کد خبر : 24078
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396- 48: 12

کتابخانه‌های الگو در استان گیلان معرفی می‌شوند

کتابخانه‌های الگو در استان گیلان معرفی می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان شرایط لازم برای انتخاب کتابخانه الگو را دارند و این کتابخانه‌ها سال آینده در گیلان معرفی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، هادی نوری در جلسه شورای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی در استان گیلان مطلوب است اظهار داشت: مراحل اولیه گزینش کتابخانه‌های الگو در استان گیلان در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه، تعدادی از کتابخانه‌های عمومی در سطح استان دارای شرایط لازم برای انتخاب کتابخانه الگو هستند گفت: ارتقاء توانمندی و ایجاد شرایط مطلوب در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اهداف مهم این اداره‌کل است.

نوری با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های واجد شرایط سال جدید با بررسی‌های بیشتر و در نظر گرفتن معیارها و رعایت شاخص‌های مد نظر به عنوان کتابخانه‌های الگو در استان گیلان معرفی می‌شوند افزود: رفع کلیه نیازهای فیزیکی، محتوایی و فرهنگی کتابخانه از مهم‌ترین مزیت‌های انتخاب یک کتابخانه به‌عنوان الگو است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن شرایط مذکور مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی سطح استان گیلان باید از تمامی ظرفیت خود به‌منظور پویایی کتابخانه‌ها استفاده کنند تاکید کرد: کتابخانه‌های استان گیلان ظرفیت الگو شدن را دارند.

وی سه عامل گردش کتاب، امانت نسبت به عضو و پشتیبانی را سه عامل تعیین کننده انتخاب کتابخانه الگو عنوان کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بهره‌گیری از توانایی‌های خود می‌توانند از کتابخانه‌های الگوی استان گیلان باشند.

نوری یکی از مهمترین اقدامات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را  برگزاری نشست‌های کتابخوان مسئولان استانی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از این نشست‌ها معرفی مجموعه کتابخانه‌ها به‌عنوان مهمترین دستگاه حامی امر کتابخوانی در استان است.

وی با بیان اینکه سال آینده برگزاری این نشست‌ها باید در سطح شهرستان‌های استان صورت گیرد تاکید کرد: ویژه برنامه کتابخانه‌گردی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان فرصتی ارزشمند برای دوستدان کتاب در استان گیلان بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: در ویژه برنامه کتابخانه‌گردی گیلان مسئولان استانی، چهره‌های فرهنگی و اصحاب رسانه با حضور در کتابخانه‌های عمومی استان در جریان فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند این مجموعه قرار گرفته و بزودی نتایج مثبت این حضور در گیلان نمایان می‌شود. / تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار