کد خبر : 82518
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401- 49: 20

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

کتاب و کتابخوانی در استان گیلان وضعیت مناسبی ندارد

کتاب و کتابخوانی در استان گیلان وضعیت مناسبی ندارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی در استان وضعیت مناسبی ندارد، گفت: بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت می تواند به سرانه فضای مطالعه گیلان اضافه کند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، یاسر تقوی ظهر چهارشنبه در نشست نماینده ولی فقیه در گیلان با رؤسای کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه عدم توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از دلایل عدم تحقق تمدن اسلامی است، گفت: یکی از افتخارات نهاد کتابخانه‌ها این است که رهبری این مجموعه را صد در صد فرهنگی و موضوع کتابخانه را واجب عینی می‌دانند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه رسالت فرهنگی نظام با ترویج کتابخوانی محقق می‌شود، بیان کرد: مدیران و مسئولان استانی توجه زیادی به فرهنگ ندارند و جایگاه کتاب و کتابخوانی وضعیت مناسبی ندارد.

 

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه گیلان از سال ۸۲ از ارشاد به عنوان نهاد مستقل منفک شد، افزود: ۸۵ کتابخانه نهادی، ۱۵ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در گیلان داریم.

 

تقوی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نیروهای کتابخانه های استان گیلان از بانوان تشکیل شده است، تصریح کرد: استقبال بانوان از حوزه کتاب و کتاب خوانی بیش از آقایان است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بزرگترین ظرفیت استان است، گفت: بهره برداری از این کتابخانه به ۲ هزار نفر خدمات دهی می‌کند و با افتتاح آن ۲۵ درصد به فضای سرانه استان اضافه می‌شود و منابع کتابخانه ای نیز ۲۰ درصد غنی‌تر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مخاطب نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان ۵۰ هزار نفر است که افتتاح کتابخانه مرکزی می‌تواند به همین میزان مخاطب را به ظرفیت فعلی اضافه کند، گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی رشت به شئونات فرهنگی استان کمک کرده و بسیاری از مشکلات فرهنگی استان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار