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این تعداد تردد چهار و ۹۷ صدم درصد نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به مسافران ورودی استان در این بازه زمانی تصریح کرد: طی این پنج روز یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۱۰ مسافر وارد استان شدند که با کاهش هشت و ۶۴ صدم درصدی همراه بوده است.

امیرانتخابی از اقامت ۵۷۴ هزار و ۳۶۳ نفر شب در سراسر استان خبر داد و اظهارداشت: ماندگاری مسافر در استان با توجه به کاهش تعداد مسافر، ۵۹ و ۵۵ صدم درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به بازدید ۴۰ هزار و ۶۴۶ نفر از موزه‌ها و بناهای تاريخی و مراکز تفریحی سرگرمی استان گفت: درصد اشغال تأسيسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۵۰و ۱۹ صدم درصد است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار